• دوشنبه / ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۶:۲۴
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 99063124037
  • خبرنگار : 30054

نکاتی درباره سفر هوایی با کودکان که قبل از خرید بلیط هواپیما باید بدانید!

نکاتی درباره سفر هوایی با کودکان که قبل از خرید بلیط هواپیما باید بدانید!

سفر هوایی با کودکان نوزاد و خردسال کمی دشوار و گاهی دردسر ساز می باشد اما تا زمانی که ندانید باید چکار کنید.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام طاها گشت، با رعایت برخی نکات ساده قبل از خرید بلیط تا فرود هواپیما می توانید سفری راحت همانند دیگر مسافران داشته باشید.

قبل از خرید بلیط هواپیما (این لینک) برای کودکانتان باید بدانید که در طول این سفر ممکن است کودکانتان شما و یا حتی دیگر مسافران را حسابی کلافه کنند به ویژه در مسیرهای طولانی، چرا که تحمل کودکانتان بسیار پایین تر از بزرگسالان می باشد.

پرواز مستقیم یا با توقف طولانی رزرو نمایید

در هنگام رزرو بلیط در ابتدا به سراغ پروازهای مستقیم و بدون توقف بروید. با این کار هم از اذیت شدن گوش نوزاد در هنگام برخاست و فرود هواپیما جلوگیری می کنید و هم اینکه با کودکتان خسته نمی شود.

اگر در مسیری سفر می کنید که باید بلیط با توقف خریداری کنید، بهتر است زمان توقف بیشتر باشد تا فرصت کافی داشته باشید چیزی بخورید، استراحت کنید و ... در غیر این صورت کودک شما کلافه شده و شروع به بهونه گیری و اذیت شما و صد البته دیگر مسافران می شود.

کلاس پروازی بالاتری خریداری کنید

اگر فکر می کنید آرام کردن کودکتان سخت می باشد یا برای آرامش فرزنداتان نیاز به فضای بیشتری دارید بلیط هواپیما در کلاس پروازی بالاتر یعنی بیزینس یا فرست خریداری کنید.

از آنجایی که بلیط سیستمی کودکان قیمت کمتری نسبت به بزرگسالان دارد، اگر  می توانید در کلاس پروازی بالاتر بلیط خریداری کنید تا سفر راحت تری داشته باشید. البته این برای سفرهای خارجی و دور پیشنهاد می شود.

حتی برای خرید بلیط استانبول نیز نیازی به کلاس پروازی بالاتر ندارید.

پرواز اول صبح خریداری کنید

از آنجایی که تقاضا مسافران برای پروازهای صبح کمتر می باشد، فرودگاه خلوت تر بوده و راحت تر می توانید به کارهای پرواز خود اعم از تحویل بار، پرداخت عوارض خروج، دریافت کارت پرواز برسید. علاوه بر آن در این زمان کودکان راحت تر می خوابند و بیشتر زمان پرواز در خواب می باشند.

برای تاخیر آماده باشید

شما به عنوان والدین باید برای هر اتفاقی باید آماده باشید و تمام وسایلی که می توانید کودکتان را با آن آرام کنید، همراه داشته باشید.

باید برای کودکتان خوراکی، چند دست لباس اضافه و اسباب بازی های مورد علاقه و اگر می توانید صندلی برای راحتی و خواب کودکتان به همراه داشته باشید.

لباس اضافه، اسباب بازی، خوراکی مناسب و ... .

برنامه ریزی دقیق داشته باشید

اول از همه باید بدانید که برای این که بتوانید برنامه سفرتان را دقیق اجرا کنید لازم است حداقل یک ساعت زودتر از افراد عادی به فرودگاه بروید و برای هر تغییر و اتفاقی آماده باشید. وسایل سفرتان را دو شب قبل آماده کرده و شب قبل از حرکت دوباره چک کنید.

قبل از حرکت نیز برای تمامی موارد و کارهایی که قرار است انجام دهید برنامه ای روی کاغذ بنویسید و پس از انجام دادن هر کدام آن را خط بزنید. آرامش شما سفر راحت تری برای کودکتان نیز به همراه خواهد داشت.

مراقب گوش فرزندتان باشید

در هنگام فرود و برخاست صدایی وجود دارد که گوش کودکان به ویژه نوزادان بسیار اذیت می کند. بنابراین بهتر است در این هنگام در گوش کودکان چیزی قرار دهید تا این صدا او را آزار ندهد.

مکیدن نیز باعث می شود این صدا کم تر کودک شما را اذیت از همین رو شیر خوردن در هنگام برخاست و فرود بسیار کمک کننده می باشد.

ساک کامل همراه داشته باشید

ساک کودکتان را هوشمندانه و کامل آماده کنید و حتما با خود وارد کابین کنید. حواستان باشد حمل کردن مایعات میزان و نحوه مشخصی دارد که باید آن را رعایت کنید و گرنه اجازه بردن آن را به کابین ندارید.

ملاحظه فرمایید که تورهای ذکر شده در متن خبر متناسب با پروتکل های اعلامی وزارت بهداشت انجام می شود و چنانچه ممنوعیتی در این خصوص از طرف وزارت بهداشت صادر شود، مجموعه الفبای سفر تابع بخش نامه وزارت بهداشت می باشد.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha