• سه‌شنبه / ۲۴ دی ۱۳۹۸ / ۱۶:۴۱
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 98102419057
  • خبرنگار : 30054

گیج فشار دیجیتال را از ابزار سنجش آریا بخرید

گیج فشار دیجیتال را از ابزار سنجش آریا بخرید

گیج فشار که به آن پرشر گیج نیز می‌گویند، نوعی وسیله صنعتی برای اندازه‌گیری میزان فشار سیالات است و در سیستم‌های لوله‌کشی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 به گزارش ایسنا، بنابر اعلام ابزار سنجش آریا، برای تنظیم فشار مایع برای ماشین‌آلاتی که توسط قدرت مایع کار می‌کنند، از گیج فشار استفاده می‌شود. دستگاه گیج فشار باید مجهز به فشارسنج باشد در غیر این صورت ممکن است در صورت فشار زیاد، مشکلات عمده‌ایی به وجود بیاید. در صورت عدم استفاده از دستگاه گیج فشار، ممکن است سیستم‌های قدرت مایع به‌درستی کار نکنند. در صورت استفاده از گیج فشار، سیستم هیدرولیک دچار تغییرات فشاری و هیچ‌گونه نشتی نخواهد شد. در این دستگاه یک حسگر و یک نشانگر وجود دارد و هر تغییری که در هر کدام از این دو ایجاد شود، یک عدد به دست می‌آید و این عدد تغییرات فشار را نشان می‌دهد.

سیستم هیدرولیک در این دستگاه به گونه‌ایی طراحی‌ شده که می‌تواند در مجموعه‌ایی از دامنه‌های فشار، کار کند. گیج‌های فشار هیدرولیک این توانایی رادارند که ۱۰۰۰۰ PSI را اندازه‌گیری کرده و مورد سنجش قرار دهند. گیج‌های هیدرولیک که برای نشان دادن فشار استفاده می‌شوند، بیشتر نزدیک ورودی فشار پمپ نصب می‌شوند اما در قسمت‌های دیگر ماشین مانند زیر شیر کاهش‌دهنده فشار نیز قابل‌ نصب هستند. شیرهایی که کاهش‌دهنده فشار هستند، یک پورت پیج دارند و از طریق آن می‌توان، تنظیمات کاهش فشار را تحت کنترل قرارداد.

مدت زیادی است که گیج‌های فشار در سیستم‌هایی که دارای فشار مایع هستند، مورد استفاده قرار گرفته و هر روز طراحی جدیدتری از این پیج‌های فشار به بازار عرضه می‌شود. از آنجایی‌ که گیج‌های فشار رو به تکامل هستند، امکان استفاده از آن‌ها در سیستم‌هایی که توسط فشار مایع فعالیت می‌کنند، نیز بیشتر است. معمولاً گیج‌های فشاری که با اتصلات فشار هیدرولیکی طراحی می‌شوند، مانع از ایجاد نشتی در سیستم می‌شوند. گیج‌های فشار دیجیتال، سیستم‌عامل‌های دقیق و قابل تنظیمی دارند و بدین ترتیب نشتی‌هایی که در اثر فشار ایجاد می‌شود و همچنین سایر پارامترها از جمله گشتاور، نیرو، سختی و بار قابل‌اندازه‌گیری هستند.

معمولاٌ پرشر گیج در سیستم‌های هوای فشرده و پنوماتیک استفاده می‌شوند زیرا فشاری که به وجود می‌آید باید در بسیاری از سیستم‌ها اندازه‌گیری شده و مورد سنجش قرار بگیرد. در بعضی مواقع، فشار در فعال‌کننده‌های پنوماتیک اندازه‌گیری شده و فشار ریسیورها یا رگولاتور نیز توسط سیستم مورد ارزیابی قرار می‌گیرد فشار در سیستم‌ها حدوداً ۱۰۰ PSI است، گیج‌های فشار پنوماتیک قادر به اندازه‌گیری فشار بیشتر از ۳۰۰ PSI نیستند.

معمولاً گیج فشار دارای سه نوع فشار هستند و آن‌ها عبارت‌اند از: فشار خلاء، فشار مطلق و فشار گیج. فشار مطلق می‌تواند فشار واقعی در محیط را اندازه‌گیری کند، مقدار این فشار در خلاء به صفر می‌رسد و در سطح دریا تا ۷/۱۴ PSI افزایش پیدا می‌کند. فشارسنج گیج فشار در دمای محیط، صفر درجه است و در بیشتر موارد به‌جز در دمای محیط مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دستگاه بیشتر در سیستم‌هایی که به‌وسیله فشار مایع کار می‌کنند، استفاده می‌شود. گیج فشار دارای انواع مختلف است که از پرکاربردترین آن‌ها می‌توان به پرشر گیج دیجیتال و تست گیج فشار اشاره کرد. از تست گیج به‌عنوان الگو برای تست کردن دقت گیج‌های فشار دیگر استفاده می‌شود.

گیج هیدرولیک با توجه به متریال به‌ کار رفته در آن و نوع استایلی که دارد، دامنه‌های فشار مختلفی را تحمل می‌کند به همین دلیل متریال و استایل گیج نقش بسیار مهمی در آن دارند و از عوام مهم محسوب می‌شوند. از مهم‌ترین استایل‌هایی که برای گیج وجود دارند، می‌توان به گیج تفاضلی و گیج لوله بوردون اشاره کرد. لوله‌های بوردون قادر هستند فشار را گرفته و آن را به انرژی مکانیکی تبدیل نمایند. این انرژی موجب حرکت صفحه ایی در گیج شده و میزان فشار موجود در سیستم را نشان می‌دهند. در حال حاضر، گیج‌های لوله بوردون یکی از پرکاربردترین و متداول‌ترین انواع گیج‌ها بوده و دارای تنظیمات مختلفی مانند دورانی، منحنی و مارپیچ هستند. سایز و استایل لوله و همچنین مواد تشمیل دهنده لوله، با توجه به دامنه فشار تغییر می‌کند و با افزایش فشار در بخش تقاطعی لوله‌ها تغییراتی ایجاد می‌شود یعنی زمانی که فشار گیج افزایش پیدا می‌کند، بخش تقاطعی لوله‌ها از شکل بیضی به حات دایره تغییر شکل پیدا می‌کنند.

لوله بوردون از یک لوله نیم‌دایره مسطح و فلزی ساخته‌شده و عملکردی ساده دارد، این لوله ازیک‌طرف به‌طور ثابت در جای خود قرار می‌گیرد و از طرف دیگر یک مکانیزم اهرمی بسیار حساس دارد. زمانی که فشار در لوله افزایش پیدا می‌کند، فشار مایع موجب صاف شدن لوله منحنی می‌شود، در این زمان لوله از اهرم دور می‌شود و ازآنجایی‌که بر روی عقربه صفحه‌نمایش قرار دارد، فشار ورودی مایع نمایان می‌شود.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha