• چهارشنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۰۹:۳۲
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 99022417262
  • خبرنگار : 30054

آشنایی با تحصیل در مجارستان

آشنایی با تحصیل در مجارستان

امکان تحصیل در مجارستان در شرایط کنونی برای هر دانشجوی خارجی راه مناسب و نسبتا آسانی برای ورود به اروپا است.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام سفیران سروش سعادت، دانشجویان به‌واسطه پذیرش از یک موسسه آموزشی در مجارستان باید اقدام به اخذ ویزای تحصیلی نمایند. معمولاً در این راستا مراجعی وجود دارند که به دانشجویان خدمات ارائه می‌دهند. دانشجویان می‌توانند با کسب مشاوره صحیح ویزای خود را بدون دغدغه دریافت نمایند. هم‌اکنون شرایط اخذ ویزای تحصیلی در کشور مجارستان برای ایرانیان مستلزم دانش کافی از مدارک و شرایط موردنیاز است. مراجعی که برای اعزام دانشجو به مجارستان خدمات دارند بایستی در ابتدا با انجام مشاوره تخصصی شرایط دریافت پذیرش و ویزا را برای متقاضی شرح دهند. تحصیل در مجارستان و در اکثر دانشگاه‌های این کشور به زبان انگلیسی است و همین عامل باعث شده تا متقاضیان زیادی برای دریافت ویزای تحصیلی این کشور درخواست نمایند.

تقاضا برای تحصیل در این کشور در سال‌های اخیر رشد بیشتری داشته و معمولاً زمانی که تقاضا بیشتر می‌شود، سختگیری در صدور ویزا و رقابت بین افراد هم بیشتر می‌گردد. برای اعزام دانشجو به مجارستان می‌شود در طی یکسال حداقل دو بار فرصت ثبت‌نام پیدا کرد، اطلاع از زمان‌بندی در ثبت‌نام دانشگاه‌ها و مدارک موردنیاز مواردی است که در ابتدا پروسه نیاز خواهید داشت. در اکثر کشورهای حوزه‌ی شنگن جهت اخذ پذیرش از دانشگاه‌های آن کشورها نیاز به ارائه مدرک زبان آیلتس می‌باشد ولی مجارستان این فرصت خوب را به دانشجویان می‌دهد که برای خواندن زبان به این کشور بیایند و زبان خود را در خاک این کشور تکمیل نمایند.

مؤسساتی که از آن‌ها برای پذیرش و ویزا یاری می‌گیرید باید در مورد نحوه ارائه مدارک به دانشگاه و ثبت‌نام اطلاعات و مشاوره صحیح ارائه نمایند و همچنین در تهیه و ترجمه مدارک و مراجعی که نیاز به تائیدات دارند شما را راهنمایی نمایند. باید تصویر درستی از زندگی دانشجویی در آن کشور را برای شخص نمایان سازند و از ارائه مشاوره‌ای رویا پردازانه به شخص بپردازند.

مجارستان دانشگاه‌های شناخته‌شده‌ای در رشته‌های پزشکی دارد و همین موضوع باعث شده تا یکی از بیشترین درخواست را برای تحصیل در مجارستان، تحصیل در رشته دندانپزشکی داشته باشد، دانشگاه‌های این کشور مورد تائید وزارت بهداشت ایران هستند و زبان تحصیل در این رشته به زبان انگلیسی می‌باشد. با تحصیل در هرکدام از کشورهای اروپایی امکان رسیدن به کار در آن کشورها مخصوصا در گروه پزشکی بیشتر است. دانشجویان برای تحصیل دندانپزشکی در مجارستان در ابتدا باید در آزمون‌های ورودی شرکت کنند که جهت آماده شدن برای آزمون دانشجویان در یک دوره‌ی ۱ ساله پیش پزشکی در کالج و دانشگاه‌ها آموزش می‌بینند. پس‌ازاین دوره و موفقیت در آزمون دانشجویان شرایط ورود به دانشگاه را با برآورده ساختن نیازمندی‌ها فراهم می‌نمایند.

در ۳ سال اول به متقاضیان، علوم پایه و دوره‌های پزشکی و دندانپزشکی مجارستان، آموزش داده می‌شود، این دوره‌ها پایه و اساس دندانپزشکی بالینی می‌باشند، همچنین در ۲ سال پایانی، مطالعه بالینی در هر یک از رشته‌های دندانپزشکی با تأکید بر ارزیابی و مدیریت بیماران صورت می‌پذیرد. متقاضیان دانشجوی سال آخر در برنامه­‌های انتخابی تحصیل، کنفرانس‌های بالینی و فعالیت­‌های بیمارستانی شرکت می‌نمایند و بعد از پایان موفقیت‌آمیز دوره‌ها، به این افراد مدرک دکترای دندانپزشکی اعطا می‌شود.

برای ورود به کالج‌ها در هرسال ۲ بار پذیرش دانشجویان خارجی صورت می‌گیرد، شرایط سنی مناسب یکی از شروط اصلی برای اخذ ویزای تحصیلی برای ورود به برنامه‌های گروه پزشکی است. تحصیل در رشته داروسازی در مجارستان به نسبت پزشکی و دندانپزشکی تقاضای کمتری دارد و همچنین هزینه تحصیل در این رشته به‌مراتب کمتر از این دو رشته پر تقاضا است. تحصیل داروسازی در مجارستان پنج سال طول می‌کشد. برای شروع تحصیل باید در آزمون‌های ورودی دانشگاه‌ها شرکت نمود. معمولاً دانشجویانی که از ایران برای تحصیل در این رشته‌ها اقدام می‌کنند برای آماده شدن جهت آزمون بایستی در یک دوره آماده‌سازی یک‌ساله تحصیل نمایند. این دوره‌ها ۲ بار در سال شروع ترم دارند و در ترم‌های شهریور و بهمن می‌توان در کلاس‌ها شرکت نمود. هزینه‌های تحصیل در رشته داروسازی در ترم‌های متفاوت از ۴۰۰۰ یورو تا ۶۵۰۰ یورو خواهد بود و شما نیاز به ۱۰ ترم تحصیل در رشته داروسازی خواهید داشت تا مدرک دکترای داروسازی خود را دریافت نمایید. شما می‌توانید با مدرک فارغ‌التحصیلی در این رشته و برنامه‌های متفاوت تحصیلی در راستای داروسازی برای کار در جامعه، بیمارستان‌ها، خدمات درمانی گسترده یا کلینیک‌های بهداشت عمومی، صنایع داروسازی در تحقیقات و توسعه، صنایع تولیدی، به‌عنوان نمایندگان خدمات پزشکی، کار در مؤسسات آموزشی، آژانس‌های دولتی، سازمان‌های مراقبت‌های بهداشتی و برنامه‌های مراقبت‌های بهداشتی مستقر در منزل مشغول بکار شوید.

انتهای رپرتاژ آگهی