• شنبه / ۱ شهریور ۱۳۹۹ / ۰۹:۵۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99060100217
  • خبرنگار : 71592

مذاکرات درباره فروش اف۳۵ به امارات بدون اطلاع گانتس صورت گرفته است

مذاکرات درباره فروش اف۳۵ به امارات بدون اطلاع گانتس صورت گرفته است

رسانه های اسرائیلی گزارش دادند، مذاکرات در داخل رژیم صهیونیستی پیرامون تجهیز ابوظبی به جنگنده‌های اف ۳۵ آمریکا بدون اطلاع وزیر جنگ رژیم صهیونیستی انجام شد که این امر اعتراض وی را به دنبال داشت.

به گزارش ایسنا، شبکه ۱۲ اسرائیل اعلام کرد، در پی مذاکرات مستقیم مئیر بن شابات، رئیس شورای امنیت داخلی این رژیم با عمیکام نورکین، فرمانده نیروی هوایی رژیم صهیونیستی پیرامون امکان تجهیز ابوظبی به جنگنده‌های اف ۳۵، بنی گانتس، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم و بن شابات نامه ای اعتراضی فرستاد و نسبت به عدم اطلاع رسانی به او و نیز رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل در خصوص این موضوع اعتراض کرد.

این شبکه اعلام کرد، بن شابات با نورکین درباره موضوع دستیابی امارات به جنگنده‌های آمریکایی مشورت کرده اما به وی اطلاع نداده است که این مساله بسیار گسترده تر بوده و توافق صلح با رژیم صهیونیستی را شامل می شود و فرمانده کل نیروهای مسلح این رژیم هم موضع ثابت ارتش اسرائیل مبنی بر عدم فروش تسلیحات پیشرفته به ویژه جنگنده ها به کشورهای عربی را اعلام کرده است.

مساله فروش جنگنده های اف ۳۵ آمریکایی به موضوعی جنجالی تبدیل شده است از یک سو امارات تاکید دارد که این امر یکی از بندهای توافق سازش با اسرائیل است و از دیگر سو تل آویو بارها اعلام کرده چنین بندی در توافق صلح با امارات نیست و موضعش درباره عدم فروش جنگنده های اف ۳۵ تغییری نکرده است. دولت آمریکا نیز به عنوان میانجی این توافق تصمیم در این باره را به رضایت طرف اسرائیلی منوط کرده است.

پیش از این انور قرقاش، وزیر مشاور امارات در امور خارجه اعلام کرد، توافق با رژیم صهیونیستی باید همه موانع پیش روی فروش اف ۳۵ به امارات را رفع کند.

وی در مصاحبه با مجله "آتلانتیک" گفت، کشورش برای خریداری اف۳۵ از چند سال پیش درخواست های قانونی ارائه کرده و موافقتش با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی باید همه موانع پیش روی آمریکا را برای اقدام به فروش بردارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha