• چهارشنبه / ۳۰ مرداد ۱۳۹۸ / ۱۵:۳۱
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 98053014652
  • خبرنگار : 30054

دانستنی‌هایی از پارتیشن اداری

دانستنی‌هایی از پارتیشن اداری

پارتیشن اداری بخشی از انواع پارتیشن محسوب می شود. پارتیشن  (partition) در لغت به معنی جداسازی و قسمت‌بندی می باشد.

به گزارش ایسنا، بنا بر اعلام ساویس، درگذشته این پارتیشن‌ها اغلب از چوب ساخته می‌شدند. پارتیشن‌های اداری  به صورت مجموعه‌ای بلند تا سقف امتداد داشته که دارای طبقات مختلف بودند. این طبقات در نهایت به عنوان فضایی برای قرار دادن اشیاء تزئینی استفاده می شدند که از دو طرف قابل رویت بودند. پارتیشن‌ها درگذشته بیشتر برای تقسیم‌بندی در میان دو فضای پذیرایی و نشیمن مورد استفاده قرار می‌گرفتند.

تاریخچه ی پارتیشن اداری وکاربرد آن

تاریخچه ی ساخت و استفاده از پارتیشن اداری در ایران مربوط به زمانی است که یک شرکت اجرا کننده نمایشگاه‌های بین‌المللی، از سیستم پارتیشن مدولار اداری در جهت تفکیک غرفه‌های نمایشگاهی خود تولید و استفاده کرد. به عبارتی می‌توان گفت این سیستم جز اولین پارتیشن‌های تولید انبوه در ایران به شمار می‌رود که در اکثر شرکت‌ها و ادارات نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. پارتیشن‌های مذکور از آن جایی که در ابتدا برای اجرای نمایشگاه طراحی شده بودند از دوام کمتری برخوردار بودند.

این پارتیشن‌ها به صورت سازه‌ای ترکیبی از دو جنس آلومینیوم و ام دی اف بودند. عدم وجود هماهنگی ام دی اف و آلومینیوم و همچنین ضخامت کم  را می‌توان از معایب این نوع پارتیشن اداری به شمار آورد.

معرفی انواع مختلف پارتیشن اداری

پارتیشن اداری را می‌توان یکی از ابزارهای مفید و کاربردی در تقسیم‌بندی فضا به حساب آورد. در بسیاری از موارد شرکت‌ها و سازمان‌های گوناگونی مشاهده شده‌اند که دارای فضای وسیع و یک دست بوده و همچنین کادر اجرایی زیادی در کنار یکدیگر و در فضای مشترک مشغول به کار هستند. در این موارد همواره لزوم وجود راهکاری برای جداسازی فضای موجود احساس می شود. بهترین گزینه برای جداسازی این گونه محیط‌ها و ایجاد فضای خصوصی برای هر فرد استفاده از پارتیشن اداری می‌باشد. پارتیشن اداری دارای انواع مختلفی بوده که هر یک کاربرد خاصی را به خود اختصاص داده است. این قابلیت و کاربردها بر اساس نیاز و سلیقه مشتری طراحی و پیاده‌سازی می‌شوند. در ادامه به معرفی و بررسی انواع مختلفی از پارتیشن اداری خواهیم پرداخت.

پارتیشن اداری دو جداره

در برخی از سازمان‌ها و شرکت‌ها همواره رفت و آمد مشتری و ارباب رجوع زیاد به چشم می‌خورد. به همین دلیل سر و صدا و آلودگی صوتی نیز در این محیط‌ها افزایش می‌باید. لذا برای ایجاد نوعی عایق صوتی و جلوگیری از ورود سر و صدا به اتاق کارکنان، می‌توان از پارتیشن دو جداره استفاده کرد. پارتیشن اداری دو جداره علاوه بر اینکه عایق صوتی می‌باشد، همچنین از استحکام بالاتری نیز نسبت به پارتیشن تک جداره برخوردار است. فرایند ساخت پارتیشن اداری دو جداره، استفاده از شیشه‌های دو جداره در آن است. همچنین در صورت به کار بردن ام دی اف در پارتیشن اداری دو جداره با ایجاد عایق سازی در لبه‌های ام دی اف، علاوه بر ایجاد عایق ضخامت پارتیشن نیز افزایش می یابد. این نوع از پارتیشن اداری نیز در ارتفاعات مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. از موارد مورد توجه در ارتفاع پارتیشن اداری، گردش هوا در داخل و خارج از اتاق می‌باشد. همچنین میزان ورود سر و صدا به درون پارتیشن با ارتفاع آن رابطه‌ی مستقیم دارد.

راهنمای خرید پارتیشن اداری

 پارتیشن اداری ساویس، یک راهکار نهایی برای بازخوانی و افزودن سبکی منحصر به فرد به یک فضای اداری است. در ادامه به بیان راهنمای خرید پارتیشن اداری ساویس خواهیم پرداخت تا با بهره‌گیری از آن بتوان یک پارتیشن با ظاهر و قابلیت مناسب و مورد نیاز خریداری نمود. باید دانست دیوارهای دائمی یک اتاق نقش مهمی در تعریف فضا دارند. اما با استفاده از پارتیشن‌های اداری و ایجاد طراحی‌های مختلف می‌توان سبک خاص و جذابی به محیط بخشید. همینطور با استفاده از انواع پارتیشن‌ها می‌توان به راحتی اتاق‌های بزرگ را که ممکن است کارایی خود را از دست داده باشند، به فضاهای کوچک و شخصی‌تر تقسیم نموده و برای هر قسمت کارایی خاصی را تعریف کرد. لذا قبل از انتخاب و خرید پارتیشن اداری باید نکاتی را مد نظر قرار داد که در ادامه به بیان آنها خواهیم پرداخت.

نکاتی قبل از خرید پارتیشن اداری

  •  اندازه‌گیری کردن مقدار فضای موجود.
  • اندازه‌گیری فضای کف و ارتفاع سقف برای تعیین اندازه مناسب.
  •  در هنگام انتخاب و خرید پارتیشن به جنس آن توجه داشته باشید تا متناسب با کسب و کار شما باشد.
  •  در صورتی که حفظ حریم خصوصی اولویت اول شماست، استفاده از پارتیشن چوبی گزینه‌ی مناسبی است.
  • در خصوص پارتیشن شیشه‌ای توجه داشته باشید که باعث افزایش نور در فضا می‌شود.
  •  در صورت لزوم جابجایی دائم پارتیشن، پارتیشن متحرک گزینه‌ی مناسبی است.
  •  از محکم بسته شدن لولاها و اتصالات پانل‌ها اطمینان حاصل کنید.

انتهای رپرتاژ آگهی 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha