• جمعه / ۱۵ آذر ۱۳۹۸ / ۱۱:۴۳
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 98091510637
  • خبرنگار : 71592

تروریسم و روابط دو جانبه موضوع دیدارهای پامپئو در مراکش

تروریسم و روابط دو جانبه موضوع دیدارهای پامپئو در مراکش

وزیر خارجه آمریکا در نخستین سفر رسمی به مراکش که چهارشنبه انجام شد با مقامات این کشور دیدار و موضوعاتی چون مبارزه با تروریسم، حل بحران لیبی و روابط دو جانبه را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، ناصر بوریطه، وزیر خارجه مراکش پس از دیدار با مایک پامپئو، همتای آمریکایی خود در نشست خبری گفت: در این دیدار تلاش‌های مشترک برای مبارزه با تروریسم در آفریقا به ویژه منطقه استراتژیک ساحل مورد بررسی قرار گرفت که با چالش‌های امنیتی مربوط به رشد پدیده تروریسم و جرم سازمان یافته روبرو است.

وی گفت: در این دیدار همچنین در خصوص راه‌های برقراری صلح و امنیت پایدار در لیبی از طریق دستیابی به راه حل سیاسی مورد توافق همه طرف‌های این کشور براساس توافق صخیرات بحث و تبادل نظر شد.

از زمان ریاست جمهوری دونالد ترامپ، پامپئو عالی‌ترین مقام آمریکایی است که به مراکش سفر می‌کند. قرار بود وی هنگام ورود به این کشور مورد استقبال محمد ششم، پادشاه مراکش قرار بگیرد اما به دلیل تغییر برنامه خود و دیدار با نتانیاهو در پایتخت پرتغال این استقبال صورت نگرفت.

پامپئو در آستانه ورودش به مراکش از پرتغال در توییتی نوشت، با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی موضوعات مختلف مرتبط با امنیت این رژیم را مورد بررسی قرار داده است.

وزیر خارجه آمریکا رباط را عصر پنجشنبه به مقصد واشنگتن ترک کرد. وی در این سفر کوتاه با مقامات مراکش از جمله نخست وزیر و مدیر کل امنیت ملی و سازمان اطلاعات داخلی این کشور دیدار اما نشست خبری مشترک خود را که قرار بود پس از دیدار با بوریطه برگزار کند، لغو کرد.

مسؤولان وزارت خارجه آمریکا اواخر ماه نوامبر اعلام کرده بودند، مراکش شریک واشنگتن در تحقق اهداف خود در منطقه از جمله عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی است.

سفر پامپئو به مراکش در راستای همگرایی رژیم صهیونیستی با برخی کشورهای عربی است. این در حالی است که پادشاه مراکش اواخر ماه نوامبر همبستگی کشورش با ملت فلسطین و موضع ثابت خود در حمایت از فلسطینیان برای دستیابی به حقوق مشروع عادلانه خود در برپای کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شرقی در مرزهای چهارم ژوئن ۱۹۶۷ تاکید کرده بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha