• شنبه / ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۲:۰۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 98111913583
  • خبرنگار : 71496

دولت صنعا: ائتلاف عربی توافقنامه سوئد را نقض کرده است

دولت صنعا: ائتلاف عربی توافقنامه سوئد را نقض کرده است

فرمانده منطقه پنج نظامی دولت صنعاء نیروهای ائتلاف عربی را به بیش از ۵۱ هزار و ۸۳۰ بار نقض توافقنامه سوئد متهم و تاکید کرد که این نقض‌ها به شهادت ۱۰۶۲ یمنی و زخمی شدن ۳۵۶۷ تن دیگر از آنها منجر شدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت شبکه خبری المیادین، یوسف المدانی، فرمانده منطقه پنج نظامی وابسته به دولت صنعاء اعلام کرده نیروهای ائتلاف عربی به رهبری عربستان بیش از ۵۱ هزار و ۸۳۰ بار نقض توافقنامه سوئد را نقض کرده‌اند. او تاکید کرد: این نقض‌ها به شهادت ۱۰۶۲ یمنی و زخمی شدن ۳۵۶۷ تن دیگر از آنها منجر شدند.

المدانی گفت: نیروهای ائتلاف عربی ۸۵۶ مقر نظامی را ایجاد کرده و نیروهای ما ۴۳۵ عملیات جمع‌آوری نیرو و ۱۱۰ عملیات تقویت یگان‌های نظامی آنها در حدیده را رصد کردند.

وی افزود: نیروهای دولت صنعاء ۱۵۹ عملیات نفوذ نیروهای عربستانی را ناکام گذاشته و ۱۸ حمله به محورهای مختلف حدیده را از زمان آغاز توافقنامه سوئد دفع کردند.

فرمانده منطقه پنج نظامی وابسته به دولت صنعاء در ادامه از آمادگی بالای تمامی نیروهای خود برای مقابله با اقدامات ائتلاف عربی در افزایش تنش‌ها در حدیده سخن گفت.

درگیری‌های شدید میان نیروهای مسلح یمنی و نیروهای وابسته به هادی در منطقه مجزر در شمال غرب استان مأرب و منطقه‌های الغیل و المتوون در غرب استان الجوف ادامه دارند.

جنگنده‌های ائتلاف عربی در ساعت‌های گذشته بیش از ۲۰ بار منطقه حریب نهم در شمال شرق صنعاء و تقاطع مسیرهای مواصلاتی الجوف-مأرب را بمباران کردند، همچنین منطقه سدبا در المتون و منطقه الساقیه در الغیل واقع در استان الجوف هدف قرار گرفته شدند.

به گفته یک منبع نظامی در دولت صنعاء، سه زن در حمله توپخانه‌ای عصر پنج‌شنبه ائتلاف عربی به خیابان صدام در جنوب استان حدیده زخمی شدند. همزمان نیروهای این ائتلاف با چند موشک کاتوشا منطقه کیلومتر ۱۶ در شرق شهر ساحلی حدیده را هدف قرار دادند.

در این راستا دولت عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن اعلام کرد که لیست موارد نقض آتش‌بس در شهر و استان حدیده را به رئیس تیم سازمان ملل تحویل داده است.

دولت هادی بر این باور است که کمیته استقرار مجدد نیروها از ماموریتی که طبق توافقنامه استکهلم به آن محول شده و ایجاد مسیرهای انسانی، استقرار دوباره نیروها، خنثی‌سازی مین‌ها و برچیدن ایست‌های نظامی مهمترین آن است، دور شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha