• سه‌شنبه / ۱۵ مهر ۱۳۹۹ / ۱۰:۰۹
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99071511142
  • خبرنگار : 71496

درخواست بشار جعفری برای توقف فشارها بر سوریه با اهرم پرونده شیمیایی

درخواست بشار جعفری برای توقف فشارها بر سوریه با اهرم پرونده شیمیایی

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل از سازمان منع گسترش سلاح‌های شیمیایی خواست در برابر فشارهایی که از سوی غرب با اهرم فشار پرونده شیمیایی بر این کشور و همپیمانان آن اعمال می‌شود، تسلیم نشود.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، بشار الجعفری، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل امروز (سه شنبه) در جلسه شورای امنیت بار دیگر به نمایندگی از کشورش از اعضای این سازمان خواست در راستای مقابله با سیاسی‌کاری‌هایی که متوجه عملکرد این سازمان شده و معایب بزرگی که می‌تواند به جایگاه و اعتبار این سازمان ضربه بزند، تلاش کنند.

الجعفری در ادامه اظهار کرد: برخی حاکمیت‌های غربی از اعتراف به این واقعیت ثابت شده سرباز می‌زنند که سوریه به تمامی تعهدات خود برگرفته از توافقنامه منع گسترش سلاح‌های شیمیایی پایبند بوده و تمامی انبارهای آن را از سال ۲۰۱۴ از بین برده است.

الجعفری افزود: آن حاکمیت‌ها بر موضعگیری‌های خصمانه خود علیه سوریه اصرار داشته و به سرپوش گذاشتن بر جنایات تروریست‌ها از جمله استفاده آنها از سلاح‌های شیمیایی و گازهای سمی علیه غیرنظامیان در سوریه ادامه می‌دهند.

وی تاکید کرد که سوریه بارها اعلام کرده که از سلاح‌های شیمیایی استفاده نکرده و هرگز نخواهد کرد و به همکاری با سازمان منع گسترش سلاح‌های شیمیایی، دبیرخانه فنی آن و تیم ارزیابی اعلامیه اولیه جهت رفع مشکلات موجود پایبند است تا به این ترتیب در اسرع وقت این پرونده به صورت نهایی خاتمه یابد.

او در ادامه توضیح داد: سوریه و برای این منظور هشتاد و دومین گزارش ماهانه خود درباره فعالیت‌های مربوط به انهدام سلاح‌های شیمیایی و زیرساخت‌های تولید آنها را به دبیرخانه فنی ارائه کرد، همچنین توافق همکاری سه جانبه میان سوریه، سازمان ملل و سازمان منع گسترش سلاح‌های شیمیایی به مدت شش ماه از ابتدای ۳۰ سپتامبر گذشته تمدید شد، علاوه بر اینها رایزنی‌هایی با حضور دولت سوریه و تیم ارزیابی اعلامیه اولیه که به دمشق سفر کرده بود، انجام شد و برنامه آن با کمک همه جانبه سوریه در این زمینه، به شکل کامل اجرا گشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha