• شنبه / ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۲:۰۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99052518046
  • خبرنگار : 71457

در پی عادی سازی روابط ابوظبی و تل‌آویو مطرح شد،

کارشناسان: آمریکا ممکن است سلاح‌های بیشتری‌ به امارات بفروشد

کارشناسان: آمریکا ممکن است سلاح‌های بیشتری‌ به امارات بفروشد

کارشناسان می‌گویند که عادی سازی روابط دیپلماتیک میان اسرائیل و امارات، ممکن است راه را در مقابل فروش سلاح‌های بیشتر توسط آمریکا به امارات هموار کند.

به گزارش ایسنا، واشنگتن سلاح‌های پیشرفته‌ای که به اسرائیل می‌دهد، بیشتر از چیزی است که به کشورهای عربی می‌دهد. آمریکا تلاش می‌کند تا "برتری نظامی کیفی" را برای اسرائیل در مقایسه با همسایگانش نگه دارد. از جمله این تجهیزات، جنگنده اف -۳۵ است که شرکت لاکهید مارتین آن را می‌سازد و اسرائیل از این جنگنده‌ها در جنگ‌ها استفاده می‌کند و امارات تا به الان نتوانسته است این جنگنده‌ها را خریداری کند.

دیوید ماکوفسکی، مدیر طرح روابط عربی-اسرائیلی در موسسه سیاست‌های خاورنزدیک واشنگتن در مصاحبه با رویترز گفت که این توافق، دستاوردی برای امارات است که بی شک این امکان را فراهم می‌کند تا تجهیزات نظامی که نمی‌توانست آنها را به دلیل محدودیت‌های "برتری نظامی کیفی اسرائیل" به دست آورد در حال حاضر بعد از توافق صلح با اسرائیل، خریداری کند، چراکه پیش از این، نگرانی‌هایی بابت امکان استفاده از تکنولوژی‌های معینی علیه اسرائیل وجود داشت.

وزارت خارجه آمریکا در ماه مه با فروش احتمالی حدود ۴۵۶۹ خودروی زرهی ضد مین "ام آر ای بی" به امارات به مبلغ ۵۵۶ میلیون دلار موافقت کرد.

نمایندگان آمریکایی تلاش کردند تا مانع از طرح‌های دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا جهت فروش سلاح به ویژه به عربستان و امارات شوند تا بر این دو کشور، إعمال‌فشارهایی جهت بهبود کارنامه‌شان در زمینه حقوق بشر و تلاش‌های بیشتر جهت جلوگیری از وقوع تلفات در میان غیرنظامیان در جنگ یمن صورت بگیرد.

در یک گزارش نظارتی دولت آمریکا در روز چهارشنبه آمد که وزارت خارجه آمریکا به صورت کامل، خطر شکل‌گیری قربانیان غیرنظامی در یمن آن هنگام که اجازه فروش تسلیحات بسیار به عربستان و امارات در سال ۲۰۱۹ را داد، ارزیابی نکرده بود.

در پی توافق اسرائیل و امارات برای عادی سازی روابطشان، امارات سومین کشور عربی شده است که بعد از مصر و اردن روابط خود را با این رژیم عادی‌سازی کرده است.

دیوید فریدمن، سفیر آمریکا در اسرائیل گفت: هرچقدر که امارات دوستی برای اسرائیل باشد و شریک اسرائیل شود و همپیمان منطقه‌ای برای آمریکا باشد، من به صورت آشکار بر این باور هستم که این امر ارزیابی تهدیدها را تغییر می‌دهد و ممکن است به نفع امارات در زمینه دریافت سلاح در آینده باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha