• شنبه / ۳۰ آذر ۱۳۹۸ / ۱۲:۲۵
  • دسته‌بندی: جهان ورزش
  • کد خبر: 98093022373
  • خبرنگار : 71549

به خانه خوش آمدید؛ آرتتا، زیدان، سیمئونه، والورده

به خانه خوش آمدید؛ آرتتا، زیدان، سیمئونه، والورده

برخی از بازیکنان بازنشسته فرصت پیدا می‌کنند به عنوان مربی دوباره در تیم‌های سابق خود حضور داشته باشند.

به گزارش ایسنا و به نقل از مارکا، ارنستو والورده، زین الدین زیدان، دیگو پابلو سیمئونه و... بازیکنانی بودند که پس از بازنشستگی سرمربی تیم‌های سابق خود شدند. جمعه شب میکل آرتتا به عنوان سرمربی جدید آرسنال معرفی شد. هافبک سابق توپچی‌ها که پنج فصل برای این تیم بازی کرده بود به این فهرست اضافه شد.

پس از این که آرتتا دستیاری کنار پپ گواردیولا را تجربه کرد با پیشنهادی روبرو شد که نمی‌توانست آن را قبول نکند، مربیگری در تیم سطح بالایی که به خوبی می‌شناخت.

والورده با یوهان کرویف

والورده در دوران کرویف (۱۹۸۸ تا ۱۹۹۰) وارد باشگاه بارسلونا شد. او اسپانیول را ترک کرد تا برای آبی‌اناری بازی کند. سپس به اتلتیک بیلبائو پیوست. او به عنوان سرمربی بارسلونا سومین فصل حضورش را تجربه می‌کند. جای خالی جام قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا در این ماجراجویی کاملا احساس می‌شود.

دوگانه سیمئونه

سرمربی آرژانتینی به یک اسطوره در باشگاه اتلتیکومادرید تبدیل شده است چه به عنوان بازیکن و چه مربی. او در نخستین دوران حضورش (۹۷-۱۹۹۴) مهره کلیدی تیمش در فتح لالیگا و کوپا دل ری بود. دومین دورانش از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۵ بود و تیمش را بازسازی کرد. سپس در سال ۲۰۱۲ کار خود را به عنوان سرمربی روخی بلانکو آغاز کرد و اکنون ۹ سال از حضورش در این تیم می‌گذرد. اتلتیکو در این سال‌ها دوران طلایی خود را سپری کرد و توانست فاتح لالیگا شود.

از گلزنی در فینال تا سه قهرمانی پیاپی

زمانی که زیدان در فینال لیگ قهرمانان اروپا ۲۰۰۲ در گلاسکو آن گل زیبا را به ثمر رساند شکی در آن وجود نداشت او روزی سرمربی رئال مادرید خواهد شد. هافبک فرانسوی از سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۶ به عنوان بازیکن در مادرید درخشید. زیدان در حالی هدایت سفیدپوشان را بر عهده گرفت که جانشین رافائل بنیتس شد. نخستین روزهای سال ۲۰۱۶ بود و ابهام ها را با سه قهرمانی پیاپی در لیگ قهرمانان اروپا پایان داد. او در پایان فصل ۲۰۱۸ از سمتش کناره‌گیری کرد اما چند ماه بعد دوباره به مادرید بازگشت.

یک اسطوره در چلسی

فرانک لمپارد پس از ۴۲۹ بازی و ۱۵۷ گل به یکی از اسطوره‌های چلسی تبدیل شد. او ۱۳ فصل برای تیم لندنی بازی کرد و در این مدت باشگاه توانست عناوین مختلفی را فتح کند. سرمربی انگلیسی از تابستان هدایت تیم رومن آبراموویچ را بر عهده گرفت.

معجزه سولسشایر

برخی گل‌ها زندگی یک بازیکن را عوض می‌کنند. این اتفاق برای اوله‌گنار سولسشیار در بیست و ششم می ۱۹۹۹ در فینال بایرن مونیخ و منچستریونایتد رخ داد. تیم انگلیسی توانست در دقیقه ۹۰ دو گل به ثمر برساند و شکست یک بر صفر را به پیروزی ۲ بر یک تبدیل کند. سولسشایر آن گل تعیین کننده را به ثمر رساند. او از سال ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۷ بازیکن آلکس فرگوسن بود و در سال ۲۰۱۸ به عنوان جانشین ژوزه مورینیو معرفی شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha