• شنبه / ۹ شهریور ۱۳۹۸ / ۱۱:۲۶
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 98060904344
  • خبرنگار : 71477

راهپیمایی اتحاد ایرلند به خشونت کشیده شد/ استقرار پلیس ضدشورش در گلاسکو

راهپیمایی اتحاد ایرلند به خشونت کشیده شد/ استقرار پلیس ضدشورش در گلاسکو

پس از آنکه حامیان و مخالفان اتحاد ایرلند در جریان راهپیمایی‌های در شهر گلاسگو، پایخت اسکاتلند با یکدیگر درگیر و باعث ایجاد بی نظمی‌های شدید شدند، پلیس ضد شورش، نیروهای سواره نظام، حمایت هوایی و واحد سگ‌های پلیس در این شهر مستقر شدند.

به گزارش ایسنا، پلیس اسکاتلند گفت: این راهپیمایی برنامه ریزی شده در منطقه گوان گلاسگو با صدها مخالف مواجه شد.

شاهدان گزارش دادند که در جریان این درگیری بمب‌های دودزا استفاده شده است. پلیس اسکاتلند گفت: این درگیری منجر به بی نظمی شدیدی شده است.

مارک هارگریوس، رئیس پلیس گلاسکو گفت: پلیس اسکاتلند وظیفه دارد تا راه را برای برگزاری هر گونه راهپیمایی و اعتراض صلح آمیز هموار کند. اما این رفتار مخالفان راهپیمایی اتحاد ایرلند کاملا غیر قابل قبول است.

وی افزود: بسیار ناامید کننده است که می‌بینیم مردم به این روش عمل می‌کنند و باعث ترس و هشدار برای مردم می‌شوند و جان بسیاری را به خطر می‌اندازند.

مارک هارگریوس در ادامه گفت: طیفی از منابع پلیس به عنوان بخشی از یک واکنش چند جانبه به کار گرفته شدند. افسران ویژه نظم عمومی  سرتا پا مسلح، نیروهای سواره نظام، حمایت هوایی و واحد سگ‌های پلیس مستقر شدند و ما از تاکتیک‌های مناسب برای کاهش تنش‌ها و بازگرداندن هر چه سریعتر امنیت و آرامش استفاده می‌کنیم.

وی افزود: پلیس اسکاتلند یک تحقیقات جامع و قاطع انجام خواهد داد و اقدامات لازم را علیه افرادی که باعث این بی نظمی شدند انجام می‌دهد.

شورای شهر گلاسگو در توییتی نوشت: این وضعیت در منطقه گوان کاملا غیر قابل قبول است. این شورا صریحا می‌گوید که قانون برای برگزاری راهپیمایی‌های عمومی باید رعایت شود. با این حال این راهپیمایی‌ها نباید به بهای به خطر افتادن اکثریت قاطع ساکنین گلاسگو که هیچ ارتباطی با آنهایی که این راهپیمایی‌ها را برگزار می‌کنند و یا مخالفانشان ندارد، برگزار شوند.

در ادامه این توییت آمده است: شهر گلاسگو راهپیمایی‌های کمتری می‌خواهد ما آماده‌ایم تا هر گونه اقدامی را که از مردم حفاظت می‌کند انجام دهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha