• سه‌شنبه / ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ / ۱۵:۳۱
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 98052210855
  • خبرنگار : 71588

گرینبلات: آمریکا به دنبال تغییر سیستم فلسطینی و محمود عباس نیست

گرینبلات: آمریکا به دنبال تغییر سیستم فلسطینی و محمود عباس نیست

فرستاده ویژه آمریکا به خاورمیانه اعلام کرد که کشورش به دنبال تغییر رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و جایگزین کردن شخصی به جای محمود عباس نیست.

به گزارش ایسنا، جیسون گرینبلات، فرستاده ویژه آمریکا به خاورمیانه در گفت‌وگو با شبکه بلومبرگ خاطرنشان کرد: ما به دنبال تغییر تشکیلات خودگردان فلسطین نیستیم. محمود عباس، رهبر فلسطینیان است و ما امیدواریم وی بتواند هرچه سریعتر به میز مذاکرات بازگردد.

گرینبلات در ادامه افزود: ما امیدواریم که میان آمریکا و تشکیلات خودگردان فلسطین مشارکت و همکاری ادامه‌دار وجود داشته باشد یا مشارکتشان در نهایت از سرگرفته شود.

وی در جریان این گفت‌وگو به جزئیات بخش سیاسی طرح آمریکایی موسوم به "معامله قرن" اشاره‌ای نکرد اما گفت، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا هنوز زمانی را برای رونمایی از بخش سیاسی معامله قرن تعیین نکرده است و معامله قرن ممکن است قبل یا بعد از انتخابات کنست رژیم صهیونیستی در ماه سپتامبر آینده منتشر شود اما هنوز زمان مشخصی برای آن تعیین نشده است.

گرینبلات همچنین تصریح کرد: این درگیری تنها از طریق مذاکرات مستقیم میان طرف‌ها حل خواهد شد و نه آمریکا، نه اتحادیه اروپا نه سازمان ملل نمی‌توانند درباره چگونگی حل این درگیری‌ها سوال کنند.

جیسون گرینبلات پیش از این در گفت‌وگو با روزنامه "الشرق الاوسط" اذعان کرد که هدف از معامله قرن، کنار گذاشتن و حذف جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی است.

گرینبلات تصریح کرد که راه حل تشکیل دو کشور به جایی نخواهد رسید و منازعه فلسطین را نمی‌توان از طریق چنین راهکاری حل و فصل کرد.

این مسؤول آمریکایی تاکید کرد: ما هیچ ضمانتی به فلسطینیان نمی‌دهیم، زیرا مسائل اختلافی بین فلسطینیان و اسرائیلی‌ها بسیار پیچیده است.

گرینبلات در مورد مساله آوارگان فلسطینی هم گفت که نخست باید تعریف مشخصی از آواره ارائه داد و اینکه تعداد واقعی آوارگان فلسطینی چقدر است و توافقات و قطعنامه‌های قبلی در مورد آوارگان فلسطینی قابل اتکا و اعتنا نیست.

کارگاه اقتصادی "صلح برای شکوفایی" منامه در ۲۵ و ۲۶ ژوئن برگزار شد که بخش اول معامله قرن محسوب می‌شد که بحث و جدل و انتقادهای زیادی را در محافل فلسطینی در سایه تحریم عربی و بین‌المللی آن به دنبال داشت، زیرا تصمیماتی در آن گرفته شد که به طور مستقیم به پرونده فلسطینی ضربه وارد می‌کند و راه حل اقتصادی را بر راه حل سیاسی ارجحیت داده و اسرائیل را به منطقه عربی نزدیک کرده و راه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را از طریق طرح‌های اقتصادی باز می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۸-۰۵-۲۲ ۱۶:۱۳

گرینبلات: آمریکا به دنبال تغییر سیستم فلسطینی و محمود عباس نیست: نباید باشه در سراسر فلسطین بهتر از محمود عباس بهتر برای اهداف امریکا نیست، که نیست. امریکا همان بلای را که بر سر سرخپوستها درآورد، با فلسطینیان انجام میده. محمود عباس دیگه بیشتر از این نمیتوان کاری انجام بدهد، توقعات اسرائیل و امریکا بسیار زیادتر از توان اوست.