• شنبه / ۶ مهر ۱۳۹۸ / ۱۰:۴۷
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 98070603949
  • خبرنگار : 71129

معاون مادورو: به رسمیت شناختن گوایدو "بدترین اشتباه دیپلماتیک" آمریکا است

معاون مادورو: به رسمیت شناختن گوایدو "بدترین اشتباه دیپلماتیک" آمریکا است
دلسی رودریگز، معاون نیکولاس مادورو

معاون نیکولاس مادورو، آمریکا و بیش از ۵۰ کشور دیگر را بابت به رسمیت شناختن رهبر اپوزیسیون به عنوان "رئیس جمهوری مشروع" ونزوئلا مورد انتقاد قرا داد و آن را "بدترین اشتباه در تاریخ دیپلماتیک این کشورها" دانست.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، دلسی رودریگز، معاون نیکولاس مادورو، در مجمع عمومی سازمان ملل، تحریم‌های آمریکا را که هدفش نابود کردن اقتصاد ونزوئلاست، محکوم کرد و آمارهای سازمان ملل درباره کمبود مواد غذایی و دارویی را که باعث آوارگی بیش از چهار میلیون ونزوئلایی شده یک "دروغ" خواند.

معاون مادورو همچنین گوآیدو را "دست پرورده" ایالات متحده توصیف کرد و تحریم‌های واشنگتن علیه ونزوئلا را مورد انتقاد قرار داد و گفت: این نوع جدیدی از تروریسم دولتی است که بر مردم جهان تحمیل شده است. تحریم‌های واشنگتن بین سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۸ برای ونزوئلا ۱۳۰ میلیارد دلار ضرر مالی در بر داشته است.

خولیو بورخس، مشاور ارشد خوآن گوآیدو، رهبر اپوزیسیون ونزوئلا در امور خارجی در یک نشست خبری گفت: ما نیاز به فشار بیشتر علیه دولت مادورو هستیم. آنها دقیقا می دانند که مادورو کسی است که درها را به روی هر نوع راه حلی برای بحران اقتصادی، اجتماعی و سیاسی بسته است.

در همین حال، مشاور ارشد گوآیدو در امور خارجی ناامیدی خود را بابت عدم اقدام مناسب از سوی اتحادیه اروپا برای همخوانی با موضع سخت واشنگتن در قبال دولت مادورو ابراز داشت و گفت، فقدان تحریم‌های بیشتر و سخت‌تر از سوی اتحادیه اروپا به مقام‌های دولت کاراکاس این اجازه را داده تا خانواده و دارایی‌های سرقتی خود را در امان نگه دارند.

وی به خبرنگاران گفت: ما نمی‌توانیم به اسپانیا اجازه دهیم تا بهشتی برای این دلالان باشد. ما نمی توانیم به اروپا اجازه دهیم تا برای خانواده افرادی که ما را شکنجه می‌کنند و از ما می‌دزدند تا مخفی شوند، به محل امنی تبدیل شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha