• سه‌شنبه / ۳۱ تیر ۱۳۹۹ / ۰۹:۱۹
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 99043122914
  • خبرنگار : 71496

حماس: مبادله اسرا تنها راه برای آزادی نظامیان اسیر اسرائیلی است

حماس: مبادله اسرا تنها راه برای آزادی نظامیان اسیر اسرائیلی است

جنبش مقاومت اسلامی حماس تاکید کرد که رژیم اشغالگر صهیونیستی تنها از طریق امضای توافقنامه مبادله اسرا با مقاومت و آزادی اسرای فلسطینی از زندان‌های خود می‌تواند نظامیان اسیر خود در غزه را بازپس ‌گیرد.

به گزارش ایسنا، سخنگوی حماس روز دوشنبه در اظهاراتی مطبوعاتی در ششمین سالروز اسارت شائول آرون، سرباز اسرائیلی در جریان جنگ ۵۱ روزه در تابستان سال ۲۰۱۴، تاکید کرد که ۶ سال پیش در چنین روزی ملت فلسطین شاهد یکی از دستاوردهای بزرگ و بی‌نظیر مقاومت بود و طی آن مبارزان گردان‌های قسام توانستند شائول آرون را از میدان نبرد ربوده و به اسارت بگیرند.

حازم قاسم تاکید کرد که آزادی اسرای فلسطینی با تمامی ابزارها و راهکارهای ممکن همچنان در راس اولویت‌های جنبش متبوعش قرار دارد.

ابوعبیده، سخنگوی گردان‌های قسام ۲۰ جولای ۲۰۱۴ از اسارت شائول آرون پس از حمله نیروهای ارتش صهیونیستی به محله التفاح در شرق غزه خبر داد. در جریان نفوذ نیروهای اسرائیلی به این منطقه، مبارزان مقاومت ۱۳ نظامی اسرائیلی را به هلاکت رسانده و شائول آرون را هم به اسارت گرفتند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، عبداللطیف قانوع، سخنگوی حماس اخیرا تاکید کرد که مقاومت فلسطین برگ‌های برنده قوی در اختیار دارد که می‌تواند در نهایت دشمن صهیونیستی را وادار به آزادی اسرای فلسطینی کند.

قانوع از مصر به عنوان یک طرف میانجی درخواست کرد رژیم صهیونیستی را وادار به پایبندی به بندهای توافقنامه مبادله اسرا کند و تمامی اسرایی را که به موجب قرارداد مباله اسرا موسوم به قرارداد شالیت مجددا به اسارت گرفته شدند، آزاد کند.

منابع صهیونیستی طی ماه های گذشته از وجود واسطه‌هایی برای دست‌یابی به توافق برای مبادله اسرا بین مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی سخن گفته‌اند اما تاکنون پیشرفتی حقیقی در این زمینه صورت نگرفته است.

جنبش حماس نیز بارها اعلام کرده که رژیم صهیونیستی تاکنون هیچ جدیتی برای پیشبرد این پرونده از خود نشان نداده است و صرفا حرف و حدیث‌های رسانه‌ای در این راستا بسنده کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha