• سه‌شنبه / ۱۷ دی ۱۳۹۸ / ۱۰:۲۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 98101713036
  • خبرنگار : 71477

در رویدادی نادر

حضور زنان هندی از اقشار مختلف در اعتراضات ضد دولتی

حضور زنان هندی از اقشار مختلف در اعتراضات ضد دولتی

همزمان با افزایش جمعیت معترضان مقابل چشمان حیرت‌زده افسران ضد شورش، دسته‌ای از دانشجویان زن جوان برقع پوش در مقابل دانشگاه‌شان در دهلی نو ایستاده و شعارهای ضد دولتی سر دادند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، همزمان با اینکه اعتراضات در هند علیه قانون جدید حق تابعیت که به گفته منتقدان مسلمانان را هدف گرفته است روز به روز افزایش می‌یابد، بسیاری از زنان و دختران که برخی از آنان زنان خانه دار، دانشجویانه محجبه و برخی دیگر دانشجویان برقع پوش هستند به این اعتراضات می‌پیوندند؛ رویدادی که نشانه نادری از خشم عمومی نسبت به دولت هند است.

این زنان بر روی دیوار دانشگاه نقاشی‌های اعتراضی می‌کشند، راهپیمایی‌ها را سازماندهی می‌کنند و برای چاپ پوستر و تهیه غذا برای معترضان کمک‌های مالی جمع‌آوری می‌کنند.

یکی از این دانشجویان زن برقع پوش گفت: آنچه در این کشور رخ می‌دهد، اشتباه است. آنها نمی‌توانند صدای ما را ساکت کنند.

در جریان اقدامات پلیس برای شلیک گاز اشک‌آور و استفاده از باتوم برای متفرق کردن جمعیت، دست‌کم ۲۰۰ دانشجو زخمی شده اند. این در حالی است که پلیس هند استفاده از زور در این اعتراضات را رد کرده است.

این اعتراضان از ۱۱ دسامبر سال ۲۰۱۹ میلادی پس از آنکه پارلمان هند این قانون جنجالی را تصویب کرد، آغاز شد؛ قانونی که به گفته معترضان حمله‌ای به نهادهای سکولار هند است.

این در حالی است که دولت ناسیونالیست هند و نارندرا مودی، نخست وزیر این کشور تاکید دارند که این قانون جدید ضروری است؛ چرا که راه را برای اقلیت‌های کشورهای همسایه برای دریافت حق شهروندی هند آسان می‌کند. اما منتقدان می‌گویند که این قانون تبعیض‌آمیز است؛ چرا که مهاجران مسلمان را مستثنی قرار داده است.

در گذشته زنان نقش مهمی در بسیاری از اعتراضات هند ایفا کرده‌اند از جمله در اعتراضات سال ۲۰۱۲ میلادی که به دنبال تجاوز وحشیانه به یک زن جوان در اتوبوسی در دهلی‌نو برگزار شده بود اما نمایش کنونی خشم عمومی شامل افرادی است که معمولا در اعتراضات دیده نمی‌شدند. اصول اجتماعی اغلب مشارکت زنان مسلمان در مکان‌های عمومی در هند را محدود کرده است.

اغلب این زنان و دختران نام کامل خود را در مصاحبه ها اعلام نکردند چرا که نمی خواستند خانواده‌های‌شان مطلع شوند که آنها در این اعتراضات شرکت می‌کنند.  

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha