• پنجشنبه / ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۴:۰۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99053022665
  • خبرنگار : 71145

نیویورک تایمز نوشت:

دولت ترامپ به مذاکرات فروش جنگنده‌های اف ۳۵ به امارات سرعت بخشیده است

دولت ترامپ به مذاکرات فروش جنگنده‌های اف ۳۵ به امارات سرعت بخشیده است

روزنامه نیویورک تایمز به نقل از منابع نوشت: دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا به مذاکرات در خصوص فروش نسل پنجم جنگنده‌های اف ۳۵ و پهپادهای پیشرفته سرعت بخشیده است.

به گزارش ایسنا، این روزنامه در ادامه نوشت: مسؤولان دولت آمریکا هفته‌های اخیر به ارتش امارات اطلاعات محرمانه درخصوص جنگنده‌ اف ۳۵ داده‌اند.

این روزنامه ادامه داد، این اقدام به رغم تردیدهای نمایندگان شورای امنیت ملی آمریکا در کاخ سفید درباره فایده‌مند بودن اتخاذ چنین تصمیمی قبل از امضای عملی قرارداد انجام گرفت.

این منابع به روزنامه گفتند، این قرارداد (در دست بررسی) فروش جنگنده‌های پیشرفته آمریکا و پهپادها جزو شروطی نیست که امارات تلاش کرد براساس آن به عادی سازی کامل روابط با اسرائیل بپردازد.

به رغم این مساله نیویورک تایمز نوشت: گام برداشتن در قرارداد منجر به تحرکات دیپلماتیک شده است.

به گفته این منابع، کنگره تنها در صورت موافقت اسرائیل با فروش این جنگنده‌ها به امارات موافقت خواهد کرد.

موضع جدید اسرائیل

در این راستا بنی گانتس، وزیر جنگ اسرائیل نسبت به دستیابی کشورهای دیگر منطقه به جنگنده‌های اف ۳۵ هشدار داد و گفت، این برای اسرائیل خوب نیست.

تایمز اسرائیل نوشت، هشدار گانتس در پی گزارش‌هایی مبنی بر قصد آمریکا برای فروش جنگنده‌های پیشرفته به امارات است.

گانتس افزود: برای اسرائیل خوب نیست که این جنگنده‌ها در دیگر مناطق پرواز کنند و ما باید با اماراتی‌ها و آمریکایی‌ها حرف بزنیم و از پایبندی‌شان به منافع امنیتی‌مان مطمئن شویم.

همچنین دفتر نخست وزیری اسرائیل شب گذشته یک بیانیه صادر و در آن تاکید کرد، توافق عادی سازی روابط با امارات شامل فروش جنگنده‌های اف ۳۵ آمریکا نیست و این توافق شامل هیچ گونه قرداد نظامی با امارات نمی‌شود.

در این بیانیه آمده است: توافقنامه تاریخی صلح بین اسرائیل و امارات شامل هیچ موافقتی از جانب اسرائیل برای هیچ‌گونه قرارداد تسلیحاتی بین آمریکا و امارات نیست. آمریکا تاکید کرده به تعهداتش در خصوص برتری نظامی اسرائیل در منطقه پایبند است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha