• پنجشنبه / ۲۷ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۷:۳۱
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 99062720955
  • منبع : وزارت علوم و تحقیقات

مدیرکل دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم تاکید کرد

ضرورت توجه متوازن به تمامی حلقه‌های زنجیره علم تا عمل

ضرورت توجه متوازن به تمامی حلقه‌های زنجیره علم تا عمل

دکتر محمد سعید سیف مدیرکل دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، در بیست و دومین کنگره سراسری همکاری‌های دولت، دانشگاه و صنعت برای توسعه ملی، بر ضرورت توجه متوازن و متناسب به تمامی حلقه‌های زنجیره علم تا عمل تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، دکتر سیف در این کنگره ملی با اشاره به اکوسیستم ارتباط دانشگاه و صنعت اظهار داشت: در کشور فرصت‌ها و امکانات فراوانی از جمله وجود ذخایر معدنی متنوع و گسترده، موقعیت جغرافیایی استراتژیک، فارغ‌التحصیلان و متخصصان دانشگاهی وجود دارد. از نیازهای اقتصادی و اجتماعی کشور می‌توان به افزایش اشتغال، کاهش آلودگی محیط زیست، مدیریت مصرف منابع آب و کاهش مصرف انرژی اشاره کرد که با استفاده از برقراری یک ارتباط مناسب بین صنعت و دانشگاه، می‌توان پاسخ‌گوی این نیازها بود.

وی در ادامه افزود: عوامل مختلفی در تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه از جمله قوانین و امور حقوقی، قطب‌های علمی، کارآموزی و کارورزی و مراکز رشد و نوآوری وجود دارند که هر یک به تنهایی فعالیت‌های خوبی را انجام می‌دهند، اما برای ارتباط بهتر صنعت و دانشگاه نیازمند آن هستیم تا هر یک از این اجزا در کنار یکدیگر قرار گرفته و ارتباط دانشگاه‌ها با صنایع و بنگاه‌های اقتصادی را تقویت کنند.

مدیرکل دفتر ارتباط با جامعه و صنعت وزارت علوم، با اشاره به ضرورت توجه متوازن و متناسب به تمامی حلقه‌های زنجیره علم تا عمل عنوان کرد: برای ارتباط بهتر میان دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور با جامعه و صنعت باید به تمام ارکان این اکوسیستم توجه شود و همکاری و هم‌افزایی، تنها راه حل برای رسیدن به این مهم است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، وی تصریح کرد: رفع مشکلات صنعت و جامعه، ارتباط پایدار صنعت و جامعه، ایجاد اشتغال، تولید ثروت و توسعه فناوری انتظاراتی است که می‌شود از یک دانشگاه نسل سوم داشت.

در پایان دکتر سیف با اشاره به طرح تحول در همکاری‌های دانشگاه‌ها با جامعه و صنعت گفت: توجه به اهداف، راهبردهای اصلی و اقدامات ضروری در این طرح می‌تواند در این مسیر به دانشگاه‌ها کمک فراوانی کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha