• یکشنبه / ۱۰ آذر ۱۳۹۸ / ۱۳:۰۶
  • دسته‌بندی: کشتی، رزمی
  • کد خبر: 98091006670
  • خبرنگار : 71506

نصیرزاده: لیگ کشتی ۳۰ میلیارد گردش مالی داشت/ برند کشتی افت کرده است

نصیرزاده: لیگ کشتی ۳۰ میلیارد گردش مالی داشت/ برند کشتی افت کرده است

نشست خبری سرپرست سازمان لیگ کشتی برگزار شد.

به گزارش ایسنا، نشست خبری عبدالمهدی نصیرزاده رییس سازمان لیگ کشتی ایران در پایان این رقابت ها برگزار شد. نصیرزاده با قدردانی از رسانه ها برای پوشش رقابت های لیگ گفت: هر کجا هم که ما اشتباه داشتیم با گوشزد رسانه ها پی به اشتباهاتمان بردیم و آنها نقش تعیین کننده ای در برگزاری هر چه بهتر لیگ داشتند.

رییس سازمان لیگ فدراسیون کشتی در ادامه درباره نحوه برگزاری رقابت های لیگ کشتی باشگاه های جهان و نحوه قرعه کشی رقابت ها، اظهار کرد: این رقابت ها قرار بود در تاریخ ۱۳ و ۱۴ آذر برگزار شود اما با توجه به نزدیکی به جام جهانی تصمیم به تغییر تاریخ این رقابت ها گرفتیم. ما ۱۵ دعوتنامه به فدراسیون های مختلف فرستادیم. کوبا فردا تهران را ترک و طی صحبت هایی که داشتیم قرار شد بیایند. چین در آزاد و فرنگی، ارمنستان، آذربایجان و گرجستان هم قرار است بیایند. در حال تلاش هستیم تا تیم های خوبی به ایران بیایند. در جلسه با استاندار خراسان شمالی دغدغه تیم های خارجی و ترانسفر تیم ها را مطرح کردیم که قرار شد اگر تیم های خوب بیایند مشکلی در اینباره پیش نیاید. حتی استاندار اعلام کرد اگر تیم آمریکا بیاید هزینه بلیت آن ها نیز پرداخت خواهد شد.

وی افزود: تصمیم بر این شد ۳ تیم داخلی در این رقابت ها حاضر شوند. امسال قرعه کشی و نحوه چیدمان شاید به نحوی باشد که همه تیم های داخلی در یک گروه قرار گیرند و قرعه، نحوه گروه بندی تیم ها را مشخص خواهد کرد.

نصیرزاده درباره نقص قوانین لیگ و اینکه چرا تیم قهرمان ۴ ملی پوش جذب کرد و بسیاری از نفرات دوم و مطرح نیز جذب این تیم شدند، گفت: باید بپذیریم قهرمان لیگ حرفه ای عمل می کند و ارتباط خوبی با سازمان لیگ دارند. تیم های دیگر نیز با کشتی گیران خوب قرارداد بستند اما چون آن تیم چند سال است که در لیگ حضور دارد همه فوت و فن کار را بلدند و می دانند چطور با کشتی گیران مطرح قرارداد ببندند. از طرفی اگر توازن رقابتی نباشد باعث کاهش جذابیت لیگ می شود. ان‌شاءالله سال آینده تلاش می کنیم کشتی گیران با نام استان های خودشان در لیگ کشتی بگیرند. امسال دوست داشتیم کرمانشاه بیاید و کشتی گیرانی مثل تیموری و محبی در آن تیم کشتی بگیرند تا تماشاگران به سالن بیایند. لرستان ۴ یا ۵ کشتی گیر خوب داشت که برای تیم خودشان کشتی نگرفتند و به تیم های دیگر رفتند.

رییس سازمان لیگ تصریح کرد: تلاش می کنیم تیم های دیگر از سایر استان ها نیز به لیگ بیایند و سعی می کنیم برای آن ها حامی مالی پیدا کنیم تا مشکلی برای حضور در لیگ نداشته باشند.

وی درباره اینکه آیا فدراسیون به جای برداشتن گام به سمت تیمداری به سمت باشگاه داری خواهد رفت یا خیر، گفت: باید بپذیریم برند فدراسیون کشتی نسبت به رقبایی مثل والیبال و بسکتبال افت کرده است. در این چند سال که لیگ بصورت متمرکز و فصلی برگزار شد ماهیت آن به زیر سوال رفت. کمیته باشگاه ها را ایجاد کردیم که کار آن این است اجازه ورود به لیگ را به هر تیمی ندهد. تیم هایی مثل اترک به سمت باشگاه داری رفته اند و یا هیات کشتی سیرجان با حمایت گل گهر در لیگ شرکت کرد. خیلی از حامیان مالی لیگ را بخاطر افتی که داشته اصلا قبول نداشته و قطعا به این سمت حرکت خواهیم کرد که باشگاه داری را در کشتی جا بیندازیم.

وی با اشاره به حمایت دبیر گفت: او واقعا به لیگ اعتقاد دارد و هر کجا که گیر می کردیم به ما کمک کرد. دبیر پتانسیل خوبی دارد و اعتقاد زیادی به لیگ کشتی دارد. امسال ۱۵ تیم آمد اما سعی می کنیم سال های بعد تیم های بیشتری بیاوریم. مشکلات اقتصادی وجود دارد و بنیه برخی تیم ها نیز ضعیف است اما می شود در سال های بعد شاهد لیگی پویاتر باشیم.

نصیرزاده درباره دعوت از تیم های خارجی برای حضور در جام باشگاه های جهان گفت: سعی کردیم از کشورهایی که ارتباط کاری خوبی با آن ها داریم به این رقابت ها دعوت کردیم. ترکمنستان، هند فرانسه، ترکیه، ارمنستان، گرجستان، روسیه، کوبا و ...دعوت شده اند. تیم آمریکا هم آزاد و هم فرنگی را بخاطر اینکه در سنوات گذشته حضور داشته اند دعوت کردیم. هزینه بلیت از کشور خودشان را عنوان نکردیم اما اگر آمریکا و روسیه با نفرات مطرح بیایند حاضریم بلیت پروازشان را نیز بدهیم. روسیه گفته احتمال حضورشان در ایران هست اما آمریکا هنوز جوابی به دعوت ما نداده است و قصد داریم امروز نیز بار دیگر به آنها ایمیل بزنیم.

وی درباره اینکه آیا تمهیدی برای تسویه حساب تیم ها با کشتی گیران و مربیان شده یا خیر، گفت: مبلغی که در سازمان لیگ ثبت شده تعهد ما خواهد بود و برای احقاق آن کمک می کنیم. برخی تیم ها هم بودند که می خواستند در لیگ باشند اما وقتی بررسی کردیم دیدیم نمی توانند از پس تعهداتشان بربیایند و به همین دلیل با حضورشان مخالفت کردیم. برخی تیم ها ممنوعیت های اداری و دولتی دارند و مقداری زمانبر است. امیدوارم امسال کمتر شاهد این مشکلات باشیم و از تیم ها دائما خواهش می کنیم که به تعهداتشان پایبند باشند. رقم قراردادها افزایش چشمگیری نسبت به سال های گذشته داشته و برای حمایت از کشتی لازم است. در مجموع لیگ کشتی آزاد و فرنگی حدود ۳۰ میلیارد تومان گردش مالی داشته است. قرار داد ۳۰۰ میلیونی و حتی بالاتر نیز در لیگ امسال داشتیم.

به گزارش ایسنا، جواد یزدانی نایب رییس سازمان لیگ نیز در اینباره گفت: از هر تیم ۲۰۰ میلیون چک ضمانت گرفتیم و همه تیم ها نیز متعهد به تسویه با کشتی گیران هستند و همه تیم ها به تعهداتشان پایبند بوده اند.

یزدانی همچنین با بیان اینکه لیگ کشتی طی سال های گذشته رو به نابودی گذاشته بود و ملی پوشان درآمدی نداشتند، گفت: با برنامه ریزی هایی که صورت گرفت توانستیم لیگ را بخوبی برگزار کنیم و در طول ۸ سال گذشته به اندازه امسال پخش زنده تلویزیونی نداشتیم. لیگ از حالت پسرفت به پیشرفت رسید و داوران، مربیان و کشتی گیران از لیگ به درآمد رسیدند. امیدوارم در سال های آینده شاهد برگزاری هر چه بهتر لیگ کشتی باشیم. بانک حامی فدراسیون قبلی کنار کشید و فدراسیون در تلاش است حامی مالی دولتی را پای کار بیاورد. با حامی مالی شخصی نمی‌توان فدراسیون را اداره کرد و واقعا کار سختی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha