• سه‌شنبه / ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۲:۰۲
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 99020906368
  • خبرنگار : 71234

عبادی: همه به اقشار ضعیف جامعه کمک کنید/اهدای خون یک وظیفه است

عبادی: همه به اقشار ضعیف جامعه کمک کنید/اهدای خون یک وظیفه است

یک عضو فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که باید همه به اقشار ضعیف جامعه کمک کنند، گفت: اهدای خون هم به عنوان راهی برای نجات جان انسان‌ها یک وظیفه است که بهتر است افراد دارای توانایی جسمی آن را انجام دهند.

حجت‌الاسلام محمدباقر عبادی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: ماه رمضان درهای رحمت الهی باز می‌شود، ماهی پر از رحمت و مغفرت و بهترین زمان برای توبه، استغفار و تحول درونی.

وی ادامه داد: بسیاری از معضلات موجود در جامعه و عامل سیاست، اقتصاد و اجتماع به این بر می‌گردد که افرادی تزکیه نفسانی لازم را نداشتند. برخی افراد بر اساس نفسانیت کار می‌کنند و باعث بر هم زدن جامعه و سیاست و اقتصاد می‌شوند، اگر افراد بر اساس باطن خود عمل کنند همه چیز سر جای خود قرار می‌گیرد، اما گاهی هواهای نفسانی باعث انجام گناه‌های سیاسی بزرگ می‌شود.

این نماینده روحانی مجلس شورای اسلامی توضیح داد: تاریخ اسلام پر از هوا و هوس‌هایی است که باعث ایجاد فتنه‌هایی شده که همه به ضرر جامعه اسلامی، مسلمانان، اسلام و قرآن بوده، اگر انسان بتواند خود را اصلاح کند آنگاه امور هم اصلاح شده و کارها استاندارد می‌شود، در غیر این صورت انجام کارها با هوا و هوس مشکلاتی را به وجود می‌آورد.

عبادی در ادامه با اشاره به توصیه مقام معظم رهبری درباره‌ کمک به نیازمندان در وضعیت فعلی گفت: همه باید به اقشار ضعیف جامعه کمک کنند این تنها وظیفه حاکمیت نیست بلکه باید دارا به ندار کمک کرده و آن را وسیله‌ای برای آخرت خود قلمداد کند. ماه رمضان ماه خودسازی و ماه میانبری است دست نیازمندان را بگیریم و به مردم کمک کنیم که این مسئول و غیرمسئول ندارد.

وی در پایان همچنین با تاکید بر ضرورت اهدای خون به خصوص در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: با اهدای خون جان افراد نجات پیدا می‌کند که ثواب نجات بخشی جان انسان قابل مقایسه با کارهای خوب دیگر نیست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha