• سه‌شنبه / ۲۴ تیر ۱۳۹۹ / ۱۱:۲۵
  • دسته‌بندی: دولت
  • کد خبر: 99042417801
  • منبع : هیئت دولت

معاون اول رییس جمهور ابلاغ کرد

آیین‌نامه بازنشستگی پیش از موعد همسران و فرزندان شاغل شهدا

آیین‌نامه بازنشستگی پیش از موعد همسران و فرزندان شاغل شهدا

معاون اول رئیس‌جمهور آیین‌نامه اجرایی قانون برنامه ششم توسعه در خصوص بازنشستگی پیش از موعد همسران و فرزندان شاغل شهدا را برای اجرا به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بنیاد شهید و امور ایثارگران ابلاغ کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت، هیئت وزیران در جلسه ۱۸ تیر ۱۳۹۹ به پیشنهاد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و با هدف ایجاد وحدت رویه در صندوق های بازنشستگی و بیمه و رفع ابهامات درباره نحوه و مرجع تامین و پرداخت هزینه‌های سنوات ارفاقی و تعیین حداقل سنوات مشمولان قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه، آیین‌نامه اجرایی بند (خ) ماده (۸۷) این قانون، مربوط به بازنشستگی پیش از موعد همسران و فرزندان شاغل شهدا را تصویب کرد.

به موجب آیین‌نامه مذکور، افراد مشمول در صورت دارا بودن حداقل (۲۲) سال سابقه خدمت قابل قبول و بدون شرط سنی، می‌توانند درخواست بازنشستگی خود را با استفاده از سنوات ارفاقی (حداکثر به مدت هشت سال) ارائه نمایند. در هر صورت، مجموع سنوات مذکور با احتساب سنوات ارفاقی باید حداقل ۳۰ سال باشد.

نحوه محاسبه حق بیمه سنوات ارفاقی عبارت است از (آخرین حقوق و مزایای مشمول کسور بازنشستگی) ضربدر (مدت سنوات ارفاقی به ماه) ضربدر (نرخ حق بیمه مقرر در صندوق مربوطه).

لازم به ذکر است مبنای محاسبه و پرداخت مستمری بازنشستگی مشمولان این آیین نامه، میانگین دو سال آخر حقوق و مزایای دریافتی فرد مشمولی است که دارای کسور بازنشستگی بوده و حق بیمه آن نیز به به صندوق بیمه‌گر ذی ربط پرداخت شده باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۰۴-۳۰ ۱۴:۱۷

پرداخت حق بیمه سنوات ارفاقی فرزندان شهدا چگونه پرداخت می گرد د

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۰۲ ۰۸:۴۳

اینجانب فرزندشهیدودارای۲۰سال واندی بیمه تامین اجتماعی درشرکت بخش خصوصی مشعول بکارم اگر۲۲سال سابقه بیمه داشته باشم ایاسنوات ارفاقی۸سال به من تعلق میگیرد سپاسگزارم جواب دهید

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۰۸ ۱۰:۳۸

جناب آقای جهانگیری لطفا تبصره یک ماده 24قانون ایثارگران رانیز اجرائی کنید تاحق ما همسران آزادگان وجانبازان تصییع نشود

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۱۹ ۲۱:۴۸

ماسنوات ارفاقی نمیخواهم پس بدهیم چه کارکنیم راضی نیسیم سرما راکلاه گذشتند خرشدیم

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۲۲ ۲۲:۵۹

ایا با داشتن ۱۹ سال سابقه در دستگاه دولتی و داشتن و پرداخت یکسال و شش ماه دادن حق بیمه خدمات درمانی در بتش خصوصی، امکان بهره مندی از بازنشستگی پیش از موعود فرزندان شاهد برای بنده امکان پذیر است؟ممنون از راهنمایی تان

avatar
۱۳۹۹-۰۶-۱۶ ۱۴:۰۳

محاسبه و پرداخت مستمری بازنشستگی مشمولان این باید براساس آخرین حقوق و مزایای مشمول کسور بازنشستگی باشد واگرنه فرزندان و همسران شهدا خیلی ضرر میکنند قبلا پرداخت بازنشستگی بر اساس آخرین حقوق واریزی محاسبه میشد الان عوض کردند

avatar
۱۳۹۹-۰۷-۰۳ ۱۶:۳۹

اینجانب فرزند شهید دارای 25سال سابقه بیمه و60 سال سن به اداره بیمه مراجعه کردم گفتن برایم ما بخشنامه نیامده.