• چهارشنبه / ۲۹ آبان ۱۳۹۸ / ۱۲:۵۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 98082918953
  • خبرنگار : 71415

روسیه: تشکیل منطقه عاری از سلاح‌های کشتار جمعی در خاورمیانه را تسهیل می‌کنیم

روسیه: تشکیل منطقه عاری از سلاح‌های کشتار جمعی در خاورمیانه را تسهیل می‌کنیم

نماینده دائم روسیه در سازمانهای بین‌المللی مستقر در وین در کنفرانسی در مقر سازمان ملل عنوان کرد، روسیه آماده تسهیل فرآیند ایجاد یک منطقه عاری از سلاح‌های کشتار جمعی در خاورمیانه است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس، میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه در سازمانهای بین‌المللی مستقر در وین در این کنفرانس تصریح کرد: ما تاکید می‌کنیم که شرکت‌کنندگان در کنفرانس ایجاد منطقه عاری از سلاح‌های هسته‌ای و کشتارجمعی در خاور میانه، می‌توانند قاطعانه به روی حمایت روسیه به عنوان یکی از سه تدوین‌کننده قطعنامه 1995 تشکیل این منطقه عاری از سلاح‌های کشتار جمعی حساب باز کنند. روسیه  کاملا به نقش خود در تسهیل این پروسه واقف است.

او ادامه داد: این بسیار مایه تاسف است که اسرائیل و آمریکا در این رویداد مشارکت نمی کنند. به طور ویژه رویکرد واشنگتن از این بابت گیج‌کننده است چرا که آنها به عنوان یکی دیگر از تدوین‌کنندگان قعطنامه 1995 مربوط به این منطقه در خاورمیانه، هیچ گونه تلاشی در جهت عمل به وظایفشان طبق این قطعنامه و همچنین وظایفشان بر طبق تصمیمات اتخاذ شده در کنفرانس بررسی معاهده عدم اشاعه تسلیحات کشتار جمعی در سال 2010 صورت نمی‌دهند.

اولیانوف عنوان کرد، بعد از نشست نخست کنفرانس، لازم است که یک سند نهایی برای فرستادن پیامی روشن به جامعه بین‌المللی در خصوص رضایت شرکت‌کنندگان کنفرانس از نشست نخست و تمایل آنها برای ادامه فعالیتهای مشترک فرستاده شود. این مفید خواهد بود که در سند نهایی ایده‌های مربوط به پیشرفت فرآیند در آینده ترسیم شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۸-۰۸-۲۹ ۱۴:۲۲

چجوری ؟ خودش مادر زرادخانه هسته ای و بمب های اتمی ست ! یادمون هست گه چگونه مسجد گوهرشاد رو به تو‌پ بستند دقیقا همین روس های تزاری