• دوشنبه / ۲۹ مهر ۱۳۹۸ / ۱۴:۵۹
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 98072921348
  • خبرنگار : 71381

در گزیده اخبار سیاسی ۲۹ مهر بخوانید؛

واکنش ظریف به تصمیمFATF/تکذیب حمله سایبری به ایران/تاکید رییسی برتمدید قانون ارتقاء سلامت اداری

واکنش ظریف به تصمیمFATF/تکذیب حمله سایبری به ایران/تاکید رییسی برتمدید قانون ارتقاء سلامت اداری

شکایت فراکسیون زنان از سازمان برنامه و بودجه برای عدم افزایش حقوق سربازان/ گام چهارم کاهش تعهدات برجامی در دستور کار/ نخستین کنفرانس بین المللی یک جانبه گرایی و حقوق بین الملل/ چهارمین جلسه رسیدگی به اتهامات «شبنم نعمت‌زاده» و... از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز دوشنبه، بیست و نهم مهر ماه ۱۳۹۸ است.

به گزارش ایسنا، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با صدور پیامی از فرمانده نیروی هوایی و دست‌اندرکاران و سازندگان جت تمام ایرانی «یاسین» تقدیر کرد و گفت: رونمایی از جت ایرانی «یاسین» و طنین غرش افتخارآمیز آن در پهنه آسمان ایران عزیز که گامی بلند و اساسی در راستای آموزش بهتر خلبانان کشورمان است، قلب‌های دوستداران انقلاب و ایران را شاد کرد و پیام روشنی برای استکبار به ویژه دشمنان جمهوری اسلامی داشت.

همچنین سردار غلامرضا جلالی طی سخنانی در نشست خبری به مناسبت سالروز تشکیل سازمان پدافند غیرعامل با اشاره به ادعای آمریکا مبنی بر حمله سایبری به زیرساخت های کشور پس از سرنگونی پهپادشان در مرزهای کشور، اظهار کرد: وقتی که ما این ادعا را کنترل کردیم هیچ آسیبی از حمله سایبری ندیدیم و چنین موضوعی کاملاً رد شد.

علی ربیعی در جلسه هفتگی سخنگوی دولت ادعای کریمی قدوسی مبنی بر دستگیری چند تن در نهاد ریاست جمهوری را کذب دانست و گفت: امیدوارم مقام های قضایی در پرونده ‌"آمدنیوز" اتهامات بی پایه ای که مایه تشویش اذهان عمومی می‌شود را مورد رسیدگی جدی قرار دهند.

علی صوفی: همه احزاب اصلاح‌طلب یک لیست واحد ارائه می‌کنند

برگزاری کنگره حزب جمهوریت در روز ۹ آبان

حزب رفاه ملت ایران به جبهه مستقلین پیوست

دبیر کل حزب اتحاد ملت: فرایند رسیدن به انسجام در ما کارآمدتر از اصولگرایان است

کلاف سردرگم اصولگرایان پس از درگذشت آیت‌الله

پروانه مافی در کانال تلگرامی خود ضمن انتقاد از سازمان برنامه و بودجه در رابطه با عدم افزایش حقوق سربازان، گفت که ۱۵ تن از نمایندگان مجلس در نامه ای به هیئت رئیسه، خواستار اعمال ماده ۲۳۴ آئین نامه داخلی مجلس به خاطر استنکاف سازمان برنامه و بودجه از اجرای قانون در خصوص حقوق سربازان وظیفه در لوایح بودجه سالیانه شدند. 

 همچنین سید حسین نقوی حسینی در مطلبی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت که ‏با توجه به بدعهدی‌های اروپا و عدم انجام تعهداتش تاکنون، جمهوری اسلامی ایران قطعا گام چهارم کاهش تعهداتش در ⁧برجام⁩ را در دستور کار دارد مگر اینکه در آینده و پیش از گام چهارم اروپایی‌ها اقدام عملی برای ایفای وظایفشان انجام دهند.

علی لاریجانی هم  در دیدار سفیر سوریه که در تهران انجام شد با بیان اینکه خدشه به تمامیت ارضی سوریه، مشکلات مردم سوریه را افزایش می‌دهد، بر حمایت‌ ایران از حفظ تمامیت ارضی سوریه تاکید کرد.

سید عباس موسوی در نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه در ارتباط با دستگیری روح الله زم، گفت: صراحتا ایشان به همکاری با سازمان‌های جاسوسی و جنایت کار اذعان کرده است و اسنادی وجود دارد که او با این سازمان‌ها مرتبط بوده است. او عنصری ضد امنیت ملی و خرابکار است چنان که مشاهده کردیم چگونه در سال ۱۳۹۶ تشویق به آشوب می‌کرد و از مردم دعوت می کرد که دست به اقدامات تخریبی بزنند.

محمد جواد ظریف در گفت وگو با یک شبکه یمنی با بیان اینکه تهران از هر ابتکار عملی برای کاهش تنش در منطقه استقبال می‌کند و برای پایان جنگ یمن همکاری خواهد کرد، گفت: اگر شرایط مناسب فراهم شود، من آماده سفر به ریاض برای حل اختلافات خواهم بود.

وزیر امور خارجه کشورمان در نخستین کنفرانس بین المللی یک جانبه گرایی و حقوق بین الملل که در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد اظهار کرد: امروز چند جانبه گرایی یک انتخاب نیست یک ضرورت است و دولت‌ها ذاتا نسبت به حاکمیت خودشان بسیار بسیار با خست عمل کرده‌اند و می‌کنند و اگر نبود نیاز قطعی دولت‌ها به حل مسائلشان از طریق چند جانبه گرایی هیچ گاه چند جانبه گرایی پا نمی‌گرفت.

وی در حاشیه همین مراسم درباره هشدار اف ای تی اف تاکید کرد: تصمیم اف ای تی اف، تصمیمی کاملا سیاسی است که کاملا با آن مخالف هستیم، اما به خاطر منافع ملی خودمان تمام اقدامات لازم را برای مبارزه با تامین مالی تروریسم و مقابله با پولشویی انجام دادیم. تصویب آیین نامه مبارزه  با پولشویی  در دولت و قوه قضاییه گام مهمی است و قانون مفصل و کاملی است و امیدوارم با همگرایی داخلی اقدامات بعدی برای گرفتن بهانه از دست کسانی که منافع ایران را دنبال نمی‌کنند و مخالف ما هستند فراهم شود.

در همین ارتباط حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس  با انتقاد از بیانیه اخیر FATF و تند شدن لحن این سازمان نسبت به ایران، گفت: بیانیه اخیر FATF نشان‌دهنده فشارهای سنگین سیاسی در گروه اقدام ویژه مالی علیه ایران است که به دلیل نبود ایران در این گروه سیاست‌های خصمانه علیه جمهوری اسلامی ایران شکل گرفته است.

چهارمین جلسه رسیدگی به اتهامات شبنم نعمت‌زاده دختر وزیر سابق صمت، احمدرضا لشگری‌پور و شرکت توسعه دارویی رسا در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران و مفسدان اقتصادی به ریاست قاضی مسعودی‌مقام در مجتمع قضایی امام خمینی (ره) برگزار شد. در این جلسه وکیل شرکت رسا و شبنم نعمت زاده به ارائه دفاعیات پرداختند. قاضی مسعودی مقام پس از پایان جلسه امروز گفت که آخرین جلسه دادگاه صبح چهارشنبه هفته جاری در مجتمع قضایی امام خمینی برگزار می‌شود و در جلسه آتی آخرین دفاعیات متهم لشگری پور اخذ خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی با باین اینکه قانون ارتقای سلامت نظام اداری قانون خوبی است و از مجلس شورای اسلامی درخواست می‌کنم زمان اجرای آن تمدید شود، افزود: قانون رسیدگی به تخلفات اداری قانون خوب و کارآمدی در زمینه پیشگیری است و ابزاری در دست خود مدیران اداری برای برخورد با تخلفات است و در اختیار دستگاه قضایی نیست.

همچنین مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران گفت: فروشگاه‌های دارای مجوز در فضای مجازی بسیار اندک هستند، بر همین اساس توصیه می کنم که تا جای ممکن برای خرید کالاهای اساسی از فروشگاه‌های اینترنتی استفاده نکنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha