• یکشنبه / ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ / ۰۷:۰۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 98112719333
  • خبرنگار : 71145

حملات موشکی به سفارت و مقر ائتلاف تحت امر آمریکا در بغداد

حملات موشکی به سفارت و مقر ائتلاف تحت امر آمریکا در بغداد

یک منبع آمریکایی و دیپلماتیک امروز (یکشنبه) از اصابت چندین موشک به نزدیکی سفارت آمریکا در بغداد خبر داد. گروه رسانه امنیتی وابسته به ارتش عراق نیز بیانیه‌ای را درباره هدف گیری منطقه الخضرا منتشر کرد.

به گزارش ایسنا، گروه رسانه‌ امنیتی در بیانیه‌ای که به دست سومریه نیوز رسید، گزارش داد، از چهار موشک کاتیوشا که نیمه‌های شب گذشته به مرکز بغداد اصابت کرد سه مورد به داخل منطقه الخضرا برخورد کرد.

طبق این بیانیه، موشک چهارم به مقر پشتیبانی لجستیک حشد شعبی در کنار ساختمان دانشکده پلیس در خیابان فلسطین اصابت کرد که منجر به خساراتی در انبار تسلیحاتی شد اما تلفاتی نداشت.

همچنین مقامات عراق امروز یک سکوی پرتاب موشک را که منطقه الخضرا و مقر حشد شعبی را در بغداد اواسط شب گذشته هدف قرار داد، شناسایی کردند.

طبق اطلاعات کارشناسان امنیتی عراق، سکوی پرتاب موشک متشکل از وسیله‌ای نقلیه به نام "ستوته" بوده که در محله الامانه در جنوب شرق بغداد کشف شده است.

در این باره پیشتر یک منبع به خبرگزاری فرانسه گفته بود، چندین موشک به نزدیکی ساختمان سفارت آمریکا در بغداد شلیک شد.

خبرگزاری فرانسه گزارش داده بود، صدای چندین انفجار در نزدیکی ساعت سه و نیم بامداد به وقت محلی به گوش رسید که به پرواز درآمدن بالگردها در حریم هوایی منطقه را در پی داشت.

به گفته این منبع، آژیرها در سرتاسر ساختمان سفارت واقع در منطقه به شدت محافظت شده الخضرا (سبز) به صدا درآمدند.

شبکه المیادین هم گزارش داد، چهار موشک به مقر فرماندهی عملیات ائتلاف بین‌المللی به سرکردگی آمریکا در بغداد اصابت کرد.

شبکه الحدث عربستان نیز در این باره گزارش داد، موشک‌های کاتیوشا به داخل ساختمان سفارت آمریکا اصابت نکردند.

سخنگوی ائتلاف آمریکایی نیز ضمن تایید خبر اصابت موشک به منطقه الخضرا در بغداد گفت، این حمله هیچ تلفاتی نداشت.

این سخنگو در توییتر نوشت:‌ ائتلاف اصابت موشکی نه چندان بزرگ به پایگاهی در عراق را که نیروها در آنجا بودند، تایید می‌کند.

به گفته او تحقیقات در این باره در حال انجام است.

به موازات این تحولات یک منبع نظامی نیز تاکید کرد، حمله‌ موشکی دیگری مقر پشتیبانی لجستیک حشد شعبی در خیابان فلسطین در شرق بغداد را هدف قرار داد.

سفارت آمریکا در بغداد و پایگاه‌های میزبان نیروهای آمریکایی در عراق از ژانویه گذشته در معرض ۱۹ حمله راکتی و موشکی قرار گرفته‌اند.

هیچ گروهی مسؤولیت حمله موشکی به نزدیکی سفارت آمریکا را برعهده نگرفته در حالی واشنگتن همواره انگشت اتهام را به سمت نیروهای حشد شعبی می‌گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۸-۱۱-۲۷ ۱۲:۴۵

داعش و دیگر نیروهای تروریستی ساخته آمریکا بوده و این شبه نظامیان تروریست؛ نیروهای عملیاتی( و در سایه) آمریکا هستند... موشک پرانی ظاهری به سوی منطقه سبز بغداد و دیگر پایگاه های آمریکایی ها؛ بیشتر صحنه سازی بوده و همه این گونه عملیات ها سناریو سازی آمریکا بوده و اجرای آنها توسط نیروهای در سایه( داعش و دیگر دست نشاندگان آمریکا در منطقه) می باشد... برنامه های ساختگی آمریکا برای تحت تاثیر قراردادن فضای روانی مردمان ساده و خوش باور در عراق، سوریه، ایران و دیگر کشورها است... این گونه عملیات ها همه نمایشی و ساختگی است و آمریکا چاره ای ندارد مگر این که از خاورمیانه خارج شده و برای استقلال سیاسی، اقتصادی، نظامی و فرهنگی کشورهای دربندآمریکا و مردمان خاورمیانه ای و حتی اروپایی احترام و ارزش قائل باشد... راه مبارزه با دولت جنایت کار امریکا، راهی است که سردار بزرگ اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی به همه ما مردم ایران یاد داده است، این راه همان راه تلاش و مجاهدات خالصانه بی منت در نهایت تدبیر و شجاعت و قاطعیت است و همه ما باید در جایگاه خود به یک سردار سلیمانی بزرگ تبدیل شویم و در مقابل ترامپ و دولت نامردش با توکل به الله قهرمانانه و شجاعانه بایستیم... مهرداد رادمهر --- شاگرد کوچک مدرسه عشق سردار بزرگ شهید حاج قاسم سلیمانی