• دوشنبه / ۲۳ تیر ۱۳۹۹ / ۱۱:۲۰
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 99042316916
  • خبرنگار : 71496

ادامه ناآرامی‌ها در جنوب تونس و فشار معترضان به دولت برای پاسخگویی به خواسته‌هایشان

ادامه ناآرامی‌ها در جنوب تونس و فشار معترضان به دولت برای پاسخگویی به خواسته‌هایشان

در حالی که شرایط استان تطاوین در جنوب تونس به دلیل درگیری‌های اخیر میان نیروهای ارتش و مردم بحرانی شده، تحصن‌کنندگان منطقه کامور این استان دولت را برای عمل به خواسته‌هایشان تحت فشار گذاشته و تهدید به خودکشی کردند. همچنین ساکنان شهر رماده نیز دوباره دست به تظاهرات زدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از ارم نیوز، طارق الحداد، مسؤول هماهنگی تحصن در منطقه الکامور اظهار کرد: جوانان تحصن‌کننده در الکامور به دلیل اینکه دولت به خواسته‌هایشان عمل نکرد و نیز به دلیل انحرافی که در اعتراضات آنها رخ داد، دچار یاس و ناامیدی شده و تهدید به خودکشی و آسیب رساندن به خود کردند.

الحداد در گفتگو با رادیو تطاوین، وقوع درگیری‌هایی میان تحصن‌کنندگان کامور و نیروهای ارتش تونس را تکذیب کرد و گفت: شرایط اطمینان‌بخش نیست و خطر افزایش وخامت اوضاع وجود دارد.

جمعی از جوانان استان تطاوین پس از آنکه بی‌توجهی مسؤولان نسبت به خواسته‌های خود را مشاهده کردند، عصر شنبه با حرکت به سمت ورودی‌های میدان‌های نفتی در منطقه الکامور تهدید کردند تولید نفت را متوقف کرده و به شرکت‌های نفتی فعال در آنجا اجازه دسترسی به پمپ نفت را نمی‌دهند.

ساکنان منطقه رماده واقع در جنوبی‌ترین نقطه تونس نیز صبح روز یکشنبه در گذرگاه الذهبیه جمع شده و نسبت به عدم توجه قیس سعید، رئیس جمهور این کشور به درخواست ویژه آنها برای سفر به این منطقه و بررسی خسارات وارده در حوادث اخیر و ایجاد راه‌حل‌هایی ریشه‌ای برای مشکلات منطقه، اعتراض کردند.

الحبیب الحفیان، رئیس شهرداری رماده در گفتگویی مطبوعاتی از مسؤولان دولت خواست برای برطرف کردن این مشکل و آرام کردن شرایط دچار تنش شده منطقه، تعامل مثبت و سریعی با ساکنان شهر رماده داشته باشند.

استان تطاوین از بیش از دو هفته قبل با تنش و خفقان اجتماعی مواجه بوده و ساکنان این استان درهمبستگی با جوانان تحصن‌ کرده که خواستار اجرای توافقنامه قبلی با دولت برای ایجاد شغل و توسعه منطقه هستند، دست به اعتصاب عمومی باز (بدون تعیین تاریخ اتمام) زده‌اند.

درگیری‌ها در شهر رماده این استان نیز بالا گرفت تا جایی که ارتش مجبور شد برای اولین بار از زمان آغاز اعتراضات در الکامور وارد عمل شود و همین ورود ارتش به خط درگیری‌ها با معترضانی که مطالبات اجتماعی دارند، موجب افزایش احساس ناکامی و نگرانی شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha