• چهارشنبه / ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۴:۳۱
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 99032818230
  • خبرنگار : 71463

یک خبر، چند پرسش؛

فرصت توبه، ولی حالا چرا؟

فرصت توبه،  ولی حالا چرا؟

پرونده اکبر طبری معاون پیشین اجرایی قوه قضاییه هر روز با اظهار نظرهای جدید از سوی برخی مقامات ابهاماتی را ایجاد می‌کند. این بار معاون اول دستگاه قضا در اظهاراتی جالب از محرز نشدن فساد طبری برای حلقه اول مقامات قضایی سخن گفته و البته در سخنانی عجیب از باز بودن باب توبه سخن گفته است. موضوعی که منتقدان بسیاری نسبت به آن انتقاد کرده و می‌گویند این اظهارات چرا باید در چنین مقطعی مطرح شود.

به گزارش ایسنا، غلامحسین محسنی‌اژه‌ای معاون اول قوه قضائیه روز سه‌شنبه ۲۷ خرداد در یک نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضائیه، با اشاره به پرونده اکبر طبری گفت: «برای بسیاری از معاونین عالی قوه، رئیس پیشین و حتی من احراز نشد که ایشان متخلف است وگرنه حتما اقدامی می‌کردیم.»

البته او همچنین عنوان کرد: «اگر کسی از من در مورد اکبر طبری بپرسد و من به او بگویم واقعا از تخلفات وی مطلع نشدم من حق را به او می‌دهم که قانع نشود. از وقتی بعضی قرائن مشخص شد، کارگروهی تشکیل شد اما وی کار را پیچیده انجام داده بود و اکنون چون معما حل شده، آسان شده است.»

محسنی‌اژه‌ای همچنین درباره اظهارات چند روز پیش از سوی او مبنی بر در نظر گرفتن فرصت "توبه" برای مجرمین و انتقاداتی که از این اظهارات که همزمان با برگزاری دادگاه طبری مطرح شده است، تاکید کرد: «من عرضم در خصوص در نظر گرفتن فرصت توبه برای مجرمین درست بوده و الان هم بر این مسئله پافشاری دارم. انسان‌ها جایزالخطا هستند و نعمتی که خدا به ما داده این است که توبه ما را می‌پذیرد. ما باید بستر فساد را کم کنیم و اگر ما نتوانتیم بستر لغزش را کم کنیم مقصر هستیم و باید بعد از برطرف کردن بستر هشدارهای لازم را بدهیم. اگر فردی مرتکب خطا شد و واقعا می‌خواهد کارش را جبران کند فرصت جبران دهیم.»

با انتشار این اظهارات، چند پرسش مهم از سوی افکار عمومی در حال مطرح شدن است:

۱. به گفته یکی از مخاطبان ایسنا، با وجود دستگاه عریض و طویل نظارتی در قوه قضائیه چگونه معاونان اصلی و رئیس پیشین متوجه چنین فسادی نشده‌اند؟

۲. سوال یکی دیگر از مخاطبان ایسنا این بود: آقای اژه‌ای چگونه است که اینگونه مسائل مثل فساد طبری برای شما هیچ وقت محرز نمی‌شود ولی موارد دیگر سریعا محرز می‌شوند؟

۳. آیا از نظر معاون دستگاه قضا برای سایر مجرمین هم راه توبه باز است و یا منظور از فرصت توبه برای امثال طبری و به قول برخی از مردم خودی‌هاست؟ به گفته مخاطبان ایسنا، چرا برای غیرخودی‌هایی مثل روزنامه‌نگاران، کارگران، محیط‌زیستی‌ها، اهالی علم و فرهنگ و هنر و ... فرصت توبه برای آنها در نظر گرفته نمی‌شود و مستحق اشد مجازات هستند؟

۳. یکی از سوالات پرتکرار این است که چرا معاون دستگاه قضا پیش از این و درباره بسیاری از پرونده‌های بحث‌برانگیز به یاد فرصت توبه نبوده و در این مقطع و همزمان با پرونده طبری به یاد مطرح کردن چنین موضوعی افتاده است؟

۴. آیا مطرح کردن چنین مباحثی در چنین مقطعی نمی‌تواند بر قاضی پرونده، دادستان و کسانی که قصد مبارزه با چنین مفاسدی را دارند تاثیر بگذارد و دادگاه را تحت فشار قرار دهد؟

۵. این فرصت توبه که برای طبری و امثال او که حق‌الناس به گردن دارند و خود را مدیون میلیون‌ها ایرانی کرده‌اند چگونه خواهد بود؟

۶. وقتی برخی مسئولان از فساد نزدیک‌ترین افراد به خود مطلع نمی‌شوند چگونه می‌توان توقع داشت که حق مردم بی‌دفاع را از برخی مفسدین بگیرند و یا چنین مسئولینی چگونه می‌توانند به دیگر سازمان‌ها و نهادها درباره وجود فساد هشدار دهند و یا با آن برخورد کنند؟

*شما مخاطبان ایسنا هم می‌توانید پرسش‌های خود را درباره این خبر در بخش نظرات مطرح کنید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۰۳-۲۸ ۱۴:۴۳

آفرین بر ایسنای محترم.

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۳۰ ۱۸:۳۹

زودتر توبه کنه بهتره که مجبور نشه اسم بعضی ها ... رو بیاره

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۲۸ ۱۴:۵۲

متاسفانه عدالت هم تحت تاثیر باند و رفیق بازی قرار گرفته.

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۲۸ ۱۴:۵۷

... چه توبه‌ای؟ چه کشکی؟ چه دوغی؟ آخه چرا؟

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۲۸ ۱۵:۰۱

سوال من: لطفا بفرمایید شعر گر حکم شود که مست گیرند از کدام شاعر شیرین زبان می باشد . با تشکر

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۲۸ ۱۶:۰۲

این شاغلام باید بره سوت بلبلیشو بزنه.

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۲۸ ۲۳:۱۹

بیخیال بابا چرا پای مرده ها را میکشید وسط اون شاعر بنده خدا فرصت توبه برایش فعلا مقدور نیست تا بعضی رفقای از ما بهترون ..... استغفرالله

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۲۸ ۱۵:۴۶

مجازات گاز گرفتن گوش چيست ؟

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۲۸ ۲۳:۲۱

در آوردن چشم

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۲۸ ۱۵:۵۳

باسلام.توبه گرگ مرگ است.

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۲۸ ۱۷:۰۹

آره هدف خاموش ماندن طبری است

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۲۹ ۰۰:۰۲

آفرین

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۲۸ ۱۵:۵۹

دم خروس بد جوری بیرون زده. درست وسط محاکمه مورد توبه مطرح میشه.

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۲۸ ۱۶:۰۲

پرسش‌ها عالی بود⁦✌️⁩

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۲۸ ۱۶:۱۳

آقای اژه‌ای وقتی ماجرئت گزارش دهی را ازمردم گرفتیم و گفتیم این طورنیست و بادمجان است ان‌شاالله چه توقعی است؟؟.

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۲۸ ۱۶:۲۹

قانون اساسی باید کار خودش بکنه. گزارشات مردمی یعنی هوچیگری جای قانون و تجاوز به حقوق دیگران با تحریک مردم و تقدس نمائی و انقلابی نمائی با بسیج برای تخلیه اغراض شخصی.

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۲۸ ۱۶:۱۵

سپاس از این گزارش خوب. خدا قوت

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۲۸ ۱۶:۲۶

حرف دل مردم را زدید. هنوز خیلی سوالات هست که باید از ایشان پرسید...

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۲۸ ۱۶:۲۷

چرا الان این حرفا را میزنی چون اکبرطبری ها گرفتار شدن ..اتفاقا باید مفسدین اقتصادی را سوزاند..شما چه میدونی فقر چیه؟ شما چه میدونی مستاجری و و.......چیه؟

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۲۸ ۱۶:۲۸

بهتر است آقای اژه ای که این حرف‌ها را میزند خودش اول توبه کند ……

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۲۸ ۱۶:۴۱

فکر کنم دیگه وقتش رسیده ... برکنار بشه.

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۲۸ ۱۶:۴۴

ماشاالله ایسنا

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۲۸ ۱۶:۴۹

میدونی چَرا؟؟ میدونی چَرا؟؟؟ از من بپرس حزب الهی ام از خودشونم. چون کل مختلسا طبری جنگید.

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۲۸ ۱۶:۵۰

واقعا که.حالم ...

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۲۸ ۱۶:۵۲

مثلی معروف داریم که میگوید، یک ادم پرمدعا در بالای بام خانه اش مشغول سیر انفاس و افلاک بود و بی خبر که دزد مال و ناموس به خانه اش تعدی کرده!!

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۲۸ ۱۶:۵۹

رفیق شما برای شانزده نسل بعد از خودش اسباب زندگی از محل حرام و رشوه و زد و بند ترتیب داده بعد بگه توبه توبه و تموم! واقعا که.

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۲۸ ۱۷:۰۱

مثل همیشه عالی

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۲۸ ۱۷:۰۵

مبارزه با فساد مطالبه ی رهبری و مردم هست و احدی حق ندارد مماشات کند.آقای رییسی بسیار عالی پیش رفته و جای شک هست چرا آقای اژه ای اصرار بر توبه داره اونم الان توی این مقطع.از حفاظت محترم قوه ی قضاییه تقاضای تحقیق داریم.مردم در فقر دستو پا میزنن به خاطر امثال طبری.مردم به نظام بدبین شدن به خاطر زنجانی و طبری و خاوری.مردم به روحانیت بدبین شدن به خاطر قاضی منصوری.این مساله قابل اغماض نیست.آقای اژه ای شما اگر بیش ازین اصرار کنی مردم به شما هم شک خواهند کرد.در این مورد کنار آقای رییسی وایستا وگرنه خود مردم با شما هم برخورد میکنن.کلام رهبری حسن ختام هست.برخورد با مفسدین اقتصادی.والسلام

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۲۸ ۱۸:۰۲

مسئول اجرای قانون اساسی کیست؟

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۲۸ ۱۹:۴۲

ممنون! کاملا درست گفتی، دمت گرم!

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۲۸ ۱۷:۰۶

آیا در میانه رسیدگی صادر کردن حکم توسط آقای اژه ای ماهیت محاکمه و قاصی پرونده و نماینده دادستان را بی ارزش نمی کند. و محاکمه شبیه یک شو نخواهد بود

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۲۸ ۱۷:۱۲

...، .... و سایر مقامات سابق قوه قضائیه نیز بدلیل چشم پوشی از فساد طبری و سایر فسادهای مالی که مملکت را با بحران اقتصادی مواجه کرده باید در دادگاه صالحه محاکمه شوند

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۲۸ ۱۷:۱۳

۲۰ سال خلاف وفساد وبعد هم توبه بهمین راحتی افراد مسئول فاسد برای بیشتر از ۳ مرتبه و آنهم در دستگاه قضا باید اعدام ومصادره اموال شوند ....

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۲۸ ۱۷:۲۱

به نوشته شما، نکته شماره 6، چطور مردم کشور به این دستگاه قضا اعتماد کنند و شک در بیراهه بودن حکمهای قبلی یا آینده نکنند؟ دلیل بحث توبه در این زمان این است که کسی که میترسه گندش دربیاد اینچنین سیگنال میفرسته! آقای اژه ای که خودش گفته که سیستم کلاهبرداری طبری تو در تو و پیچیده بوده، یعنی طرف به تنهایی اینجور سیستماتیک عمل کرده بود که «هیچکس» دخیل نبوده که حالا تنهایی توبه کنه و مشکلات دستگاه قضا حل شه؟ زرشک! «حالا توبه» یعنی جریان بزرگتر از اینهاست!

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۲۸ ۱۷:۲۲

... بیچاره ما مردم

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۲۸ ۱۷:۳۰

.... امیدواریم ترازوی عدالت آقای رئیسی به این جنایتکاران رحم نکند.

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۲۸ ۱۷:۳۱

بازهم نگاه جناحی ایسنا گل کرد. بابا بزار حکم صادر بشه بعد بشین اضهار نظر کن. این بد بخت اژه ای از توبه حرف زده نه از بخشش، یعنی تو معنی توبه رو نمیدونی؟

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۲۸ ۱۷:۳۱

واقعا افسوس .... سال ها در جبهه بنده وامثال بنده خاک خوردیم جان دادیم جان خانواده بارها گرفته شد. افسوسسسسسسسسسسسسسس

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۲۸ ۱۷:۵۶

با توجه به صحبتهای اقای اژه ای لطفا از تمام محکومین زندانها یک توبه نامه بگیرید و ازادشان کنید .

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۲۸ ۱۸:۰۱

هر گونه نا هنجاری و نابسامانی در هر بخش و یا امری را در درجه اول باید در درون مجموعه مسئولین و متولیان ان امور باید جستجو کرد با این همه دستگاه های عریض و طویل اطلاعات و حراست ک بازرسی و تیز هوشی مسئولین چگونه امثال طبریها رشد میکنند و کشور را نابود میکنند

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۲۹ ۰۳:۳۵

ماشالله

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۲۸ ۱۸:۲۸

....فساد طبری و امثال اون براتون محرز نشد؟ چه عدالتی...

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۲۸ ۱۸:۳۳

احسنت..... حرف دل مردم را زدید.

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۲۸ ۱۹:۰۷

بالاخره نفهمیدم چرا توبه آفتابه درذ مقبول درگاه واقع نمیشود و لی...

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۲۸ ۱۹:۲۴

اگه واقعأ ايشون و آقاى لاريجانى نمى دونستند نميشه خودشون هم به جرم حداقل كم كارى مؤاخذه كرد؟

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۲۸ ۱۹:۲۵

آقای معاون قوه قضاییه حق الناس توبه ندارد. ....

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۲۸ ۱۹:۲۹

سلام خدمت خادمان راستین ملت و میهن بخصوص آیت الله رییسی 1- توبه زمانی معنی و مفهوم دلرد که فرد خطا کار هنوز امکان ادامه آن را دارد. ایشان اکنون در دادگاه دارد تمام تلاشش را می کند که خود را بی گناه جلوه دهد. هنوز به دنبال راه فرار است. واقعا چه جای مطرح کردن توبه است. 2- مگر پس از مرگ پروردگار عالم از بنده گناهکارش توبه را می پذ یرد؟ 3- البته که ایشان و تمام همدستانش می بایست به رد مال نامشروع ملزم شوند و هم به کیفر برسند. و الا باب جدیدی گشوده خواهد شد و آن اینکه تا می توانید چپاول کنید اگر گیر افتادید و محکو شدید هیچ نه هراسید که در توبه باز است..

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۲۸ ۱۹:۳۲

کاش ضرب المثل های درست ما ایرانی ها در کنارش یک راه حل هم می داد الان چطور بگوییم " وای به روزی که بگندد نمک" ایسنا متشکریم

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۲۸ ۱۹:۴۰

آقای اژه ای به قول عرب زبانها :شوی شوی.یعنی آهسته آهسته.باید سراغ همه رفت.اونایی که ازاول انقلاب پستی داشتند.

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۲۸ ۱۹:۴۶

چطور کسی چندسال معاون عدالت خانه در این مملکت بوده و به راحتی فساد می کرده بعد شما هم خبر نداری، میگن از تیمور لنگ پرسیدند چطور عدالت رو توی مملکت منتشر کردی گفت هرجا قتل و غارتی شد مجرم را رها کردم و گردن داروغه را زدم چرا که یا او خواب بوده و یا با مجرم هم دست

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۲۸ ۲۰:۲۹

تبعیدش کنید کانادا.

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۲۸ ۲۰:۳۳

یکی از شروط توبه، جبران کردن خطاهاست. اگر ایشان می‌تواند تمام ظلمها و فسادهایش را جبران کند، اگر توبه هم نکند ما می‌پذیریم! توبه را برای خلوت خودش با خدا نگه دارد.

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۲۸ ۲۰:۳۷

سلام . من فکر میکنم پای خیلی از مسئولان در میان است و اقای طبری تهدید کرده است که اکر کمکم نکید همه را لو خواهم داد و دادگاه هم توبه را میخواهد مد کند. خدایا به داد ما برسید

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۲۸ ۲۰:۴۵

آیا با توبه ایشان حق ضایع شده فقرا مسترد میشه با اینکه خودیهای دیگرخلاف‌های بزرگتری مرتکب میشوند و بعد توبه و تمام والسلام همه چیز به خیروخوشی پایان پیدا کرد

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۲۸ ۲۱:۰۹

مردم منتظرشدیدترین مجازاتها هستند.....

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۲۸ ۲۱:۲۸

معلومه پارتی طبری خیلی کلفته ....

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۲۸ ۲۱:۳۹

... تا حالا کجا بودی

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۲۸ ۲۱:۴۵

سلام آیا در دادگاه عدل الهی در روز حساب اگر کسی حق الناس بر گردن داشته باشد توبه اش پذیرفته می شود.که فرصت توبه به این افراد شیاد داده شود.

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۲۸ ۲۱:۵۹

خدا پدرت بیامرزه خداپدرت بیامرز

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۲۸ ۲۲:۰۰

"... انسان‌ها جایزالخطا هستند ..." انسان‌ها مجاز نیستند خطا کنند. بلکه ممکن است خطا کنند.

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۲۸ ۲۲:۰۱

استاد یه فرصت کوچیکه اختلاس و توبه هم به ما بدید راه دوری نمیره

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۲۸ ۲۲:۳۳

نکند خدای نکرده پشت مسله توبه در این مقطع مسایل دیگری مطرح باشد. الله اعلم

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۲۸ ۲۳:۴۰

فقط اعدام طبری باید اعدام بشود دزد فاسد باید بمیرد.... ولی خداییش ایسنا کیف کردم. دستت درد نکنه.

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۲۸ ۲۳:۴۷

هرچی برده پس بده اول... بعد هر ...

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۲۸ ۲۳:۴۹

معلوم می شود یا تحقیقات پرونده پای افرادی را به میان آورده که نباید می آورد، یا آقای طبری تهدید به افشای اطلاعات محرمانه شرکای خود در این فساد بزرگ کرده است.

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۲۸ ۲۳:۵۸

سلام . باید بازجویی و بررسی از آقای طبری بیشتر شود شاید هنوز زوایای تاریک و مبهمی وجود دارد که در این شرایط بحث توبه مطرح میشود.

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۲۹ ۰۰:۱۲

توبه قاعدتا در مورد گناهانی است که یک فرد در مقابل خدا انجام داده است، در مورد حق مردم چنین امری وجود ندارد. ....

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۲۹ ۰۰:۴۳

افرادی مثل امیر منصور آریا به حق فوری اعدام میشود ولی آقا بابک باید پول را بدند بعد اعدام شوند حالا ایشان مغز خر خوردند مگه پول بدن . پول نامیدند زنده می‌مانند. یهویی راه توبه باز میشه می آید بیرون و معاون اجرایی جای طبری میشند

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۲۹ ۰۰:۵۶

حرف آقای اژه ای شبه‌ناکه....

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۲۹ ۰۱:۰۵

هرچه بگندد نمکش میزنند وای به آن روز که بگندد نمک چه توبه ای...؟.....

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۲۹ ۰۱:۲۳

اقای اژه ای دیگر زمان ووقت گفتن اینگونه حرف ها گذشته است و جامعه بسیار اگاه تر از مسیولان دستگاه قصایی هستند....

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۲۹ ۰۱:۲۷

حیدری قم .توبه برای خودی هاآری و عیرخودی ها نه.از حرف نامربوط اژه ای مطلب بالا که گفتم برداشت میشود.افرین به ایسنا با اینگونه افشاگری ها

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۲۹ ۰۱:۳۵

حاج آقا رییسی لطفا اجازه ندهید با سخنرانی و افتتاحیه و.... افرادی مثل طبری وقتتون را بگیرند چون دوست ندارند به کار اصلی برسید. مگس های خطرناک دور عسل ناب زیاد جمع میشوند.

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۲۹ ۰۳:۰۲

قوت قلب دادن به طبری....!!!!!! عجیبه

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۲۹ ۰۸:۱۷

طبری و امثال اون و کسانی که به اون فرصت خلاف دادن باید سوزانده شوند

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۲۹ ۰۹:۳۶

با سلام: اقای اژه ای اگر باب توبه برای ایشان باز و گسترده است ، پس چرا برای سایر مجرمین باب توبه باز نبود و اجازه توبه نمی دادند.؟! یا للعجب

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۳۱ ۲۰:۵۴

چرا در مورد بقیه مفسدین و متخلفان جناب اژه آیی چنین فرمایشی را نفرمودند !!!!

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۱ ۰۰:۰۴

آفرین دارید مثل مطبوعات مطالبه گر میشوید البته یواش یواش

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۱ ۱۳:۵۹

حتما توبه اش رو بپذیرید . آبروی مردم مسلمان ومسیولین در خطر هست . زودتر ببخشید وسر کارش بر گردانید تا تمام دزدها در پناه ....قرار بگیرن .

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۵ ۲۰:۴۷

سلام جناب اژه ای منم ببرید دزدی کنم به جان خودتون زود توبه می کنم مرد حسابی کسی که رییس و معاونه دزدی کنه فقط اعدام حقشه بعد می گید توبه مگه مهد کودکه این همه شهید دادیم که هر آشغالی بیاد بدزده ببره بسه دیگه

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۸ ۱۰:۳۹

از قدیم گفته اند توبه گرگ مرگ است...!!! در ضمن باید قوه قضائیه از نفر اول تا آخرین و پائین ترین شخص همگی مورد نظارت و پایش باشند....!!! هیچ کس معصوم نیست که سینه اش را جلو بدهد و پیشنهاد بدهد!!!