• چهارشنبه / ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۲:۰۲
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 98112317059
  • خبرنگار : 30054

مهم‌ترین ویژگی و وظایف مشاور حقوقی چیست؟

مهم‌ترین ویژگی و وظایف مشاور حقوقی چیست؟

با توجه به این که رابطه بین افراد و سازمان‌ها دچار پیچیدگی‌های خاص خود شده، برای حل مشکلات ایجاد شده بین سازمان‌ها و افراد وجود یک مشاور حقوقی حس می‌شود.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام آنی مشاور، مشاور حقوقی به عنوان یک فرد می‌تواند باعث کاهش تنش‌ها و مشکلات پیش‌آمده شود. ما در این متن می‌خواهیم به صورت کامل به موضوع مشاوره حقوقی پرداخته و نقش آن را در کاهش مشکلات سازمان‌ها بیان کنیم.

آشنایی با مشاور حقوقی

مشاوره حقوقی به عنوان فردی است که آشنایی کامل با قوانین و مقررات حقوقی داشته و می‌تواند برای سازمان، ادارت و نهادهای خصوصی و دولتی بسیار مفید باشد. مشاور حقوقی به افراد کمک می‌کند تا بتوانند در مواقع مهم و ضروری تصمیمات درست و قانون‌مندی بگیرند که این امر به خودی خود باعث کاهش تنش‌های سازمانی شده و از ضررهای جبران ناپذیر جلوگیری می‌کند. امروزه با توجه به سبک اداره کردن سازمان‌های مختلف و توجه به پیچیدگی‌های خاص، مشاوره حقوقی به عنوان یک نقش مهم محسوب می‌شود.


مشاور حقوقی دارای وظایف مختلف در سازمان بوده و هر کدام می‌تواند برای رفع مشکلات سازمان‌ها و افراد مؤثر باشد. مشاوره حقوقی با تسلط کاملی که بر قوانین دارد می‌تواند آیین نامه، دستورالعمل، قرارداد و دفاع از حق سازمان را به بهترین شکل انجام دهد.

آشنایی کامل با وظایف مشاوره حقوقی

همان‌طور که می‌دانید مشاور حقوقی به‌عنوان یکی از سمت‌های مهم در سازمان محسوب شده که امروز برای پیشبرد بهتر سازمان وجود آن ضروری به نظر می‌رسد. برخی از وظایف مشاوره حقوقی به شرح زیر است:

· مشاور حقوقی با آماده کردن متن‌های اصولی و قانونی می‌تواند سازمان را در انعقاد یک قرارداد مناسب یاری کند. این امر باعث می‌شود تا در هنگام ثبت قرارداد از اشتباهات احتمالی جلوگیری شود.

· مشاوره حقوقی می‌تواند اطلاعات مهمی را در زمان مناسب برای مدیران ارشد ارسال کند تا مدیران ارشد سازمان بتوانند تصمیمات منطقی و درستی اتخاذ کنند.

· در شرکت‌های خصوصی نقش مشاور حقوقی نیز دارای اهمیت است و کارهای مختلفی مانند ثبت، تغییر و تحول در ساختار آن جزو وظایف مشاور حقوقی است.

· اگر بنا به دلایل مختلف شرکت به‌عنوان شاکی یا متهم پرونده‌ای در مراجع قضایی شناخته شود، مشاوره حقوقی باید بتواند از حق شرکت دفاع کند.

· مشاور حقوقی در زمان مقرر می‌تواند راهنمایی‌های مورد نیاز را برای مالیات به مدیران شرکت اعلام کند. باید بدانید که مدیران نیاز مبرمی به مشاور حقوقی دارند.

· شخصی که به‌عنوان مشاور حقوقی شناخته می‌شود باید با تمام قوانین و مقررات تجارت اعم از برند شرکت، طرح‌های شرکت، اساسنامه و غیره آشنایی داشته باشد تا بتواند به خوبی از عهده کار برآید.

·در زمینه قوانین چک و سفته و همچنین تعهدات بانکی، مشاوره حقوقی می‌تواند به سازمان کمک به سزایی داشته باشد.

چه مهارت‌هایی برای یک مشاور حقوقی مورد نیاز است؟

در تمامی مشاغل، افراد اگر می‌خواهند به موفقیت کافی برسند بهتر است به همه قوانین و مقررات تسلط کافی داشته باشند تا بتوانند در صورت بروز مشکل به راحتی از عهده آن برآیند. مشاوره حقوقی نیز از این قانون مستثنا نبوده و نیاز به مهارت‌های مختلف دارد که شامل موارد زیر است:

  •  یک مشاور حقوقی باید با تمامی قوانین حقوقی آشنا بوده و به آن تسلط کافی داشته باشد.
  •  شخصی که به عنوان مشاور حقوقی شناخته می‌شود باید توانایی تصمیم‌گیری در شرایط حساس را داشته باشد.
  •  سخنوری مناسب و توانایی‌های متقاعد کردن افراد از دیگر مهارت‌های مشاوره حقوقی است.
  •  داشتن صداقت و درستی در تمامی کارها جزو مهارت‌های این شغل محسوب می‌شود.
  •  علاوه بر موارد گفته‌شده امانت داری در سِمَت مشاوره حقوقی بسیار مهم است چرا که اسناد و مدارک مهم شرکت به مشاوران حقوقی سپرده می‌شود.
  •  یک مشاوره حقوقی مسلط به قوانین باید بتواند در شرایط حساس تجزیه‌ و تحلیل مناسبی داشته باشد.
  •  فردی که به عنوان مشاور حقوقی در حال انجام فعالیت است باید علاوه بر شناخت کافی قوانین در حیطه کاری خود، از قوانین شرکت مربوطه نیز مطلع باشد.
  •  یک مشاور حقوقی باید بتواند متن‌های مناسب و مختلفی را برای عقد قرار شرکت با سایر شرکت‌ها نگارش کند.
  •  یک مشاور حقوقی فعال باید در زمان حساس، اطلاعات لازم و کلیدی را به مدیران شرکت اعلام کند.
  •  شخصی که به عنوان یک مشاوره حقوقی شرکت در نظر گرفته می‌شود باید بتواند به شکایات و دعاوی حقوقی و اداری رسیدگی کند.
  •  جمع‌آوری اطلاعات مهم، قوانین و دستورالعمل‌ها از دیگر مهارت‌های مورد نیاز مشاوره حقوقی است.


مشاوران حقوقی آنلاین در آنی مشاور در قالب اپلیکیشن مشاوره حقوقی به افراد در زمینه‌های مختلف ارائه می‌دهند.

نحوه انتخاب یک مشاور حقوقی مناسب

زمانی که یک مشاوره حقوقی بتواند به خوبی خود را نشان دهد، آوازه‌ی وی در بین تمامی مخاطبان تجاری و کسانی که در صنعت فعال هستند پیچیده و خود را نشان می‌دهد. در واقع اولین راه برای انتخاب یک مشاور حقوقی مناسب تبلیغات دهان به دهان است. علاوه بر مورد بیان شده می‌توان از طریق جستجوی آنلاین و همچنین در نظر گرفتن شرایط مختلف، یک مشاور حقوقی مناسب را انتخاب کرد.

برای انتخاب یک مشاوره حقوقی در زمینه خاص، باید به دنبال حیطه‌ی مورد نظر خود باشید تا بتوانید یک انتخاب صحیح داشته باشید.

مشاوران آنی مشاور چنانچه فعال باشند و به متقاضیان مشاوره در اپلیکیشن پاسخگو باشند می‌توانند درآمد خوبی کسب کنند.

سخن پایانی

در انتخاب یک شغل مناسب، عوامل زیادی نظیر مهارت، ارزش، علاقه و ویژگی‌های شخصیتی دخیل هستند که باید در نظر گرفته شود. شناخت درست وظایف مشاوره حقوقی به افراد کمک می‌کند تا بتوانند تصمیمات درستی بگیرند. باید بدانید که تمامی افراد نمی‌توانند در شغل مشاوره حقوقی موفق شوند و کسانی که تیپ شخصیتی آنان با وظایف اعلام شده هماهنگ است می‌توانند با تلاش و کسب آگاهی‌های بیشتر به موفقیت برسند.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha