• سه‌شنبه / ۲۳ مهر ۱۳۹۸ / ۱۰:۴۸
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 98072317304
  • خبرنگار : 71496

خیز فلسطینی‌ها برای رهایی از وابستگی اقتصادی به اسرائیل

خیز فلسطینی‌ها برای رهایی از وابستگی اقتصادی به اسرائیل

نخست وزیر دولت توافقی فلسطین با اشاره به تلاش کابینه‌اش برای خروج از وابستگی اقتصادی به رژیم صهیونیستی با روی آوردن به کشورهای‌ عربی، تاکید کرد که سفرهای اخیرش به اردن، عراق و مصر نیز در همین راستا بوده‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، محمد اشتیه، نخست وزیر دولت توافق ملی وابسته به تشکیلات خودگردان فلسطین در مصاحبه‌ای مطبوعاتی در قاهره اظهار کرد: سفرهای خارجی چه به اردن، چه عراق و چه مصر نتایج خوبی داشته‌اند، با برادرانمان در اردن درباره مسایل بسیاری از جمله آنها افزایش حمایت‌های این کشور در حوزه برق از ۳۵ به ۱۶۰ مگا توافق کردیم، همچنین با برادرانمان در عراق درباره واردات تمامی نیازهای سوخت‌مان از اردن به توافق رسیدیم، سفرمان به مصر نیز موفقیت‌آمیز و نتیجه‌بخش بود، ما با برادران مصری‌مان درباره همکاری در زمینه‌های حساس و مختلفی به توافق رسیدیم.

اشتیه گفت: اینکه ما به واردات از خارج روی آورده‌ایم در توافقنامه اقتصادی که با اسرائیل به امضا رسانده‌ایم (توافقنامه پاریس) وجود دارد و بر این اساس توجه ما به واردات از کشورهای عربی خللی در توافقنامه‌های امضا شده وارد نمی‌کند، درست است که ما در گذشته از این حق خود استفاده نکردیم اما الان تصمیم داریم از آن استفاده کنیم.

نخست وزیر تشکیلات خودگردان افزود: با مصطفی مدبولی، همتای مصری خود درباره مسایل معیشتی در نوار غزه، فضای سیاسی کلی، مسایل مربوط به گذرگاه رفح، مسایل آموزشی، بهداشتی و کشاورزی و تمامی موضوعات مربوط به زندگی روزمره گفتگو کردیم.

این مسئول فلسطینی تاکید کرد که کابینه‌اش از زمانی که مسئولیت آن را بر عهده گرفته برای بیرون آمدن از کنترل اسرائیل تلاش کرده است.

او افزود: چهار مساله ما را به اسرائیل مرتبط کرده است، اولی یک مساله سیاسی، بسته دوم مساله امنیتی که اسرائیل آن را نادیده گرفته، سوم مساله قانونی مربوط به اعتراف متقابل و چهارم مساله اقتصادی، بخشی که در ضمن مسئولیت‌های کابینه است، به همین دلیل گفتیم باید با خروج تدریجی از ارتباط تحمیل شده علیه‌مان با اشغالگران آغاز کنیم، این به معنای تقویت تولید ملی، صادرات از خارج و توجه به کشورهای عربی است، ما به اردن، عراق و مصر سفر کردیم تا بازارهای آنها را به روی کالاهای فلسطینی بگشاییم، ما می‌خواهیم به جای کالاهای اسرائیلی کالاهای عربی را داشته باشیم و اجازه ورود کالاهای اسرائیلی به بازار فلسطین را ندهیم، ما اقداماتی را برای لغو واردات شتاب‌زده آغاز کردیم و در مقابل اسرائیل ما را تهدید کرد، ادامه این کار  که طبق توافقنامه اقتصادی پاریس حق ماست، پیامدهای شدیدی برای‌مان خواهد داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha