• یکشنبه / ۲۱ مهر ۱۳۹۸ / ۱۳:۲۲
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 98072115782
  • خبرنگار : 71567

مشاور وزیر بهداشت تاکید کرد:

شرایط محیطی دانشگاه‌ها باید پذیرای تمامی نگرش‌ها باشد

شرایط محیطی دانشگاه‌ها باید پذیرای تمامی نگرش‌ها باشد

مشاور وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه شرایط محیطی دانشگاه‌ها باید پذیرای تمامی دانشجویان با نگرش‌ها و وضعیت‌های متفاوت باشد گفت: باید قبل از بروز یک مشکل مراکز مشاوره به سراغ دانشجویان بروند تا از بروز اختلالات روانی پیشگیری شود.

به گزارش ایسنا، سید حسین داوودی در مراسم رونمایی از طرح سنجش سلامت دانشجویان علوم پزشکی که امروز در ساختمان مرکزی وزارت بهداشت برگزار شد بر ضرورت اهمیت آموزش ساز و کارهای سلامت روانی به دانشجویان در دانشگاه‌ها تاکید کرد و گفت: باید دانشجویان به گونه‌ای تربیت شوند که ابزارهای تفکر، اعتماد به نفس، عاشق بودن و ... در اختیار آنها قرار بگیرد و این نیازمند داشتن روح سالم و آرام است. بنابراین محیط اجتماعی دانشجویان باید به گونه‌ای باشد که این شرایط را برای آنها فراهم کند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: اخیرا مطالعه‌ای در یکی از کشورها در خصوص اختلالات روانشناسی بین دو طبقه محروم و غنی صورت گرفته است که نتایج این مطالعه نشان می‌دهد در صورتی که این دو دسته از عوامل در شرایط جدا از هم زندگی کنند تفاوتی در طول عمر آنها ندارد و هر دو گروه به یک اندازه عمر خواهند کرد. اما در صورتیکه هر دو گروه را در کنار همدیگر قرار بدهیم و در یک محیط زندگی کنند گروهی که در شرایط سخت و نامساعد قرار داشتند طول عمر کمتری را تجربه کردند.

مشاور وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه محیط دانشگاه باید پذیرای دانشجویانی با نگاه‌های متفاوت باشد گفت: نگاه ما به دانشجویان باید یکسان و نگاه پدر فرزندی و مادر فرزندی باشد به گونه‌ای که آنها احساس نکنند در یک محیط غریبه قرار گرفتند و این محیط علاوه بر اینکه قابل اعتماد نیست بلکه گفتمانی نیز شکل نمی‌گیرد. بنابراین شرایط اجتماعی و محیطی برای تمامی دانشجویان با نگاه‌ها و شرایط متفاوت باید به صورت یکسان دیده شود.

داوودی پیشگیری از بروز اختلالات روانی را بسیار مهمتر از درمان آنها عنوان کرد و گفت: ما همواره انتظار داریم که دانشجویان به مراکز مشاوره مراجعه کنند اما مراکز مشاوره به سراغ آنها نمی‌روند در حالیکه ما باید قبل از بروز مشکل اقدام کنیم و اینگونه نباشد که در بستر مشکل بخواهیم اقدامات درمانی انجام بدهیم. متاسفانه موضوعی که در جامعه مورد توجه قرار نمی‌گیرد همین بحث پیشگیری قبل از بروز مشکل است.

مدیرکل حوزه وزارتی وزارت بهداشت خاطرنشان کرد: ما معمولا در نگاه‌های خود یک حلقه طلایی ترسیم می‌کنیم و انتظار داریم رویاهای افراد و دانشجویان در این حلقه شکل بگیرد و اگر حلقه‌ای غیر از این باشد را تحمل نمی‌کنیم. در حالیکه نباید دانشجویانی که خارج از این چارچوب قرار دارند را رها کنیم. چرا که در این صورت شاهد تبعات سنگینی نظیر بی خویشتنی، عدم رشد، ارتقاء و ... خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: اینکه دانش آموزان از همان دوره دانش آموزی به فکر رفتن از کشور می‌افتند بیانگر این است که ما با پدیده بی خویشتنی مواجه هستیم. در حالیکه این اتفاق خوبی نمی‌باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha