• دوشنبه / ۴ شهریور ۱۳۹۸ / ۱۴:۱۳
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 98060401915
  • خبرنگار : 71290

تاکید گروه‌های دوستی پارلمانی ایران و ژاپن بر تداوم حمایت از برجام و کاهش تنش در منطقه

تاکید گروه‌های دوستی پارلمانی ایران و ژاپن بر تداوم حمایت از برجام و کاهش تنش در منطقه

اعضای گروه دوستی - پارلمانی ایران و ژاپن با رئیس گروه دوستی پارلمانی ژاپن دیدار و گفت‌وگو کرده و بر تداوم حمایت از برجام و کاهش تنش در منطقه تاکید کردند.

به گزارش ایسنا، اسدالله عباسی رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ژاپن در این دیدار  با اشاره به روابط تاریخی و دوستانه بین ایران و ژاپن، گفت: این سفر در چارچوب نودمین سال روابط دو کشور انجام شده و فرصت خوبی جهت توسعه همکاری‌های دو کشور به ویژه در حوزه پارلمانی است و ما آماده پذیرش هیات گروه دوستی پارلمان ژاپن در تهران می‌باشیم.

وی همچنین با اشاره به دوران مسئولیت آقای فومیو کیشیدا -رئیس فعلی گروه دوستی پارلمانی ژاپن- در وزارت  امور خارجه این کشور اظهار داشت: در دوره شما اقدامات خوبی در زمینه‌های اقتصادی صورت گرفته است که اجرایی شدن این توافقات مورد تاکید ما هست.

کیشیدا رئیس گروه دوستی پارلمانی ژاپن و ایران نیز ضمن عرض خوشامد به هیات ایرانی، اعلام کرد: بنده در زمانی که وزیر امورخارجه بودم دوبار به ایران سفر و با رئیس‌جمهور و وزیر امورخارجه ایران ملاقات کردم.

وی افزود:‌  گسترش همکاری‌های پارلمانی نقش مهمی در روابط دو کشور دارد و اینجانب به‌عنوان رئیس گروه دوستی پارلمانی تمام تلاش خود را جهت گسترش روابط پارلمانی به عمل خواهم آورد.

کیشیدا همچنین با اشاره به سفر اخیر نخست‌وزیر ژاپن به ایران گفت: این سفر نشان دهنده روابط دوستانه بین دو کشور می‌باشد و ما به‌عنوان گروه دوستی تلاش می‌کنیم این حرکت ادامه داشته باشد.

همچنین در این دیدار دو طرف بر تداوم حمایت از برجام و کاهش تنش در منطقه تاکید کردند.

هیات گروه دوستی پارلمانی کشورمان به ریاست اسدالله عباسی و همراهی نمایندگان مجلس شورای اسلامی متشکل از شهاب نادری، رضا کریمی و محسن بیگلری و به دعوت طرف ژاپنی جهت انجام سفری سه روزه از 2 شهریور ماه در توکیو حضور دارند. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha