• سه‌شنبه / ۲۱ آبان ۱۳۹۸ / ۱۲:۱۷
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 98082113391
  • خبرنگار : 71567

معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها اعلام کرد

تشکیل کمیته ملی تسهیل و ترویج ازدواج و کاهش طلاق/افزایش مبلغ وام‌ ازدواج دانشجویی

تشکیل کمیته ملی تسهیل و ترویج ازدواج و کاهش طلاق/افزایش مبلغ وام‌ ازدواج دانشجویی

معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها از تشکیل کمیته تسهیل و ترویج ازدواج و کاهش طلاق در شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داد و گفت: در این کمیته بسته اجرایی برای تسهیل ازدواج اعم از دانشجویی و غیره در حال نهایی شدن است که امیدوارم تا قبل از سال جاری ابلاغ و فاز اولیه آن اجرایی شود.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام صالحی در نشست خبری بیست و سومین دوره ازدواج دانشجویی که امروز در دفتر نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها برگزار شد، از تشکیل کمیته ملی تسهیل و ترویج ازدواج و کاهش طلاق در شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داد و گفت: با توجه به ضرورت موجود جامعه این کمیته اولویت اول خود را به بحث کاهش طلاق قرار داده است و براساس مصوبه این کمیته ارائه آموزش‌های بدو ازدواج برای تمامی افراد الزامی شده است.

وی در ادامه تاکید کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی معتقد است نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها بهترین مرجع برای تعیین صلاحیت‌های عمومی و حرفه‌ای مربیان ازدواج به شمار می‌رود. به همین جهت شورا در قالب کمیته فوق در حال نهایی کردن بسته اجرای برای تسهیل ازدواج اعم از ازدواج دانشجویان و سایر افراد می‌باشد.

معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها خاطر نشان کرد: این نهاد متناسب با بسته اجرای شورا که در قالب بسته حمایتی ازدواج تدوین شد یک بسته حمایتی ازدواج دانشجویی را نیز آماده کرده است و براساس آن قول داده شد اولویت‌ها و حمایت‌های بیشتری به ازدواج دانشجویی صورت بگیرد. در واقع تاکید ما این است اگر دستگاه‌ها نمی‌توانند به 12 یا 13 میلیون مجرد جامعه تسهیلاتی را ارائه دهند بنابراین سزاوار است این حمایت‌ها از دانشجویان که جامعه 4 میلیون نفری را تشکیل می‌دهند انجام شود.

صالحی خاطر نشان کرد: در حال حاضر بسته حمایتی ازدواج دانشجویی تشکیل شده و امیدوار هستیم قبل از پایان سال جاری ابلاغ و فاز اولیه اجرای آن را رو کنیم.

وی همچنین از افزایش مبلغ وام‌های ازدواج دانشجویی خبر داد و گفت: هنوز میزان این افزایش مشخص نشده است.

معاون فرهنگی سیاسی نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها در پایان بر ضرورت واهمیت واسطه گری و میانجیگری ازدواج در جامعه تاکید کرد و گفت: در حال حاضر این واسطه گری در چند دانشگاه کشور اتفاق افتاده ولی هنوز به صورت جدی وارد این امر نشده‌ایم زیرا تاکید داریم که واسطه گری ازدواج با رعایت پروتکل‌های لازم در فضای دانشگاهی، اخلاقی و عرفی اهمیت زیادی دارد و می‌تواند موثر باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha