• چهارشنبه / ۲۵ تیر ۱۳۹۹ / ۱۲:۱۳
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 99042518721
  • خبرنگار : 30054

انتخاب متریال مناسب برای ساخت و ساز

انتخاب متریال مناسب برای ساخت و ساز

صنعت ساختمان‌سازی بخشی حیاتی از نظام اقتصادی است که تأثیر چشمگیری بر محیط زیست دارد.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام ساختمانچی، با توجه به تأثیر صنعت ساختمان بر محیط، یکی از اقدامات مهم در این زمینه، انتخاب مصالح پایدار برای استفاده در پروژه‌های ساختمانی است. انتخاب مصالح، فرایندی حساس و پیچیده است و گزینه نهایی از میان شمار زیادی از مصالح تعیین می‌شود.

در انتخاب مصالح ساختمانی نکته‌ای که باید در نظر گرفته شود این است که آیا متریالی که استفاده می‌کنیم برای ساختمان موردنظر ما مناسب است یا نه. دوام، استحکام و زیبایی لازم را دارد یا نه.

به‌طور مثال مصالحی که برای یک دیوار طویل مورداستفاده قرار می‌گیرد برای دیوار خانه مناسب نیست. در اغلب موارد انتخاب این مواد بستگی به ترکیب آن دارد

مصالح ساختمانی عبارت‌اند از موادی که برای ساخت بناها و سازه‌های مختلف مورداستفاده قرار می‌گیرند. متریال ساختمانی یا به‌صورت طبیعی و خام (مانند رس، ماسه، چوب، سنگ، شن و خاک) یا به‌ صورت مصنوعی و ترکیبی (مانند بلوک های سیمانی، آجر سفالی، موزاییک، آسفالت) مورد استفاده قرار می‌گیرند که هر کدام دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی هستند.

مصالح مصنوعی از ترکیب دو یا چند ماده طبیعی تشکیل می‌شوند و به‌صورت جسم سختی درمی‌آیند. آشنایی با این مصالح به‌منظور رسم نقشه‌های ساختمانی و عمرانی و همچنین اجرای آنها ضروری است. ازاین‌رو کسانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند باید آشنایی کامل با مواد داشته باشند تا بتوانند بنایی مستحکم بسازند.

امروزه تولید و فروش مصالح ساختمانی در همه کشورها به‌صورت یک صنعت درامده و مشاغل زیادی ازجمله نجاری، لوله کشی، بنایی، عایق کاری و سقف سازی را به وجود آورده است.

مصالح ساختمانی درجا: به موادی گفته می‌شود که در محل پروژه ساخت وساز تولید و مورداستفاده قرار می‌گیرد. برای مثال: ملات، قیگونی درجا، اسکلت ساختمان، بتن درجا و چارچوب درجا.

یکی از پرکاربرد ترین و قدیمی‌ترین مصالح در صنعت ساخت و ساز آجر است. آجرها انواع مختلفی دارند که می‌توان ازجمله آنها، آجرمعمولی، آجر نسوز، آجر سیمانی، آجر سنگ فرش و آجر جوش را نام برد. قیمت آجر به میزان تقاضا، روند تولید و انواع و کیفیت آن بستگی دارد.

مهمترین ماده در ساختمان سازی، سیمان است و از آن برای مصارف متعدد نظیر ساخت قطعات از پیش‌ساخته، ساخت تونل ها و پل ها، راه سازی، تولید بتن و … استفاده می‌شود. از انواع مختلف سیمان می‌توان به سیمان پرتلند، سیمان رنگی و سیمان نسوز اشاره کرد.

سیمان پرتلند از مرغوب ترین نوع سیمان می‌باشد. قیمت سیمان به کیفیت، مواد اولیه و حمل‌ونقل آن بستگی دارد. عامل موثر دیگربر روی قیمت سیمان، فولاد است. در صورت افزایش قیمت فولاد، قیمت سیمان هم افزایش می‌یابد.

همان‌طور که دیدید قیمت‌ها در مصالح مختلف ساختمانی متفاوت است و بستگی به عوامل متعددی دارد. به‌طورکلی قیمت کالاهای ساختمانی به جنس، کیفیت، درصد خلوص، برند، شرکت تولیدکننده و میزان تقاضای مردم از آن کالا بستگی دارد.

برای مشاهده قیمت مصالح ساختمانی به سایت و اپلیکیشن ساختمانچی http://price.sakhtemanchi.com مراجعه کنید.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha