• پنجشنبه / ۴ مهر ۱۳۹۸ / ۱۱:۱۴
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 98070402995
  • خبرنگار : 71496

بن علوی در دیدار با کوشنر برقراری صلح در خاورمیانه را بررسی کرد

بن علوی در دیدار با کوشنر برقراری صلح در خاورمیانه را بررسی کرد

وزیر خارجه عمان در دیدار با مشاور رئیس جمهوری آمریکا و فرستاده این کشور در روند صلح خاورمیانه درباره برقراری صلح در چارچوب راه‌حل تشکیل دو کشور گفت‌وگو کرده و با همتایان الجزایری، ایرلندی و بلغارستانی خود دیدار کرد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم، یوسف بن علوی، وزیر خارجه عمان در دفتر هیئت این کشور در مقر سازمان ملل در نیویورک با جارد کوشنر، داماد و مشاور ارشد دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و نیز آوی برکوویچ، فرستاده این کشور در روند صلح خاورمیانه دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار طرف‌ها راه‌های برقراری صلح و پیشبرد آن در منطقه خاورمیانه را در چارچوب راه‌حل تشکیل دو کشور در کنار دیگر مسایل مهم مشترک بررسی کردند.

بن علوی در حاشیه حضورش در هفتاد و چهارمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک با صبری بوقدوم، همتای الجزایری خود دیدار و درباره روابط دو کشور و مسایل منطقه‌ای موجود گفت‌وگو کرد.

همچنین وزیر خارجه عمان با سیمون کاونی، همتای ایرلندی خود دیدار کرد. در این دیدار دو طرف روابط دو جانبه عمان و ایرلند را بررسی و بر اهمیت تقویت این روابط در زمینه‌های اقتصاد و سرمایه‌گذاری تاکید کردند.

کاونی با اشاره به اینکه در دیدار با بن علوی موضوعات مشترک مختلف و در راس‌ آنها یمن و فلسطین مورد بررسی قرار گرفتند، گفت: به اینجا آمدم تا از خردورزی و شیوه درست عمان در نحوه برخورد و میانجیگری برای حل درگیری‌های بین‌المللی اطلاع یابم، اتحادیه اروپا سیاست مسالمت‌آمیز عمان در حل اختلافات و مسایل بین‌المللی را سیاست درست‌تر و نزدیک‌تری به خود می‌داند.

وزاری خارجه اتحادیه عرب نیز در حاشیه هفتاد و چهارمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل نشست مشورتی را برگزار کردند.

بن علوی و نیز احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب در این نشست حضور داشتند و درباره شرایط کشورهای عربی و شرایط منطقه گفت‌وگو شد.

همچنین وزیر خارجه عمان در نشست وزرای خارجه کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس، اردن، عراق و آمریکا که در حاشیه نشست اصلی برگزار شد، حضور داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha