• چهارشنبه / ۱۷ مهر ۱۳۹۸ / ۱۲:۱۹
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 98071713144
  • خبرنگار : 30054

از گرمازدگی در پیاده‌روی اربعین در امان بمانید

از گرمازدگی در پیاده‌روی اربعین در امان بمانید

گرمازدگی زمانی اتفاق می‌افتد که سیستم تنظیم دمای بدن نتواند خودش را با دمای محیط تطبیق بدهد. در این شرایط ممکن است دچار عرق‌سوزی، گرفتگی عضلانی، ضعف و خستگی شوید.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام صدا استور، در نزدیکی چهلمین روز شهادت حضرت سیدالشهدا (ع)، افراد برای سفر به شهر مقدس کربلا آماده می‌شوند. در سال‌های اخیر شرایط برای سفر به این شهر زیارتی مساعد شده و سالانه میلیون‌ها نفر در پیاده‌روی اربعین شرکت می‌کنند. با توجه به دمای بالای هوا در کشور عراق و با توجه به فشارهای جسمی این پیاده‌روی، احتمال گرمازدگی وجود دارد.

گرمازدگی زمانی اتفاق می‌افتد که سیستم تنظیم دمای بدن نتواند خودش را با دمای محیط تطبیق بدهد. در این شرایط ممکن است دچار عرق‌سوزی، گرفتگی عضلانی، ضعف و خستگی شوید. نکته‌ی قابل توجه اینکه گرمازدگی اگر درست تحت کنترل قرار نگیرد ممکن است، آسیب جدی به بدن وارد کند. در این نوشته سه اقدامی که جهت جلوگیری از گرمازدگی باید انجام دهید را توضیح می‌دهیم.

بار سبک بردارید:

فرقی نمی‌کند چقدر از مسیر را می‌خواهید پیاده طی کنید. در صورتی که بار زیاد بردارید هم در طول مسیر و هم برای اسکان با مشکل مواجه خواهید شد. سنگینی بار در طول پیاده‌روی بدن را تحت فشار مضاعف قرار می‌دهد و این موضوع می‌تواند باعث تشدید امکان گرمازدگی بشود. منظورمان از بار لباس‌هایی که می‌پوشید هم هست. سعی کنید در طول سفر لباس‌های خنک و گشاد بپوشید.

نوشیدنی زیاد بنوشید:

فعالیت در هوای گرم باعث زیاد شدن تعریق بدن می‌شود. بدن برای اینکه دمایش را با محیط تنظیم کند شروع به دفع آب می‌کند. در اثر تعریق زیاد، املاح از بدن خارج می‌شوند و مشکل بیشتر می‌شود. کمبود آب باعث ایجاد علائمی مثل سردرد، سرگیجه، حالت تهوع، غش و... می‌شود. برای اینکه به سیستم تنظیم دمای بدن کمک کنید باید آب زیاد بنوشید. غیر از آب نوشیدنی‌هایی مثل خاکشیر و آب‌لیمو به شکل چشم‌گیری در جلوگیری از گرمازدگی مؤثرند.

پنکه‌ی دستی همراه داشته باشید:

همانطور که گفتیم در طول این سفر به خاطر شرایط فصلی فعلی، باید سعی کنید بار سبک بردارید. اما همراه داشتن یک وسیله‌ی خنک‌کننده‌ی کوچک در طول سفر می‌تواند کمک زیادی کند. پنکه‌های همراه گزینه‌ی مناسبی برای خنک شدن در طول مسیر هستند. سعی کنید پنکه‌ای بخرید که کوچک، سبک و شارژی باشد. به این ترتیب وقتی گرمای هوا آزاردهنده شد، یا اگر در طول شب نیاز به وسایل سرمایشی داشتید، می‌توانید از این پنکه‌ها استفاده کنید.
پایان:

سایت صدا استور جهت رفاه حال زائران حرم حضرت ابا عبدالله علیه‌السلام، اقدام به فروش وسایل مورد نیاز در پیاده‌روی اربعین، از جمله پنکه‌ی دستی، اسپیکر میکروفن‌دار و... کرده است. برای دیدن این محصولات می‌توانید روی لینک‌های زیر کلیک کنید.

فروش ویژه‌ی پنکه‌های دستی

فروش ویژه‌ی هدفون‌های اسپیکردار

انتهای رپرتاژ آگهی 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha