• یکشنبه / ۱۵ تیر ۱۳۹۹ / ۱۰:۰۴
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 99041510759
  • خبرنگار : 71496

عفو ۴۷۰۰ زندانی الجزایر به مناسبت سالروز استقلال این کشور

عفو ۴۷۰۰ زندانی الجزایر به مناسبت سالروز استقلال این کشور

رئیس جمهور الجزایر به مناسبت جشن استقلال این کشور حکم عفو ۴۷۰۰ زندانی این کشور را صادر کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، طبق بیانیه منتشر شده از سوی دفتر ریاست جمهوری الجزایر، عبد المجید تبون، رئیس جمهور این کشور به مناسبت سالروز استقلال این کشور مصادف با پنجم ژوئیه ۱۹۶۲  در حکم عفوی، دستور آزادی فوری بیش از ۴۷۰۰ زندانی را صادر کرد.

طبق این بیانیه، محکومان پرونده‌های تروریستی، قتل، جاسوسی، سرقت اموال عمومی، فرار و خرید و فروش مواد مخدر و محکومان دادگاه‌های نظامی از این حکم عفو مستثنی هستند.

همچنین در بیانیه دفتر ریاست جمهوری الجزایر آمده است؛ این حکم عفو به طور کلی برای مجازات‌های افراد در حبس و آزادی است که در نهایت به شش ماه حبس محکوم شده و یا اینکه از مجازاتش شش ماه و یا کمتر باقی مانده است. همچنین این حکم شامل کاهش جزئی مجازات حبس نیز می‌شود، اگر باقی مانده مجازات حبس بیش از شش ماه یا برابر بیست سال یا کمتر باشد، به شش ماه کاهش می‌یابد، همچنین محکومانی که سن‌شان در زمان امضای این حکم برابر ۶۵ سال یا بیشتر باشد، میزان تخفیف کلی یا جزئی مجازات افزایش یافته و بر اساس این حکم به ۱۲ ماه کاهش می‌یابد.

طبق بیانیه یاد شده، با این حکم عفو  بیش از ۴۷۰۰ زندانی فورا آزاد خواهند شد.

هنوز مشخص نشده که آیا این حکم عفو شامل حال زندانیان تظاهرات جنبش مردمی که اپوزیسون الجزایر و برخی نهادهای حقوقی خواستار آزادی آنها بودند هم می‌شود یا خیر، اما لیست اتهام‌های مستثنی از این حکم ریاست جمهوری شامل اتهام وارده به تظاهرکنندگان این جنبش یعنی "به خطرانداختن وحدت ملی و تحریک بدون مجوز مردم" نیست.

رئیس جمهور الجزایر فوریه گذشته نیز با صدور دو حکم عفو حدود ۱۰ هزار زندانی را آزاد کرد که بزرگترین حکم عفو در تاریخ این کشور بود.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha