• دوشنبه / ۲۵ آذر ۱۳۹۸ / ۱۴:۴۶
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 98092518863
  • خبرنگار : 71381

در گزیده اخبار سیاسی ۲۵ آذر بخوانید؛

تاکیدات رییسی درباره بازداشتی‌های اخیر/جابجایی مواد مخدر با پهپاد/احتمال تحریم مشتریان آب سنگین

تاکیدات رییسی درباره بازداشتی‌های اخیر/جابجایی مواد مخدر با پهپاد/احتمال تحریم مشتریان آب سنگین

واکنش مطهری به اظهارات سردار جعفری درباره بررسی صلاحیت ها برای انتخابات/ تاکید رییسی بر روشن شدن وضیعت بازداشتی های اخیر/احتمال تحریم مشتریان آب سنگین ایران از سوی آمریکا/ مخالفت موتلفه با استعفای دولت و... از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز دوشنبه، بیست و پنجم آذر ماه ۱۳۹۸ است.

به گزارش ایسنا، فرمانده کل سپاه در حاشیه بازدید از نمایشگاه پیشگامان گام دوم انقلاب؛ مروری بر دستاوردهای آموزشی، پژوهشی و خدمات سلامت با بیان اینکه تعهد داده‌ایم کشور را در همه زمینه‌ها از بیگانگان بی‌نیاز کنیم، اظهار کرد: در عرصه هایی که تحت فشار جهانی قرار بگیریم بیشتر پیشرفت می‌کنیم.

همچنین سردار حسین دهقان در گفت وگویی با شبکه العالم در پاسخ به این سوال که آیا ایران پیام روشنی به امریکا در برابر تهدیدات داده است؟ گفت: نیازی به پیامی نیست چون مواضع ما روشن و آشکار اعلام می شود یا اگر تهدیدی علیه ما در منطقه صورت بگیرد، ما پاسخ آن را آماده داریم و هیچ عنصری به جز منافع‌مان ما را محدود نمی‌کند، لذا آمریکایی‌ها اگر ادعا می‌کنند توسط مراکز مختلف و اندیشکده ها و استراتژیست هایش بر منطقه اشراف اطلاعاتی دارند و تحولات منطقه را رصد و پایش می کنند بعد از چهل سال باید بدانند جمهوری اسلامی ایران با کسی که با او دشمنی کند شوخی ندارد . مشاور مقام معظم رهبری در حوزه صنایع دفاعی افزود:ما اکنون با بی ثباتی و ناامنی در منطقه مواجه هستیم که منشاء این ناامنی یک مثلثی است که ما آن را غربی عربی و عبری می دانیم.خبرنگار:

نشست خبری سخنگوی دولت

به هیچ عنوان بحث استعفای رئیس جمهور مطرح نیست

تحریم جایگزین مدرن برای نسل کش جنگ بی صدا است

 آمریکا  تحریم را هم‌طراز جنگ قرار داده است

بر تداوم دسترسی مردم به اینترنت آزاد تاکید داریم

دولت از عملکرد تمامی وزرای خود دفاع می‌کند

به هیچ عنوان بحث استعفای رئیس جمهور مطرح نیست

موافقین و مخالفین FATF نظرات خود را اعلام کنند

  فرایند استعفای رئیس سازمان هلال احمر طی نشده است

تمام سرنشینان سانچی فوت کرده اند

وزیر اطلاعات هم در سومین نشست تخصصی معاونان مدیران کل و دبیران شوراهای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر سراسر کشور گفت: تنوع تولید و قاچاق و ورود مواد مخدر قبلا منحصر به راه‌های خشکی و زمینی بود و الان راه‌های آبی هم اضافه شده است. گزارشی داشتیم که از پهپاد در جابه جایی مواد مخدر استفاده می‌کنند. علوی با اشاره به تنوع مواد مخدر بیان کرد: ۸۰ نوع مواد روان گردان اخیرا تولید می شود؛ از مواد سنتی تا صنعتی. مرتب آشپزخانه های شیشه شکل می گرفت که با ضربه های بی امانی که سربازان گمنام امام زمان در وزارت اطلاعات داشتند ریشه آنها کنده شد.

علی مطهری، نماینده مردم تهران در مجلس در نامه ای در واکنش به اظهارات اخیر سردار جعفری گفت که اگر کسی قانون اساسی را قبول داشته باشد، همین مساله برای ورود به مجلس کافی است و نیازی به تفتیش عقاید نیست. در بخشی از این نامه آمده است که نظر شما مبنی بر اینکه "شورای نگهبان باید برای تایید صلاحیت افراد روی مبانی فکری آنها تمرکز کند که آیا منطبق با مبانی فکری رهبری هست یا نه" با نظر مقام رهبری مغایر است زیرا ایشان تاکنون چند بار گفته‌اند ممکن است کسی در موضوعی نظرش مخالف نظر من باشد، باید بتواند حرفش را بزند.

همچنین اسدالله بادامچیان در پایان نشست دبیران حزب موتلفه با تاکید بر مخالفت موتلفه با استعفای دولت گفت: اصلاح‌طلبان مورد حمایت آمریکا در ایران در مسیر بی‌ثباتی و بی دولت سازی حرکت کرده و بر طبل استعفای دولت می‌کوبند.

FATF

مدیر برنامه مطالعات جهانی مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری:تصویب نشدن FATF منجر به تحریم همه ملت ایران می‌شود/ انگیزه مخالفان FATF سیاسی است تا فنی

نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس: نپیوستن به FATF شرایط مبادلات بانکی و مالی را سخت می‌کند

میرزایی‌نیکو، عضو شورای عالی مبارزه با پولشویی: مجمع تشخیص مصلحت نظام تبعات نپیوستن به FATF را مورد توجه قرار دهد

ناصری، فعال سیاسی اصلاح‌طلب: مخالفت‌ها با FATF جناحی است

***

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در نشست خبری امروز خود در پاسخ به سوالی درباره FATF گفت: ما خیلی نگرانی نداریم که با پیوستن ایران به FATF اتفاق بدی رخ دهد. ما یک جایی می‌توانیم براساس شرایط خود عمل کنیم و با پیوستن به این روند برخی از اتهامات واهی که به ایران زده می‌شود را خنثی کنیم و این زمینه را فراهم کنیم که تجار ما روند تجار خود با سایر کشورها را به پیش ببرند و براساس ضوابط عمل کنند. سید عباس موسوی همچنین در مورد انتشار برخی اخبار مبنی بر عقب‌نشینی روسیه از انجام وظایف خود در بحث تاسیسات فردو و اینکه گفته می‌شود این موضوع مربوط به بحث تحریم‌های آمریکا علیه ایران است گفت: استباط ما عقب نشینی نیست بلکه یک مشکل فنی است و قابل حل است.

همچنین سخنگوی وزارت امور خارجه در پیامی توییتری به اظهارات وزیر خزانه‌داری آمریکا درباره تحریم‌های ایران، واکنش نشان داده و آن را تروریسم اقتصادی تلقی کرد و گفت: تحریم‌ها جایگزین جنگ نیستند، خود جنگ هستند.

مقامات آمریکایی خبر داده‌اند که آمریکا ممکن است برای مشتری آب سنگین ایران که هویت آن مشخص نشده است، تحریم‌هایی در نظر بگیرد.

همچنین وزیر خارجه قطر با اشاره به اینکه پیشرفت حقیقی در روابط کشورش با عربستان بوجود نیامده است گفت: شورای همکاری خلیج (فارس) باید بار دیگر اتحاد خود را به دست بیاورد و تفرقه را کنار بگذارد تا هرگونه گفت‌وگو با ایران نتیجه بخش باشد. محمد بن عبدالرحمن تاکید کرد:  ابتدا باید شورای همکاری خلیج فارس متحد شود تا گفت‌وگو با ایران نتیجه بدهد.

آیت الله سیدابراهیم رییسی در جلسه مسئولان قضایی از عملکرد کارگروه ویژه رسیدگی به وضع بازداشتی‌های حوادث اخیر تقدیر کرد و افزود: دادستان‌های محترم در تهران و در شهرستان‌ها وضعیت بازداشتی‌ها را روشن کنند. تلاش خوبی در این جهت انجام دادند که جا دارد هم تقدیر کنم و هم تاکید کنم تا حصول نتیجه نهایی کار را دنبال کنند.

* مهمترین اخبار، مصوبات و دستور کارهای  امروز (دوشنبه) بیست و پنجم آذر ۱۳۹۸ مجلس شورای اسلامی را نیز می‌توانید اینجا دنبال کنید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha