• دوشنبه / ۱۵ مهر ۱۳۹۸ / ۱۲:۰۸
  • دسته‌بندی: فوتبال، فوتسال
  • کد خبر: 98071511366
  • خبرنگار : 71617

عسگری: در بازی‌های مهم لیگ یک از داوران باتجربه استفاده شود

عسگری: در بازی‌های مهم لیگ یک از داوران باتجربه استفاده شود

پیشکسوت داوری فوتبال می‌گوید باید بین مسابقات لیگ برتر و لیگ دسته یک فاصله‌ای وجود داشته باشد تا برای مسابقات مهم لیگ یک، از داوران با کیفیت و باتجربه استفاده شود.

حسین عسگری، پیشکسوت داوری فوتبال ایران در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اشتباهات داوری موجود در لیگ دسته یک اظهار کرد:‌ هر مسابقه‌ای چه در لیگ برتر و چه در لیگ دسته یک، روند خاص خودش را دارد. طبق مقررات کمیته انضباطی و کمیته داوران هر یک اعضای یک تیم، از بازیکن گرفته تا مدیرعامل،‌ حق اعتراض به تصمیمات داوری را ندارند و اگر اعتراضی وجود دارد باید نامه کتبی از طرف باشگاه به فدراسیون فوتبال ارسال شود تا کمیته داوران آن را بررسی کند.

او ادامه داد:‌ پتانسیل داورهای ما محدود است و این مساله در همه جای دنیا وجود دارد. نباید توقع داشت که همان ظرفیت و تجربه‌ای که در مسابقات لیگ برتر وجود دارد، در لیگ دسته یک وجود دارد. من چون در حال حاضر از توانایی و داورها اطلاع ندارم نمی‌توانم نظر دقیقی بدهم اما در زمان خودمان سعی می‌کردیم از داوران با تجربه در مسابقات لیگ یک هم استفاده کنیم. بحث جوانگرایی در داوری هم یک مساله همیشگی است و اگر وجود نداشته باشد در آینده مشکل‌ساز می‌شود.

عسگری افزود: راهکاری که می‌تواند در این رابطه موثر باشد، فاصله انداختن بین بازی‌های لیگ دسته یک و لیگ برتر است که داوران بین این دو مسابقات فرصت لازم برای ریکاوری داشته باشند و برای بازی‌های مهم و نکته‌دار لیگ دسته یک، از داوران باتجربه و خوب استفاده شود.

رئیس پیشین دپارتمان داوری فوتبال درباره داوری مسابقات لیگ برتر گفت: طبق بررسی‌های انجام شده‌، در دو هفته اول مسابقات، اشتباه تاثیرگذاری وجود نداشت اما در هفته سوم اشتباهاتی وجود داشت که در همه جای دنیا وجود دارد. اشتباهات داوری مساله‌ای اجتناب ناپذیر است اما نباید از یک حد زیادتر شود. اشتباه داوری را نمی‌توان به طور کامل از فوتبال حذف کرد. حتی با وجود امکانات جدیدی که در فوتبال دنیا آمده است، نمی‌توان ادعا کرد که اشتباه داوری به هیچ عنوان وجود ندارد.

عسگری خاطرنشان کرد:‌ در فوتبال ما متاسفانه بحث داوری بسیار برجسته می‌شود و به مسائل دیگر هیچ توجهی نمی‌شود یعنی اگر اشتباهی از داور در یک صحنه رخ دهد، هجمه‌ها و واکنش‌های بسیاری به وجود می‌آید اما اگر اشتباهی در همان بازی از بازیکنان یا عوامل دیگر رخ دهد و تاثیرگذار باشد، هیچ توجهی به آن نمی‌شود. امیدوارم که  این مساله در آینده برطرف شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha