• یکشنبه / ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۴:۵۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99031106518
  • خبرنگار : 71129

وزیر خارجه انگلیس: از مسئولیت‌هایمان در قبال هنگ‌کنگ روی برنمی‌گردانیم

وزیر خارجه انگلیس: از مسئولیت‌هایمان در قبال هنگ‌کنگ روی برنمی‌گردانیم

وزیر خارجه انگلیس امروز (سه‌شنبه) گفت، این کشور از مسئولیت‌های مربوط به هنگ‌کنگ روی برنمی‌گرداند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، دومینیک راب، وزیر خارجه انگلیس همچنین بار دیگر بر پیشنهاد لندن برای تمدید حقوق ویزا برای شهروندان هنگ‌کنگی در واکنش به تلاش چین برای اعمال قانون امنیت ملی در این دولتشهر تاکید کرد.

وی گفت: اگر چین به دنبال اجرای کامل این قانون باشد، ما نیز به افرادی که "دارنده پاسپورت‌های انگلیسی در خارج از کشور " هستند، اجازه می‌دهیم تا به انگلیس بیایند. آنها واقعا می‌آیند.

وزیر خارجه انگلیس در گفتگو با شبکه خبری بی.بی.سی گفت: ما به دنبال بستن چشم‌هایمان به روی این وضعیت نیستیم. ما نمی‌خواهیم مسئولیت‌هایمان را در قبال مردم هنگ‌کنگ نادیده بگیریم.

روز شنبه روزنامه گاردین گزارش کرده بود، وزارت کشور انگلیس اعلام کرده، اگر چین به اجرای قانون امنیت ملی در هنگ کنگ تاکید کند، سه میلیون سکنه این دولتشهر واجد شرایط دریافت شهروندی از انگلیس هستند.

تصمیم دولت لندن باعث خشم دولت پکن شده و می‌تواند خطری برای واکنش شدید از سوی رای دهندگان محافظه کار باشد که مخالف مهاجرت هستند.

دومینیک راب روز پنجشنبه گفته بود، این کشور حقوق ویزا را برای ۳۵۰ هزار "دارنده پاسپورت‌های انگلیسی در خارج از کشور" گسترش می‌دهد اگر که پکن به دنبال اجرای برنامه‌هایش برای اعمال قانون امنیت ملی بر هنگ‌کنگ باشد.

وی ادامه داد، حقوق ویزا از دوره شش ماهه به ۱۲ ماه تمدید می‌شود و راهی برای دریافت شهروندی است.

وزارت کشور انگلیس روز جمعه اعلام کرد، این حقوق برای هرکسی است که واجد شرایط ارائه درخواست برای گرفتن پاسپورت‌های اتباع انگلیس خارج از کشور است. در حال حاضر، سه میلیون تن در هنگ‌کنگ واجد شرایط دریافت این نوع پاسپورت هستند و ۲.۵۵ میلیون نیز این پاسپورت‌ها را دارند اما آن را تمدید نکرده‌اند.

وزارت کشور انگلیس همچنین اعلام کرده، تمامی آنهایی که خواستار تمدید ویزاهای خود هستند مشمول قوانین عادی مهاجرتی هستند.

پیریتی پتل، وزیر کشور انگلیس نیز مراتب نگرانی عمیق خود را بابت پیشنهادهای چین درباره ارائه قوانین امنیت ملی در هنگ کنگ ابراز کرد.

هنگ‌کنگ از سال ۱۸۴۲ تا ۱۹۹۷ میلادی جزو مستعمرات امپراتوری بریتانیا بود. در سال ۱۹۹۷ و پس از پایان یافتن پیمان پیشین به جمهوری خلق چین پیوست.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha