• سه‌شنبه / ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۰:۴۷
  • دسته‌بندی: سایر ورزش‌ها
  • کد خبر: 98112921321
  • خبرنگار : 90047

تلاش برای اعزام تیم بانوان نجات غریق به مسابقات جهانی

تلاش برای اعزام تیم بانوان نجات غریق به مسابقات جهانی

رئیس فدراسیون نجات غریق و غواصی از تلاش برای اعزام تیم بانوان نجات غریق به مسابقات جهانی ایتالیا در سال آینده خبر داد.

ایلخان نوری در گفت وگو با ایسنا، درباره حضورش در کمیسیون ورزش فدراسیون جهانی نجات غریق که در ایتالیا برگزار شد، افزود: این کمیسیون که خود من نیز یکی از اعضای آن هستم با حضور رییس و دبیر کل فدراسیون جهانی نجات غریق در رم ایتالیا برگزار شد و آخرین قوانین و مقررات مسابقات جهانی نجات غریق، تصحیح کتابچه قوانین داوری، برنامه‌ریزی مسابقات و آیین‌نامه اجرایی رقابت‌های جهانی مورد بررسی قرار گرفت. همچنین در این نشست مقرر شد نماینده‌ای از ایران به عنوان یکی از اعضای اصلی در ترکیب و چیدمان کادر اجرایی مسابقات جهانی ایتالیا حضور داشته باشد.

وی گفت: در جریان نشست طی صحبتی که با رییس و دبیر کل فدراسیون جهانی نجات غریق داشتم مقرر شد برای برگزاری دوره یک هفته‌ای اواخر خرداد به ایران بیایند و به تربیت مدرسان نجات غریق ایران بپردازند. این مدرسان پس از شرکت در این دوره و دریافت گواهی بین‌المللی مجوز فعالیت در تمام دنیا را خواهند داشت.

نوری اضافه کرد: با توجه به این که ایران مسوول توسعه نجات غریق در سایر کشورها است مدرسان نجات غریق پس از دریافت گواهی بین‌المللی که مورد تایید فدراسیون جهانی است، این فرصت را پیدا خواهند کرد که با حضور در سایر کشورها ضمن آموزش رشته نجات غریق به توسعه این رشته نیز کمک کنند.

رئیس فدراسیون نجات غریق همچنین از اعزام تیم نجات غریق زنان و مردان به مسابقات جهانی ایتالیا در سال آینده خبر داد و اظهار کرد: تلاش بر این است که پس از دریافت مجوز از شورای برون مرزی با تیم کامل و در دو بخش زنان و مردان در مسابقات جهانی نجات غریق شرکت کنیم.

وی درباره اولین دوره مسابقات نجات غریق بانوان کشورهای اسلامی که قرار بود به میزبانی ایران برگزار شود، افزود: قرار بود این مسابقات بهمن‌ماه در جزیره کیش برگزار شود که به اردیبهشت ماه موکول شد. البته با توجه به شیوع ویروس کرونا در اکثر کشورها هنوز هم معلوم نیست این مسابقات در اردیبهشت برگزار شود یا خیر؟ البته تا امروز چند کشور برای شرکت در این مسابقات اعلام آمادگی کرده‌اند اما هنوز به صورت رسمی اعلام نکرده‌اند.

نوری در پایان از راه‌اندازی سامانه ملی نجات غریق برای به روزرسانی فعالیت‌های نجات غریق در استانها و شهرستانها خبر داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha