• پنجشنبه / ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ / ۰۹:۲۲
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 98053114871
  • منبع : نمایندگی قزوین

پای درد دل‌های یک جوان ایده‌پرداز قزوینی

پای درد دل‌های یک جوان ایده‌پرداز قزوینی

دبیر کانون نخبگان دانشگاه پیام نور قزوین که دل پری از عرصه فعالیت استارت‌آپ‌ها در سطح استان قزوین دارد، گفت: با اینکه قزوین در همسایگی استان‌های البرز و تهران قرار دارد، واکنشی پر اصطکاک نسبت به تکنولوژی‌های جدید در حوزه تجارت و خدمات از خود نشان می‌دهد.

به گزارش ایسنا، میلاد محمدی دانشجوی کارشناسی دانشگاه پیام نور مرکز قزوین و دبیر کانون نخبگان این دانشگاه به بیان برخی مشکلات موجود بر سر راه جوانان و کسب‌و کارهای نوآورانه پرداخت.

تلاش برای شناسایی نخبگان

محمدی با بیان اینکه یکی از معضلات کشور عدم اعتماد به جوانان نخبه و متعهد و متخصص در قبول مسئولیت‌های مختلف است، گفت: متأسفانه بیش از ۵۰ درصد جوانان نخبه ما شناخته شده نیستند و حتی بسیاری از آن‌ها اطلاعی از بنیاد ملی نخبگان و شرایط و امکانات موجود در آن نداشتند و همین موجب عدم حضور بالقوه حلقه واسطه بین نخبگان و نهادهای مرتبط می‌شود.

وی با بیان اینکه شاید یکی از دلایل آن به خاطر گوشه‌گیری‌ها و ویژگی‌های شخصیتی اکثر نخبگان جامعه باشد، افزود: برای حل این مشکل به‌صورت پایلوت در دانشگاه پیام نور به کمک واحد فرهنگی این دانشگاه در قزوین تلاش کردیم با حضور و اطلاع‌رسانی به‌صورت مستقیم و فردبه‌فرد و حتی حضور در کلاس‌های پرجمعیت این موضوع را مطرح کنیم که طی آن در عرض یک ترم بیش از ۱۵ نخبه در حوزه‌های مختلف شناسایی شد.

محمدی خاطرنشان کرد: برای این کار فقط لازم است افراد مستعدی که از نظر روانشناسی با روحیات افراد نخبه آشنا هستند را وارد این عرصه کرد تا برای شناسایی و جذب این نخبگان اقدام کنند.

وی با انتقاد از عدم توجه به فعالان اقتصادی نخبه زیر ۲۵ سال عنوان کرد: متأسفانه مسئولان ما فراموش کرده‌اند که هوش اقتصادی باید در نوجوانان و جوانان کشف شود و با تقویت آن زمینه ارتقاء آن به‌مراتب بالا فراهم شود.

هوش اقتصادی نوجوانان و جوانان را دست کم نگیریم

دبیر کانون نخبگان دانشگاه پیام نور قزوین اضافه کرد: با وجود آنکه در شرایط بحران اقتصادی قرار داریم اما توجه اندکی هم که به بخش نخبگان می‌شود بیشتر رویکرد علمی دارد در صورتی که واقعاً در حوزه اقتصادی می‌توانیم نوجوانان و جوانان با هوش مالی و اقتصادی ویژه را برای آینده تربیت کنیم.

این ایده پرداز  با اینکه قزوین در همسایگی استان‌های البرز و تهران قرار دارد گفت: با این وجود واکنشی پر اصطکاک نسبت به تکنولوژی‌های جدید در حوزه تجارت و خدمات از خود نشان می‌دهد و تغییر این روند کاری بسیار سخت اما شدنی است.

سنگ‌اندازی پیش پای نخبگان ممنوع

محمدی تأکید کرد: با این حال برخی از ارگان‌ها چون مرکز دیجیتال استان قزوین و سازمان میراث فرهنگی در مسیر این تحقیق‌ها کمک‌حال ما بودند اما در مقابل برخی شروع به سنگ‌اندازی کردند و در برخی مراحل نیز مسیر حرکت را به روی ما بستند!

وی تصریح کرد: پیشرفت تکنولوژی امری است که هیچ جامعه‌ای نمی‌تواند از آن پیروی نکند و استان قزوین نیز از این قاعده مستثنی نیست و دانشگاه‌های استان نقش بسزایی در جا انداختن نقش و جایگاه خدمات الکترونیک و تجارت الکترونیک بر دوش دارند.

این ایده‌پرداز حوزه کسب‌وکارهای خرد و نیمه کلان در پایان خطاب به دیگر جوانان هم سن و سال خود گفت: هدف‌گذاری، تلاش، تلاش و دوباره تلاش باید سرلوحه فعالیت همه به‌ویژه جوانان قرار بگیرد؛ این راهکار هر چند شاید کمی شعاری به نظر بیاید اما راهی است که خودم نیز آن را در پیش‌گرفته‌ام و توفیقاتی را نیز به‌واسطه آن به دست آورده‌ام.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha