• یکشنبه / ۳ آذر ۱۳۹۸ / ۱۵:۴۱
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 98090301728
  • خبرنگار : 30054

معرفی سرور HPE DL۳۸۰ G۹

معرفی سرور HPE DL۳۸۰ G۹

خرید سرور همواره در کنار انتخاب سرور مناسب مطرح می‌شود. چون هزینه زیادی صرف خرید آن می‌شود، باید بتواند نیازهای کسب‌وکار را طی حداقل ۵ سال آینده پاسخ دهد.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام فالنیک، پس سروری بخرید که علاوه بر تأمین نیازهای موردنظرتان، پرسرعت، قدرتمند و امن باشد. سرور HPE DL۳۸۰ پرفروش‌ترین سرور در دنیا و ایران است. پرچم‌دار بودن، آن‌هم در عرصه سرور، به‌راحتی به دست نمی‌آید و باید شایستگی‌های زیادی دارا بود. در ادامه به بررسی مزایای این سرور می‌پردازیم.

بررسی مزایای سرور HPE DL۳۸۰

در میان سرورهای رک مونتِ دو پردازنده‌ای اچ پی، سرور HPE DL۳۸۰ دارای بهترین کارایی و ارتقاپذیری است. دسترس‌پذیری و قابلیت اطمینان بسیار بالا، آن را برای هر محیط و حجم کاری، ایده‌آل کرده است: از کسب‌وکارهای کوچک و متوسط گرفته تا پیاده‌سازی دیتاسنتر.

آنچه در این میان قابل‌ توجه است، سخت‌افزارهایی است که در این سرور اچ پی پشتیبانی می‌شود. امنیت سرور هم مطلبی نیست که به‌راحتی بتوان از آن گذشت. نرم‌افزارها هم که از اجزای جدایی‌ناپذیر در سیستم‌هاست. پس در کنار هم داشتن بهترین سخت‌افزار و نرم‌افزار و ابزارهای امنیت است که باعث شده سرور HPE DL۳۸۰ در بازار، پیشرو باشد.

مهم‌ترین قطعات سخت‌افزاری مورد استفاده در سرور عبارت است از CPU، رم، هارد درایوهای ذخیره‌سازی و کنترلر، کارت شبکه و اسلات‌های افزونه PCIe است.

وجه تمایز سرورهای اچ پی با هم به‌طورکلی در سه عامل نسل سرور، نوع پردازنده و مدل سرور خلاصه می‌شود. از آنجا که نسل ۱۰ سرور DL۳۸۰ با نسل ۹ آن تفاوت‌های بی‌شماری دارد، در این متن به بررسی سرور HPE DL۳۸۰ G۹ می‌پردازیم.

بررسی CPU و رم در سرور HPE DL۳۸۰ G۹

استفاده از پردازنده‌های اینتل زئون از جمله ویژگی‌های مهم در این سرور است و از دو پردازنده سری E۵-۲۶۰۰v۳ و E۵-۲۶۰۰v۴ پشتیبانی می‌شود. حداکثر سرعت رم قابل پشتیبانی در سری v۳ برابر است با ۲۱۳۳ و اگر بخواهید رم‌های با سرعت ۲۴۰۰ استفاده کنید باید حتماً CPU های سری v۴ را در کانفیگ سرور لحاظ کنید. البته سری v۳ دیگر در بازار رواج چندانی ندارد.

حداکثر تعداد هسته و حداکثر میزان CPU Cache در سری‌های E۵-۲۶۹۹v۴ و E۵-۲۶۹۹Av۴ دیده می‌شود که به ترتیب برابر با ۲۲ هسته و ۵۵ مگابایت است. به ازای هر سی پی یو، ۲۲ هسته و ۴۴ تا Thread داریم و در صورت استفاده از CPU دوم، ۴۴ هسته و ۸۸ تا Thread خواهیم داشت. حداکثر فرکانس متعلق است به پردازنده سری E۵-۲۶۸۷Wv۴ که فرکانس ۳ گیگاهرتز را در کنار ۱۲ هسته و ۳۰ مگابایت کش فراهم می‌کند.

سرور HPE DL۳۸۰ از ۲۴ اسلات رم پشتیبانی می‌کند، ۱۲ اسلات به ازای هر پردازنده. پس برای استفاده از همه ظرفیت حافظه باید دو پردازنده را در پیکربندی سرور اچ پی خود قرار دهید. بسته به اینکه چه نوع رمی استفاده می‌کنید، ظرفیت‌های متفاوتی در اختیار شما قرار می‌گیرد. حداکثر ظرفیت حافظه در ازای استفاده از LRDIMM و RDIMM و NVDIMM، به ترتیب برابر است با ۳ ترابایت، ۷۶۸ گیگابایت و ۱۲۸ گیگابایت.

انواع شاسی و ذخیره‌سازی در سرور HPE DL۳۸۰ G۹

سرور HPE DL۳۸۰ G۹، دو یونیت را در رک اشغال می‌کند و تنوع در پیکربندی از مزیت‌های آن است. این سرور در شاسی‌های زیر عرضه می‌شود:

 ۴LFF

با استفاده از SAS LFF یا SATA LFF با ظرفیت ۱۲ ترابایت، حداکثر ظرفیت ۴۸ ترابایت فراهم خواهد شد.

۱۲LFF  به اضافه ۳LFF در قسمت پشتی

با استفاده از SAS LFF یا SATA LFF با ظرفیت ۱۲ ترابایت، حداکثر ظرفیت ۱۸۰ ترابایت؛ با استفاده از SAS SSD LFF با ظرفیت ۱.۹۲ ترابایت، حداکثر ظرفیت ۲۹ ترابایت؛ با استفاده از SATA SSD LFF با ظرفیت ۳.۸۴ ترابایت، حداکثر ظرفیت ۵۸ ترابایت فراهم خواهد شد.

۱۲ FF به‌اضافه ۲SFF در قسمت پشتی

  ۸SFFیا  ۱۶SFFبه‌اضافه ۲SFF در قسمت Universal Media Bay

۲۴SFF به‌اضافه ۲SFF در قسمت پشتی

با استفاده از SAS SFF یا SATA SFF با ظرفیت ۲ ترابایت، حداکثر ظرفیت ۵۲ ترابایت؛ با استفاده از SAS SSD SFF با ظرفیت ۱۵.۳ ترابایت، حداکثر ظرفیت ۳۹۸ ترابایت؛ با استفاده از SATA SSD SFF با ظرفیت ۷.۶۸ ترابایت، حداکثر ظرفیت ۲۰۰ ترابایت فراهم خواهد شد.

در کنار ۱۸ SFF که ظرفیت ۱۸x۲TB فراهم می‌کند، از ۶ عدد NVMe با ظرفیت ۷.۶۸ ترابایت (جمعا ۴۶TB) پشتیبانی می‌شود.

کنترلرها در سرور HPE DL۳۸۰ G۹

کنترلرها در سرور HPE DL۳۸۰ G۹ در سه حالت تعبیه‌شده، Base و Performance هستند که به‌ طور خلاصه عبارتند از:

HPE Dynamic Smart Array B۱۴۰i

HPE Flexible Smart Array P۴۴۰ar/۲G FIO

HPE Flexible Smart Array P۸۴۰/۴G FIO

HPE Smart Array P۸۴۰ar/۲G

HPE Flexible Smart Array P۴۴۰ar/۲GB

اسلات‌های افزونه و کارت شبکه در سرور HPE DL۳۸۰ Gen۹

حداکثر تعداد اسلات‌های افزونه PCIe در این سرور برابر است با ۶ که برای استفاده از تمام این ظرفیت نیاز به دو پردازنده است. نکته‌ای در اینجا به آن تاکید می‌کنم این است که در حالت دو پردازنده‌ای باید حتماً از ۶ فن در پیکربندی سرور HPE DL۳۸۰ Gen۹ استفاده کرد. در حالت معمولی و تک پردازنده، ۴ فن هم کفایت می‌کند.

کارت شبکه‌ای که به صورت پیش‌فرض و تعبیه‌شده در این سرور اچ پی قرار دارد HPE Embedded ۱Gb Ethernet ۴-port ۳۳۱i Adapter است که با توجه به نیازهای کسب‌وکار و حجم کاری خود از بین دیگر کارت‌های شبکه که سرعتی برابر با ۱GbE و ۱۰GbE و ۲۵ GbE دارند می‌توانید در کانفیک سرورتان استفاده کنید.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha