• یکشنبه / ۲۸ مهر ۱۳۹۸ / ۰۹:۳۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 98072820052
  • خبرنگار : 71129

/به روز رسانی شده/

اعتراض، تخطی از ممنوعیت‌ها؛ گاز اشک آور، آب پرفشار : معترضان و پلیس هنگ‌کنگ

اعتراض، تخطی از ممنوعیت‌ها؛ گاز اشک آور، آب پرفشار : معترضان و پلیس هنگ‌کنگ

معترضان هنگ‌کنگی امروز(یکشنبه) با نادیده گرفتن منوعیت تظاهرات و خشمگین از چاقو خوردن و کتک خوردن دو معترض به خیابان‌ها آمدند که با خشونت پلیس، گاز اشک آور و آب‌های پرفشار روبرو شدند مقام‌های هنگ کنگ تدابیر امنیتی را در این دولت شهر تشدید کرده بودند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری رویترز، مقام‌های هنگ کنگی تجمع در منطقه تسیم شای تسویی که منطقه‌ای شلوغ و تجاری و پر از مغازه‌ها، بوتیک‌ها و هتل‌های لوکس است، ممنوع کرده‌اند. اما هزاران معترض بدون توجه به این ممنوعیت‌ها اعتراضات خود را آغاز کردند.

اعتراضات ابتدا آرام بود اما زمانیکه معترضان اقدامب ه پرتاب بمب‌های بنزینی به پاسگاه پلیس کردند با گاز اشک آور و آب پر فشار روبرو شدند.

تدابیر امنیتی همچنین شامل توقف خدمات مترو و تعطیلی ساختمان‌های دولتی می‌شود.

اپراتور متروی هنگ کنگ اعلام کرده، برخی از قطارهای مترو در ایستگاه کوولون توقف ندارند چون مسیر برگزاری راهپیمایی امروز است و مترو دو ساعت زودتر بسته می‌شود.

همچنین برخی از ساختمان‌ها در نزدیکی و در مجاورت منطقه کوولون بسته می‌مانند و تنها مسافرانی که بلیط دارند، می‌توانند از خط متروی این ‌منطقه استفاده کنند. همچنین مغازه‌های اغذیه فروشی در این منطقه تعطیل هستند.

پس از اعتراضات خشونت‌آمیز در هنگ کنگ، این منطقه دو هفته است که جو نسبتا آرامی را تجربه کرده است.

همچنین در جریان تحصن عبادت کنندگان در روز شنبه، صدها تن حضور داشتند و در جریان اعتراضات روز جمعه نیز یک زنجیره انسانی در سراسر خط مترو ایجاد شد. بسیاری از شرکت کنندگان بدون توجه به قانون منع پوشش صورت، از ماسک استفاده کرده بودند.

معترضان گفته‌اند، تا زمانیکه دولت به درخواست‌هایشان برای حق رای همگانی، بررسی مستقل رفتارهای پلیس، عفو متهمان و عدم استفاده از لفظ "شورشی" برای معترضان پاسخی نداده، به اعتراضات خود ادامه می‌دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha