• جمعه / ۱ فروردین ۱۳۹۹ / ۱۴:۲۴
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 99010100231
  • خبرنگار : 90057

دیده‌بان حقوق‌بشر سوریه: ترکیه حقوق مزدورانش در لیبی را کاهش داد

دیده‌بان حقوق‌بشر سوریه: ترکیه حقوق مزدورانش در لیبی را کاهش داد

دیده‌بان حقوق‌بشر سوریه اعلام کرد که ترکیه، حقوق و مواجب مزدوران سوری را که برای جنگیدن در کنار نیروهای الوفاق به لیبی اعزام شده بودند، پس از افرایش بیش از حد مطلوب شمار آن‌ها، کاهش داد، آن هم در حالی که ده‌ها تن از آنها در محورهای نبرد در طرابلس، جان باختند.

به گزارش ایسنا، به نقل از العربیه، براساس آمار و ارقام پیشین این مرکز، ترکیه به هر یک از مزدوران سوری که به طرابلس رسیده‌اند، حقوق ماهانه تا حدود ۲۰۰۰ دلار پرداخت می‌کند.

این دیده‌بان در بیانیه‌ای اظهار داشت که ترکیه پس از فزونی گرفتن شمار سربازان از حد تعیین شده توسط آنکارا که ۶۰۰۰ جنگجو است، مبادرت به کاستن حقوق پرداختی به مزدوران سوری کرد.

در همین راستا، دیده‌بان حقوق‌بشر سوریه، از کشته شدن شمار بیشتری از عناصر گروه‌های سوری وابسته به ترکیه خبر داد که تلفات آنها را به ۱۲۹ جنگجو رساند که در جریان درگیری در محورهای محله صلاح‌الدین در جنوب طرابلس، محور رمله در نزدیکی فرودگاه طرابلس و محور پروژه الهضبه، علاوه بر نبردهای مصراته و مناطق دیگر در لیبی، کشته شدند.

این مرکز افزود: کشته‌ها از عناصر گروه‌های موسوم به «لشکر المعتصم»، «تیپ السلطان»، «تیپ الصقور، الحمزات و سلیمان شاه» بودند.

کنفرانس برلین در ۱۲ ژانویه گذشته به توافق آتش‌بس در لیبی انجامید اما موارد مکرر نقض این آتش‌بس، رخ داده است.

سازمان‌ ملل‌متحد و ۹ طرف درگیری در لیبی، سه شنبه گذشته خواستار پایان یافتن درگیری‌ها شدند تا مراکز پزشکی لیبی بتوانند به سرعت در مقابله با ویروس کرونا، واکنش نشان دهند.

سفیران الجزایر، فرانسه، آلمان، ایتالیا، هلند، بریتانیا، ایالات متحده و هیئت اعزامی اتحادیه اروپا به لیبی در کنار دولت‌های تونس و امارات در بیانیه‌ای مشترک، خواستار «پایان فوری و بشردوستانه نبردها» در این کشور شدند.

در این بیانیه بر«پایان دادن انتقال مداوم کلیه تجهیزات و پرسنل نظامی به لیبی تاکید شده تا مقامات محلی بتوانند به چالش بی سابقه فراروی بهداشت عمومی، ناشی از ویروس کرونا پاسخ دهند.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha