• دوشنبه / ۴ شهریور ۱۳۹۸ / ۱۱:۲۶
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 98060401701
  • خبرنگار : 71639

"انفجار هسته‌ای"، پیشنهاد خصوصی ترامپ برای جلوگیری از آسیب طوفان‌های دریایی!

"انفجار هسته‌ای"، پیشنهاد خصوصی ترامپ برای جلوگیری از آسیب طوفان‌های دریایی!

طبق گزارش پایگاه خبری اکسیوس، دونالد ترامپ، در دیدار با مقامات وزارت امنیت داخلی و نیز شورای امنیت ملی آمریکا، طرحی مبنی بر انداختن بمب اتم در میان طوفان‌ها را جهت جلوگیری از آسیب رساندن آنها به این کشور ارائه داده است!

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری هیل، گزارش منابع مطلع از اظهارات خصوصی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا و نیز نامه غیر رسمی شورای امنیت ملی این کشور در همین باره، این طرح هنگام بررسی وضعیت طوفان‌ها و تندبادهای دریایی از سوی وی پیشنهاد شده است.

طبق اعلام یکی از منابع حاضر در کاخ سفید به پایگاه خبری اکسیوس، ترامپ طی جلسه‌ای که درخصوص طوفان‌ها بحثی شکل گرفته بود، اظهار داشته است: "چرا آن‌ها را از طریق هسته‌ای منهدم نمی‌کنیم؟!"

این منبع در بیان مضمون اظهارات ترامپ گفته است: "آن‌ها در سواحل آفریقا شروع به شکل‌گیری می‌کنند؛ ما در حالیکه از طریق اقیانوس اطلس حرکت می‌کنند، در مرکز طوفان بمبی رها می‌کنیم و این باعث به هم ریخته شدن آن می‌شود. چرا نتوانیم این کار را کنیم؟"

طبق یک یادداشت غیر رسمی شورای امنیت ملی آمریکا در سال ۲۰۱۷ که به اکسیوس درز پیدا کرده است، بحث مشابه دیگری نیز قبلا مطرح شده بود که طی آن، ترامپ از اقدام یا عدم اقدام دولت برای ایجاد انفجار در طوفان‌ها جهت جلوگیری از وارد آمدن آسیب به کشور صحبت کرده بود. به گفته یکی از منابع، واژه "هسته‌ای" در این اظهارات ذکر نشده بود.

کاخ سفید از پاسخ به سوال درخصوص پایگاه اکسیوس امتناع ورزیده است؛ یک مقام ارشد دولت به اکسیوس گفته است: "ما درباره مسائل خصوصی که رئیس‌جمهور ممکن است با تیم امنیت ملی مطرح کرده باشد -یا نکرده باشد- اظهار نظر نمی‌کنیم."

مقام دیگری به همین پایگاه گفته است که "هدف او -مبنی بر جلوگیری از آسیب طوفان‌های فاجعه‌بار به کشور- بد نیست."

ایده استفاده از تسلیحات هسته‌ای جهت جلوگیری از پیشروی طوفان، قبلا نیز مطرح بوده است.

یک گزارش که توسط "اداره ملی اقیانوسی و جوی" درباره تندبادهای دریایی ارائه شده است، به بررسی این موضوع پرداخته و اشاره کرده است که چنین اقدامی، به نظر ناکارامد باشد و بیش از سودرسانی، منجر به ضرر شود.

در این گزارش آماده است: "جدای از این که این [اقدام] حتی ممکن است نتواند از پیشروی طوفان جلوگیری کند، رویکرد مذکور، مشکل پخش شدن ذرات رادیواکتیو که می‌تواند توسط بادهای بسامان سریعا به خشکی‌ها منتقل شود و مشکلات ویران‌گر زیست‌محیطی به بار آورد را نادیده می‌گیرد."

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۸-۰۶-۰۹ ۰۹:۵۶

عقل هم خوب چیزیه