• سه‌شنبه / ۱۲ آذر ۱۳۹۸ / ۰۷:۵۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 98091208080
  • خبرنگار : 71145

کاردار امارات در دمشق برای سوریه تحت حاکمیت اسد آرزوی ثبات کرد

کاردار امارات در دمشق برای سوریه تحت حاکمیت اسد آرزوی ثبات کرد

کاردار امارات در دمشق نسبت به برقراری ثبات و امنیت در سراسر سوریه تحت حاکمیت بشار اسد ابراز امیدواری کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، عبدالحکیم ابراهیم النعیمی، کاردار امارات در دمشق در مراسم استقبالی که از او در سفارت کشورش در دمشق برگزار شد، گفت، روابط سوریه و امارات مستحکم، ویژه و مبتنی بر اصولی روشن و ثابت بوده که اساس آن حفظ وحدت عربی از طریق سیاستی میانه‌رو است. این رویداد در جریان جشن مراسم روز ملی امارات در سفارت این کشور در دمشق بود.

کاردار امارات ابراز امیداوری کرد امنیت و ثبات و آرامش تحت حاکمیت بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه در سراسر این کشور حکمفرما شود.

النعیمی از دولت و ملت سوریه برای استقبال گرم از او و کادر وزارت خارجه این کشور و کاهش مشکلات پیش روی سفارت امارات جهت عمل به وظایفش با هدف تقویت عمق روابط بین دو کشور برادر تشکر کرد.

این گام سیگنال‌های سیاسی مثبتی را در پرونده اختلافات سوریه و کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و اعراب مخابره می‌کند این یک سال بعد از افتتاح مجدد سفارت امارات در دمشق است که به مدت بیش از هفت سال بسته بود.

فیصل مقداد، معاون وزیر خارجه سوریه نیز به تاریخ روابط دو جانبه بین دو کشور اشاره کرد و گفت: سوریه و امارات مولفه‌های مشترک بسیاری دارند که از بین آنها هویت عربی، رابطه خونی و دستاوردها و موفقیت‌های محقق شده دو کشور است.

مقداد اشاره کرد، سوریه هرگز فراموش نخواهد کرد که امارات در جنگ علیه تروریسم در کنار آن ایستاد و این حمایت را از طریق استقبالش از سوری‌هایی که آنجا را انتخاب کرده بودند، ثابت کرد که تا پایان جنگ علیه تروریسم به کشورشان بازگردند و امیدواریم آنها به سرزمین خود بازگردند.

مقداد با درخواست برای همبستگی عربی و همکاری آنها در مقابله با خطرات پیش روی منطقه تاکید کرد: سوریه پیروزی‌های زیادی علیه تروریسم به دست آورده است و بقیه مناطقی هم که در دست تشکیلات تروریستی به آغوش دولت بازمی‌گردد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha