• سه‌شنبه / ۶ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۵:۴۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99030603113
  • خبرنگار : 71516

در پی فشارهای آمریکا

چین مناقصه بزرگترین نیروگاه آب‌ شیرین‌کن اسرائیل را از دست داد

چین مناقصه بزرگترین نیروگاه آب‌ شیرین‌کن اسرائیل را از دست داد

رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند چین مناقصه بزرگترین نیروگاه آب شیرین‌کن رژیم صهیونیستی را بعد از اعمال فشارهای آمریکا بر تل‌آویو از دست داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه یدیعوت آحارنوت رژیم صهیونیستی، این اقدام بعد از آن صورت گرفت که مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا در دیدار با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی اعلام کرد واشنگتن نگران فعالیت چین در نیروگاه سورک۲ در مرکز اراضی اشغالی است.

این روزنامه نوشت: به رغم اینکه این اقدام از شدت تنش با آمریکا می‌کاهد اما احتمالا به درگیری با دولت چین بینجامد.

قرار بود یک شرکت چینی اداره این نیروگاه و سرمایه‌گذاری در آن را برعهده بگیرد. پیش‌بینی می‌شود این نیروگاه روزانه بیش از ۲۰۰ میلیون متر مکعب آب تولید کرده و توانایی نمک‌زدایی آب در اسرائیل را تا حدود ۳۵ درصد افزایش دهد.

کمیته مناقصه‌های وابسته به وزارت دارایی اسرائیل اعلام کرد این پروژه به شرکت "IDE" اسرائیل واگذار شده است. هزینه این پروژه ۲.۵ میلیارد شِکِل (واحد پول اسرائیل) است و ظرف سه سال انجام خواهد شد و بعدا شرکتی که در مناقصه برنده شده تا سال ۲۰۴۹ آن را راه‌اندازی خواهد کرد.

پامپئو در دیدار با مسؤولان اسرائیلی از آن‌ها خواسته بود سرمایه‌گذاری‌های چین را به ویژه در مراکزی که برای ارتش آمریکا حساس هستند مثل بندر حیفا کاهش دهند.

پامپئو تأکید کرده بود: ما نمی‌خواهیم حزب کمونیست چین به گذرگاهی برای نفوذ به زیرساخت و سامانه‌های ارتباطی اسرائیل دست یابد.

شبکه "کان" رژیم صهیونیستی اعلام کرد پامپئو اطلاعات محرمانه‌ای را درباره چین به نتانیاهو منتقل و تأکید کرده که همکاری با چین، اسرائیلی‌ها را در معرض خطر قرار می‌دهد.

پامپئو بعد از این دیدار گفت: ما نگرانی‌هایی درباره نفوذ چین داریم. واکنش‌های خوبی از جانب مسؤولان اسرائیلی شاهد بودیم. مذاکرات در این باره ادامه خواهد داشت. جهان دید که چگونه چین از دادن اطلاعات درباره کرونا در زمان مناسب امتناع کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha