• یکشنبه / ۶ مهر ۱۳۹۹ / ۰۹:۳۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99070603852
  • خبرنگار : 71477

هشدار کره شمالی به کره جنوبی نسبت به ایجاد تنش‌های دریایی

هشدار کره شمالی به کره جنوبی نسبت به ایجاد تنش‌های دریایی

پیونگ‌یانگ امروز (یکشنبه) اعلام کرد در حال جست‌وجو برای پیدا کردن جسد یک مقام کره جنوبی است که توسط نیروهای کره شمالی کشته شده اما هشدار داد که عملیات دریایی کره جنوبی در این منطقه تهدید افزایش تنش‌ها را به همراه دارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی روز جمعه در اقدامی نادر به خاطر تیراندازی مرگبار به این مقام شیلات کره جنوبی در آب‌های کره شمالی عذرخواهی کرد.

سئول سپس از پیونگ‌یانگ خواست تا بیشتر درباره این تیراندازی مرگبار تحقیق کند و پیشنهاد داد که دو کره می‌توانند تحقیقات مشترکی را در این خصوص انجام دهند. ارتش کره جنوبی سربازان کره شمالی را به کشتن این مرد، انداختن جسدش در مواد اشتعال‌زا و آتش زدن آن در نزدیکی مرز دریایی دو کره متهم کرد.

خبرگزاری رسمی کره شمالی موسوم به KCNA امروز گزارش داد، مقامات کره شمالی در حال بررسی راه‌های تحویل جسد این مرد به کره جنوبی در صورت پیدا شدن آن هستند.

خبرگزاری KCNA در این گزارش این رویداد را "یک مورد ناخوشایند که نباید اتفاق می‌افتاد" توصیف کرد اما هشدار داد که نیروهای عملیات دریایی کره جنوبی در نزدیکی محل این حادثه وارد آب‌های کره شمالی شده بودند.

در ادامه این گزارش آمده است: ما از کره جنوبی می‌خواهیم تا فورا مزاحمت و نفوذ به خط مرزی نظامی در این آب‌ها را که ممکن است منجر به تشدید تنش‌ها شود، متوقف کند.    

این در حالی است که سخنگوی وزارت دفاع ملی کره جنوبی هنوز درباره این اتهام‌زنی‌های کره شمالی هیچ اظهارنظری نکرده است.

خبرگزاری یونهاپ در گزارشی اعلام کرده که کره جنوبی ۳۹ کشتی از جمله ۱۶ کشتی دریایی و شش هواپیما را برای تحقیق و جست‌وجو بسیج کرده که علی‌رغم شکایت‌های کره شمالی در روز یکشنبه نیز عملیات آنها ادامه داشت.

در گزارش خبرگزاری KCNA آمده است: کره شمالی عملیات جست‌وجوی خود را برای پیدا کردن جسد این مرد آغاز کرده است. ما نیز اقدامات امنیتی لازم را اتخاذ کرده‌ایم تا مطمئن شویم که هیچ رویداد دیگری روابط بر مبنای اعتماد و احترام میان دو کره را خدشه‌دار نمی‌کند درست همان‌ طور که رهبری کره شمالی می‌خواهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha