• چهارشنبه / ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ / ۱۵:۱۹
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 98062713337
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

فولادگر: تولید منحصر به صنعت نیست/ باب مذاکره با اروپا بسته نشده است

فولادگر: تولید منحصر به صنعت نیست/ باب مذاکره با اروپا بسته نشده است

رئیس کمیسیون ویژه تولید ملی در مجلس گفت: تولید پیش از آن‌که درگیر چالش‌های کمبود فناوری باشد درگیر مسائل اقتصادی است‌.

به گزارش ایسنا، حمیدرضا فولادگر  در نشست خبری، اظهار کرد: نتیجه راهبرد مقاومت در سیاست داخلی و خارجی در حال ظاهر شدن است و مقاومت مردم در این رابطه اثرات مثبتی را به دنبال داشته است.

وی ادامه داد: باب مذاکره با اروپا بسته نشده است و اگر اینستکس عملی شود و تحریم‌ها را تمدید نکنند گام‌های بعدی مذاکره امکان‌پذیر خواهد بود. باید گفت مذاکره چه عملی شود و چه عملی نشود ایران به عنوان یک کشور مقتدر راه خود را با پیروی از امام شهیدان و رهبر معظم انقلاب ادامه خواهد داد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقداماتی که در کمیسیون تولید ملی انجام گرفته است، تصریح کرد: جلسات متعددی با رئیس بانک مرکزی و رئیس برنامه بودجه در رابطه با تولید ملی برگزار شده‌ و بر آن هستیم تا به طریقی بخش‌های خصوصی را به کار بگیریم.

فولادگر با بیان اینکه تولید منحصر به صنعت نیست، تصریح کرد: زمانی که از تولید صحبت می‌شود مقصود تنها صنعت نیست و بخش‌های گوناگون چالش‌های زیادی را در عرصه تولید پیش رو دارند و مشکلات آنان باید رسیدگی شوند تا رونق تولید بهبود یابد.

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی در مجلس با اشاره به تهیه گزارش در ارتباط با رونق تولید، گفت: در مرحله فعلی گزارشی در خصوص رونق تولید جمع‌بندی شده و قرار است در صحن علنی مجلس قرائت شود، در این جمع‌بندی‌ها به ندرت نیاز به قانون‌گذاری است و فقط باید بحث اجرای قوانین دنبال شود.

وی دولت و قوه قضاییه را ناظران قوانین رونق تولید دانست و تأکید کرد: با نظارت دو قوه مجریه و قضاییه تصمیم‌گیری‌های مناسبی در خصوص اجرای قوانین اتخاذ خواهد شد و متذکر می‌شویم که تولید پیش از آن که درگیر چالش‌ کمبودهای فناوری باشد درگیر مسائل اقتصادی است‌.

فولادگر افزود: از لحاظ بازار مالی و بازار سرمایه، امیدواریم اصلاحات مربوطه در شش ماه پایانی سال انجام و درگیری‌های مسائل اقتصادی حل شود و طرح مالیات بر عایدی سرمایه طرح‌ریزی شود تا افرادی که برای سودجویی در بازار وارد می‌شوند کنترل شوند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، در خصوص نظام‌ بیمه‌ای و ارزی، یادآور شد: اصلاح و مدیریت لازمه دو نظام بیمه‌ای و ارزی است تا بهبود روندها در این دو نظام محقق شوند، همچنین مسائل تجاری و مدیریتی از چالش‌هایی هستند که با نظام بندی آن‌ها می‌توان بسیاری از چالش‌ها را حل کرد.

وی با اشاره به روند قانون رفع موانع تولید، گفت: این قانون در چهار سال گذشته به مرحله اجرا رسیده و در حوزه‌های مختلف بررسی شده است و گزارش‌ها نشان می‌دهد بسیاری از دستگاه‌های اجرایی اقدامات لازم را در این خصوص اجرا کرده‌اند، در بخشی از این قانون پیش بینی شده تا دولت به مطالبات و بدهی‌های خود به بخش خصوصی رسیدگی کند، چراکه ساماندهی بخش‌های خصوصی می‌تواند یاری دهنده رونق تولید باشد.

فولادگر فضای کسب و کار را یکی از چالش‌های مهم رونق تولید دانست و با شرح اقدامات انجام شده در این خصوص، گفت: در کمسیون ویژه حمایت از تولید ملی پایشی تحت عنوان آمار کسب و کار و کمبودهای آن ایجاد شده که هر سه ماه یک‌بار در مجلس و اتاق‌های بازرگانی ارائه می‌شود، طبق این پایش‌ها از ابتدای سال 97 تا ابتدای سال جاری غیرقابل پیش‌بینی بودن قیمت‌ها، بی‌ثباتی قوانین و بروکراسی‌های اداری در روند کسب و کار موانع مهمی بوده‌اند.

رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی در مجلس، تأکید کرد: همیشه بر این باور بوده‌ایم که مبارزه با فساد، امنیت سرمایه‌گذاران را به خطر می‌اندازد، اما این‌گونه نیست و در این راه مجلس از رویکردهای قوه قضاییه استقبال می‌کند.


فولادگر در رابطه با لایحه ساماندهی سهام عدالت، گفت: این لایحه پس از ماه‌ها در کمیسیون به نتیجه رسیده و به صحن علنی مجلس راه پیدا کرده است، در این لایحه دولت مکانیزمی برای مردم قرار داده تا مردم، خود برای سهام‌هایشان تصمیم‌گیری کنند و در دوره‌ای پنج‌ساله سهام‌ها را به فروش برسانند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ایجاد تغییرات در ماده یک، هفت و سی‌ام، اصل 44 قانون اساسی، خاطرنشان کرد: در تغییراتی که به وجود خواهد آمد، اختیارات هیئت مقررات زدایی با ریاست وزیر اقتصاد افزایش می‌یابد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha