• یکشنبه / ۱۴ مهر ۱۳۹۸ / ۰۹:۴۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 98071410227
  • خبرنگار : 71496

الوطن: ترکیه، عربستان و قطر در مسیر کمیته قانون اساسی سوریه سنگ‌اندازی می‌کنند

الوطن: ترکیه، عربستان و قطر در مسیر کمیته قانون اساسی سوریه سنگ‌اندازی می‌کنند

یک منبع موثق در گفتگو با روزنامه الوطن سوریه فاش کرد، مانع‌تراشی‌هایی در فعالیت کمیته قانون اساسی سوریه از طرف ترکیه، عربستان و قطر صورت می‌گیرد.

به گزارش ایسنا، این منبع آگاه به نقل از برخی مسئولان روس به روزنامه الوطن سوریه گفت: ترکیه، عربستان و قطر در فعالیت کمیته قانون اساسی سوریه مانع‌تراشی می‌کنند و فعالیت این کمیته آسان نخواهد بود.

در حال حاضر هیئتی از احزاب سیاسی و جامعه مدنی سوریه برای بررسی و گفتگو درباره آخرین تحولات مساله سوریه به ویژه کمیته قانون اساسی آن به شهر مسکو سفر کرده است.

حسین راغب، عضو پارلمان سوریه در گفتگویی با الوطن تاکید کرد: در دوره اخیر به دلیل تحولات پرشتاب و گسترده، لازم بود کمیته وابسته به گفتگوی ملی سوریه اقدامی را برای گفتگو و رایزنی با دوستان روس خود انجام دهد.

راغب گفت: این کمیته تمامی دغدغه‌ها و خواسته‌های گروه‌های مختلف مردم سوریه را به طرف روس ابلاغ کرده و نسبت به اصول اجرایی به ویژه نقش سازمان ملل و ریاست کمیته میان افراد وابسته به نظام و مخالفان و نیز اینکه قانون اساسی سال ۲۰۱۲ باید مورد بررسی و اصلاح قرار گیرد، ابراز نگرانی کرد.

این عضو پارلمان سوریه افزود: طرف روس نیز بر پایبندی جدی و واقعی خود به عملکرد مستقل کمیته قانون اساسی در آینده تاکید کرد.

وی در ادامه گفت: طرف روس به ما توضیح داد که مسئولیت هیئت کوچکی که از کمیته قانون اساسی تشکیل خواهد شد، بررسی قانون اساسی فعلی سوریه به عنوان یک اولویت و در ادامه تدوین پیشنویس قانون اساسی است.

وزارت خارجه روسیه نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد، میخائیل بوگدانوف، معاون وزیر خارجه روسیه در سوریه با نمایندگان احزاب سیاسی و جامعه مدنی دیدار کرده و با آنها درباره سازش در این کشور و نیز تقویت عملکرد کمیته بررسی قانون اساسی در ژنو گفتگو کرد.

این وزارتخانه افزود: این هیئت سوری شامل اعضای پارلمان از جمله فیصل عزوز و حسین راغب الحسین، نواف عبدالعزیز الملحم، رئیس حزب مردم، بروین ابراهیم، دبیرکل حزب سازندگی و تغییر جوانان، طارق الاحمد، عضو دفتر سیاسی حزب ملی اجتماعی سوریه و نیز صادق ابو عامر، رئیس گروه گفتگوی فلسطین، محمد جلبوط و سایرین بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha