• چهارشنبه / ۱۷ مهر ۱۳۹۸ / ۰۹:۱۶
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 98071712875
  • خبرنگار : 71402

روسیه دلخور از مشکلات ویزای آمریکا سراغ گوترش می‌رود

روسیه دلخور از مشکلات ویزای آمریکا سراغ گوترش می‌رود

دیپلمات‌های روسیه از دبیرکل سازمان ملل متحد می‌خواهند تا مشکلی که با امتناع ایالات متحده از صدور ویزا برای هیات مشارکت‌کننده در کمیته ششم مجمع عمومی پیش آمده بود، حل و فصل کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، یک منبع دیپلماتیک روز سه‌شنبه گفت: قصد داریم از آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد بخواهیم تا در این مساله مداخله کرده و برای حل آن تلاش کند.

به گفته این منبع، جلسات کمیته ششم که به مسائل حقوقی رسیدگی می‌کند، از جمعه یا دوشنبه آتی از سر گرفته می‌شود و علت آن مشکلاتی است که دیپلمات‌هایی از روسیه، ایران و کوبا برای اخذ روادید آمریکا داشته‌اند. این منبع تاکید کرد: سازشی حاصل شد تا از سه مورد اول کمیته [مبارزه با تروریسم بین‌المللی، قوانین و مقررات، مسوولیت‌پذیری کیفری برای مقام‌های سازمان ملل] عبور شود تا کار این مجمع متوقف نشود.

این منبع توضیح داد، مابقی برنامه کار و تایید آن بستگی به این دارد که آیا پیشرفتی در قبال امتناع آمریکا از صدور ویزا و اعمال محدودیت‌هایی در تردد دیپلمات‌ها حاصل می‌شود یا خیر.   

اوایل سه‌شنبه ساشا لیورنتی، رئیس کمیته اول مجمع عمومی سازمان ملل پیشنهاد از سر گیری کار این نهاد از روز ۱۰ اکتبر ساعت ۱۲ به وقت گرینویچ را مطرح کرد. این کمیته اول همچنین کارش را در روز دوشنبه متوقف کرد چون ایالات متحده از ارائه روادید به برخی از اعضای هیات‌های شرکت‌کننده شامل اعضای هیات روسیه خودداری کرد.

هفته گذشته دیمیتری پولیانسکی، معاون سفیر روسیه در سازمان ملل متحد پیشنهادی برای تغییر مکان نشست کمیته اول از نیویورک به وین یا ژنو را مطرح کرد و به مشکلاتی که دیپلمات‌های روس برای اخذ ویزای آمریکا با آن مواجه هستند، اشاره داشت. پولیانسکی گفت، مقام‌های آمریکایی برای برخی از کارشناسان روس که امسال برای شرکت در نشست کمیته اول می‌خواستند به نیویورک بروند، روادید صادر نکرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha