• جمعه / ۸ فروردین ۱۳۹۹ / ۱۶:۱۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99010803839
  • خبرنگار : 71415

نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر

درخواست ۸۰۰ میلیون فرانک سوئیس برای کمک به آسیب پذیرترین مردم زمین مقابل کرونا

درخواست ۸۰۰ میلیون فرانک سوئیس برای کمک به آسیب پذیرترین مردم زمین مقابل کرونا

نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر روز پنجشنبه اقدام به درخواست کمک اضطراری به مبلغ ۸۲۳ میلیون فرانک سوئیس برای مبارزه با ویروس کرونا و عواقب آن برای کمک به آسیب پذیرترین جوامع در سراسر دنیا کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر از ژنو، در حالی که بیماری کوئید ۱۹ تبدیل به یک همه گیری جهانی شده، اما هنوز امکان جلوگیری از گسترش بیشتر این بیماری و نجات جان انسان ها به وسیله ایجاد دسترسی به منابع حیاتی وجود دارد.

با توجه به این موضوع نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمرروز پنجشنبه ۷ فرودین ۱۳۹۹ اقدام به صدور یک درخواست تصحیح شده برای کمک مالی به مبلغ ۸۰۰ میلیون فرانک سوئیس برای کمک به آسی پذیرترین جوامع جهان به منظور توقف شیوع بیماری کوئید ۱۹و بازیابی آثار آن کرد.

فدراسیون بین المللی جمعیت های صلیب سرخ و هلال احمر درخواست کمکی به مبلغ ۵۵۰ میلیون فرانک سوئیس نموده است تا جمعیت های ملی صلیب سرخ و هلال احمر را در زمینه بهداشت و درمان، تهیه اقلام مورد نیاز، اطلاع رسانی در مورد خطرات کرونا، ارائه کمکهای مالی به خانواده ها و کاهش اثرات این همه گیری مورد حمایت قرار دهند.
از مبلغ ۵۵۰ میلیون فرانک درخواستی ۱۵۰ میلیون فرانک به حمایت از جمعیت های ملی اختصاص خواهد یافت و ۴۰۰ میلیون فرانک کمک نیز از مسیر جمعیت های ملی اهدا خواهد شد.
کمیته بین المللی صلیب سرخ نیز درخواست کمکی به مبلغ ۲۵۰ میلیون فرانک صادر نموده تا نسبت به مقابله با ویروس کرونا در مناطق دچار درگیری های مسلحانه، برای پشتیبانی از امکانات بهداشتی و بازداشتگاه ها، جلوگیری از شیوع بیماری و تضمین دسترسی آوارگان و بازداشتی ها به خدمات درمانی و نهایتا حمایت از جمعیت های ملی صلیب سرخ و هلال احمر صرف شود.
پیتر مائورر، رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ باور دارد که "جامعه جهانی می بایست پشتیبانی خود از جوامعی که در نتیجه مخاصمات، منابع کافی در اختیار ندارند افزایش دهد وگرنه خطر تحمیل یک فاجعه بشردوستانه علاوه بر جنگ در جوامع دچار مخاصمات وجود دارد، ویروس ها مرز نمیشناسند، این یک مشکل جهانی است که فقط با اقدام جهانی قابل حل است."

پیتر مائورر رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ


رئیس فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر، فرانسیسکو روکا، با اشاره به اینکه این همه گیری تمامیت نظام بهداشت و درمان را به خطر انداخته اظهار داشت شرایط در مناطقی که امکانات بهداشتی و درمانی ضعیف یا ناموجود است، بدتر می باشد.
وی افزود، برای متوقف کردن این ویروس یک پاسخ قوی و یکپارچه نیاز است.
روکا از جامعه جهانی خواست، این مردم را فراموش نکنند.
وی افزود، ما باید پشتیبانی خود را از داوطلبان صلیب سرخ و هلال احمر که در خط مقدم مقابله با این بیماری هستند افزایش دهیم.
نهضت بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر، بزرگترین شبکه بشردوستانه در جهان است. این نهضت شامل سه رکن است: کمیته بین المللی صلیب سرخ، فدراسیون بین المللی جمعیت های صلیب سرخ و هلال احمر و ۱۹۲ جمعیت ملی صلیب سرخ و هلال احمر در سراسر جهان. داوطلبان این نهضت در کنار کارکنان آن به یاری آسیب پذیرترین مردم می شتابند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha